ورزشی

توقع بیجای منتقدان بی‌سواد از شنا/ وقتی حقوق مربیان صرف تجهیزات می‌شود

چک های Ана ми​кнуд;

ورزش در ایران با انتقادات ناعادلانه ای مواجه است که حداقل امید را از ورزشکاران این رشته می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، عملکرد ژیمناستیک های ایرانی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه با رکوردشکنی های متعددی همراه بود اما پس از کسب مدال تنها یک تیم برنز به دست آورد. این علامت با انتقادات تند فدراسیون ایران و تمامی اعضای آن همراه بود، زیرا طبق اعتقاد کسانی که خود را علامه دهر در همه زمینه ها می دانند، ورزش در ایران پیشرفت چشمگیری نداشته است و زمانی که در بازی های کشورهای اسلامی بسیار عالی است. در بخش مدال‌آوری موفقیت حاصل نمی‌شود، نباید آینده درخشانی را برای ورزشکاران این رشته متصور شد زیرا با تغییر رکورد ملی در سال‌های اخیر به ندرت پیش از اضافه شدن مدال به جوایز شاخص فدراسیون است.

راگیبی همیشگی به رایکرد

در ورزش های فردی مانند تنیس، دوومیدانی یا قایقرانی، ورزشکاران رقابتی همیشه رکورد نامیده می شوند. پیشرفت ورزشکاران در این گونه رشته ها با رکورد سنجیده و ارزیابی می شود. بالا بردن رکوردها مانند یک قدم رو به جلو است و در چنین شرایطی با انگیزه بیشتر برای کسب موفقیت های بیشتر، ورزش با رکوردشکنی ادامه می یابد. گردهمایی‌های ورزشی بین‌المللی از گذشته، فدراسیون‌ها، کنفدراسیون‌ها و کمیته‌های المپیک ملی و بین‌المللی، تعداد ورزشکارانی را که باید به آن‌ها برسند یا از آن فراتر بروند تا بتوانند در مسابقات قاره‌ای، جهانی و المپیک شرکت کنند، در نظر می‌گیرند.

دسته رکوردها

رکوردها در ورزش به سه دسته تقسیم می شوند. رکوردهای مرحله اول برای همه کشورهای جهان موجود است زیرا نیازی به خودروهای خارق العاده ندارند. سطح دوم از حدنسابها در شنا، مستلزم تالها، علم و تقرب خاص است. معمولا این رکوردها توسط کمتر از نیمی از کشورهای جهان به دست می آید. خوشبختانه در حال حاضر سطح ژیمناست های ایرانی در این مرحله قرار دارد. در مدر 100 متر برونه 53 سناید شنا كردن بیزی است. در 50 متر کرال قفسه سینه، رکورد 22 ثانیه یک دستاورد ویژه است. در مدر 100 متر ازاد حدنساب 49 سینیا با ویتر است. در 200 متر قورباغه رکورد 2 دقیقه و 51 ثانیه در دست است. اولین سطح رکوردهای شنا نیز جایی است که شناگران ایرانی هر بار به رکورد ملی نزدیک می شوند. البته با رشد ژیمناستیک های ایرانی چنین اتفاق مهمی در بخش مدال نیز رخ خواهد داد، اما حضور در چنین فضایی بسیار سخت است و با امکانات و زمان کنونی نباید زودتر از اینها انتظار داشت. از مقدار استاندارد پول.

شرایط رقابت نابرابر شناغران ایرانی

مانع اصلی کسب مدال های بین المللی نیازمند توجه است که تا به حال ندیده ایم. یک شناگر با استعداد باید در بهترین زمان ممکن شناسایی شود و تمرینات خود را از آماتور به حرفه ای ارتقا دهد. او علاوه بر تمرین در استخر استاندارد با تمامی تجهیزات، باید در طول سال حداقل در 12 تا 13 مسابقه بین المللی شرکت کند تا رقابت را کاملا احساس کند و بر کاستی ها و ایرادات خود غلبه کند. محدودیت منابع مالی اجازه نمی دهد چنین برنامه ای برای شناگران ایران طراحی شود تا بتوانند برای مقابله با همتایان جهانی خود چنین سلاح هایی داشته باشند. در چنین شرایطی نباید با سایر رشته های داخلی و همچنین رقبای موفق بین المللی مقایسه کرد زیرا شرایط برابری برای مقایسه وجود ندارد.

شنا محجور از تعلیق

بودجه عمومی فدراسیون 7 تا 8 میلیارد تومان است. فدراسیونی با سه رشته باید بتواند با چنین مبلغی از ورزشکاران این رشته ها حمایت کند در حالی که اگر برای هر یک از این رشته ها سفری بین المللی برای حضور در مسابقات در نظر گرفته شود، بودجه ای برای پوشش این سفرها در نظر گرفته می شود. محکم باش. حقوقی که برای مدیران و مربیان تیم ملی در نظر گرفته می شود ماهیانه 2 میلیون تومان و در برخی موارد کمتر است که در برخی موارد به دلیل کمبود فرصت برای پیشرفت ژیمناستیک ها مانند تجهیز اتاق تیم ملی مدیران و مربیان هدایایی می دهند. این نمونه یکی از مشکلات فراوان ژیمناستیک هاست که نشان از بی توجهی مسئولان ورزش کشور به آنها دارد.

بی انگیزه رقصندگان ایرانی

در بازی‌های روستانی اسلامی رکوردهای مهمی به ثبت رسید، اما قبل از اعزام به چنین مسابقاتی انتقاداتی از برخی شناگران وجود داشت. ورزشکارانی که نزدیک به یک سال در مسابقات بین المللی شرکت نکرده اند باید فرصت شرکت در مسابقاتی در سطحی بالاتر از آن را داشته باشند. مهرشاد افغاری که سهمیه B ورودی المپیک را کسب کرده بود، پس از موفقیت، توجه خاصی به خود نداشت. بنیامین قره حسنلو که سرعت 50 متری ایران را ثبت کرده نیز با این ایراد مواجه است که به همین دلیل اعزام می شود. متین سهران، سینا غلامپور، ابوالفضل سام، مهران قاسم زاده، هومر عباسی و … با وجود همه کاستی ها در مسیر ارتقای رکوردهای ملی هستند و نباید به این حداقل امیدهای ورزش پایه انگیزه بدهند. آنها در زمان حضور در قونیه به مصاف رقبای خود رفتند که ترکیه میزبان با سرمایه گذاری زیاد است، بنابراین یکی از کشورهای برتر جهان است. مربی مایکل فیلیپس بهترین شناگر جهان و رکورددار مدال های المپیک برای چندین سال به عنوان مدیر تیم ملی شنای ترکیه است و رکوردار جهان در ماده 50 متر قرباغ با ترکیه گره خورده است.

دلیل موفقیت برخی رویدادها در المپیک

مدال های ورزشی ایران در المپیک عمدتاً در سه رشته کشتی، وزنه برداری و تکواندو و مدال های نقره و طلا یک بار در پرتاب دیسک دوومیدانی و همچنین در تیراندازی به دست آمد. جالب اینجاست که در کشتی، وزنه برداری و تکواندو تنها چند کشور سرمایه گذاری زیادی دارند و حتی صحبت از حذف کشتی و تکواندو از المپیک شده است. به عنوان مثال در کشتی های غیر از ایران، روسیه و آمریکا سرمایه گذاری خوبی دارند و تا حدودی آذربایجان و ازبکستان توجه مالی دارند. در ورش فوتبال که سالیان است، جایی است که کلبی عرض شده است. در والیبال که سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است و بین سال های 2011 تا 2014 بیش از هر تیم ملی دنیا هزینه کرده ایم.

از طرفی می توان به تنیس روی میز اشاره کرد که فدراسیون این رشته بودجه کمی دریافت می کند و با توجه به اینکه در شرق آسیا و کشورهای اروپای شرقی و غربی توجه زیادی به آن می شود. در هندبال زامین بیش از انگوان دو دست لزیونر دستیم اما کامینی اسیا کیں پید نیدت.

توجه مسئولان به ورزش مخاطبان

نکته پایانی این است که همه مسئولان برجسته کشور می دانند که نیازهای میادین ورزشی کجاست، اما روی ورزش مخاطبان تمرکز دارند و ترجیح می دهند روی فدراسیون هایی تمرکز کنند که علاقه مندان بیشتری در جامعه دارند. در چنین فضایی، اگر ورزشکاری بتواند در میادین غیرمنتظره به میدان برود، بدون شک موفقیت تعداد زیادی معجزه خواهد بود و البته چنین اتفاقی در واقعیت امکان پذیر نیست. دانش و ثروت راه رستگاری است و اگر هر دو فراهم شود، دو المپیک زمان می برد تا بتوان با ورزشکاران مطرح جهان رقابت کرد. کسانی که معتقدند در شرایط کنونی می توانند مدال های بین المللی کسب کنند، حتی نمی دانند که این ورزش در چند رشته و چند خط سازماندهی شده است. ما انتظار داریم که به خوبی ورزش باشد.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا