ورزشی

توپ تعلیق احتمالی ژیمناستیک در زمین من نیست/ دوستان جواب راستی برای فدراسیون جهانی ندارند

شمارش معکوسِ ابطال، تعلیق و جریمه ژیمناستیک آغاز شده است

رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک گفت: توپ تعلیق احتمالی فدراسیون ژیمناستیک را نمی‌توانند به زمین من بیندازند، چون وارد شمارش معکوس ابطال انتخابات و جریمه شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، بیش از دو ماه از انتخابات فدراسیون ژیمناستیک می‌گذرد اما رئیس جدید نتوانسته ایمیل فدراسیون را برای مکاتبه با فدراسیون جهانی به دست آورد و بدون تردید اگر انتخابات جای شائبه نداشت به صورت قانونی این ایمیل از سوی فدراسیون جهانی به عابد حقدادی داده می‌شد اما ایمیل فدراسیون در اختیار زهرا اینچه درگاهی باقی مانده و با وجود آنکه نزدیک به دو سال از پایان دوران ریاست اینچه درگاهی می‌گذرد به خاطر آنکه فدراسیون جهانی انخابات ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ را به رسمیت نشناخت، کمیته تحقیق تشکیل داد و بعد از خاتمه تحقیقات کمیته، فرصت ۳ ماهه‌ای را به وزارت ورزش داد تا توضیحات لازم را درباره مجمع انتخاباتی که با خروج ۲۴ نفر از اعضای مجمع و ممانعت از حضور اینچه درگاهی را که یکی از نامزدها بود، ارائه کند.

**نماینده فدراسیون جهانی از امضای صورتجلسه انتخابات سر باز زد

حال کمتر از یک ماه و نیم تا اتمام موعد ۳ ماهه باقی مانده و زهرا اینچه درگاهی توضیحات کاملی را در مورد اتفاقات روز مجمع و دو ماه و نیمی که از زمان برگزاری مجمع می‌گذرد داده است. وی به خبرنگار ورزشی آنا اظهار داشت: پس از انتخابات عجیب فدراسیون ژیمناستیک، شکایت خود را به نهادهای داخلی ارائه کردم و منتظر هستم در این خصوص رأی صادر شود. از طرفی این انتخابات به تأیید فدراسیون جهانی نرسید؛ چرا که نماینده فدراسیون جهانی از امضای صورتجلسه انتخابات سر باز زد. در ماه‌های گذشته همه تلاش خود را کردم تا از تعلیق فدراسیون ژیمناستیک جلوگیری کنم اما انگار این موضوع برای آقایان اهمیتی ندارد. به جای اینکه با یک تصمیم عقلانی به دنبال برگزاری انتخابات در شرایط عادلانه باشند مدام اتهامات زیادی را علیه من ایجاد می‌کنند تا تمرکز را از روی موضوع اصلی، یعنی انتخابات پرتخلف و خلاف قانون منحرف نمایند و اینگونه از خود سلب مسئولیت کنند.

**دوستان نمی‌خواهند واقعا مشکلات حل شود

وی با یادآوری این موضوع که عابد حقدادی در خصوص لغو اعزام‌ها به مسابقات بین المللی واقعیت‌ها را به گونه دیگری منعکس می‌کند تا خودش منتفع شود، گفت: حقدادی اگر دغدغه ملی‌پوشان را داشت به دنبال حل ریشه‌ای موضوع می‌بود نه جنجال و هیاهو و جنگ روانی …من بارها گفته‌ام و الان هم می‌گویم، حاضرم به خاطر ملی‌پوشان بازهم کمک کنم اما این اعزام بگذرد، اعزام بعدی و بعدی را چه می‌کنند؟ آیا نباید دنبال حل مشکل باشند؟ مشکلی که به واسطه حضور غیرقانونی او بعد از یک مجمع سراسر تخلف حادث شده است؟ اما دوستان نمی‌خواهند واقعا مشکلات حل شود چون این کار به ضررشان است. طبق فرموده خودشان در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۴، که در خبرگزاری‌های متعدد بازنشر شده فدراسیون ژیمناستیک هیچ ایمیل رسمی ندارد. پس چرا از آن زمان تاکنون نتوانسته‌اند برای فدراسیون ایمیل مفتوح کنند؟

** سعی دارند اتهامات واهی را به فدراسیون جهانی منتقل کنند

اینچه درگاهی خاطرنشان کرد: کسانی که ریاست این فدراسیون را بر عهده می‌گیرند ایمیل رسمی خود را به فدراسیون جهانی ارائه می‌دهند و این از گذشته بوده است. توقع دارند من ایمیل خودم را که در فدراسیون جهانی ثبت شده را در اختیار آنها قرار بدهم و با امضای من مطالبی را به فدراسیون جهانی انتقال بدهند. من هم هرگز اجازه این کار را نخواهم داد. تا همین الان هم به دروغ موارد زیادی را به فدراسیون جهانی انتقال داده‌اند. متأسفم که به جای حمایت از من، اتهامات دروغی را به من نسبت دادند و سعی دارند این اتهامات واهی را به فدراسیون جهانی منتقل کنند اگرنه، اعزام و این بحث‌ها، فرافکنی است. 

اینچه درگاهی: توپ تعلیق احتمالی ژیمناستیک در زمین من نیست/ دوستان جواب راستی برای فدراسیون جهانی ندارند

**برای حقدادی فرقی نمی‌کند در کدام فدراسیون رئیس باشد

وی افزود: برای حقدادی و امثال او فرقی ندارد در کدام فدراسیون، رئیس باشند، کما اینکه او سوابق کاندیداتوری سایر فدراسیون‌ها را هم دارد. گروهی هستند که سال‌هاست فقط به دنبال ریاست یک فدراسیون هستند و تفاوتی ندارد در چه رشته‌ای. دیدیم که بلافاصله بعد از ورودشان به فدراسیون با پول فدراسیون و به اتفاق همراه راهی ترکیه شدند تا مسئولان فدراسیون جهانی را مجاب کنند که ریاست‌شان را به رسمیت بشناسند اما آنها حتی حاضر به سه دقیقه صحبت با ایشان نشدند چون او را به رسمیت قبول ندارند. در عوض  حقدادی اکنون در حال برکناری روسای هیات‌هایی است که مجمع را ترک کرده بودند. عده‌ای از آقایان مدام در حال  سندسازی و مفتوح کردن پرونده‌ای جدید علیه من هستند. چرا این مسائل را کسی نمی‌بیند؟ هر روز هم به دنبال شانتاژ رسانه‌ای علیه من هستند. اما خداوند بصیر و عادل است، مهم این است که من در محضر خداوند و وجدان خود سربلند هستم.

**بهترین عملکرد را فدراسیون ژیمناستیک داشتیم

اینچه درگاهی یادآور شد: خوشحالم که مدال‌آوری و نتایج در دوره حضور اینجانب (که بخشی هم به کرونا و تعطیلی مسابقات گذشت)، از ثقل و تعداد ۸۰ سال مدال‌آوری در این رشته بیشتر بود. در شرایطی که بهترین عملکرد را فدراسیون ژیمناستیک داشتیم اینگونه با من برخورد کردند. همین برخوردها است که باعث شده بسیاری از مدیران متخصص و باسواد ورزش، خانه‌نشین شوند، البته من وظیفه‌ام را در قبال ژیمناستیک کشورم انجام داده‌ام.

**جواب دروغ از دید فدراسیون جهانی مستتر نمی‌ماند

وی در واکنش به اینکه هر روز که می‌گذرد به پایان مهلت فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای ارائه توضیحات در خصوص نحوه برگزاری مجمع نزدیک‌تر می‌شویم، تصریح کرد: جواب راستی نیست تا به کمیته تحقیق فدراسیون جهانی ژیمناستیک داد و اگر دروغ گفته شود هم از دید آنها مستتر نمی‌ماند. ناظر فدراسیون جهانی حضور داشته و سؤالاتی که از کمیته ملی المپیک پرسیده شده، بیانگر آن است که قضیه روز برگزاری مجمع به طور کامل به آنها منتقل شده است. وقتی پرسیده شده جلوی اینچه درگاهی برای ورود به مجمع توسط چه کسی، به چه دلیل و چرا گرفته شده یا علت جلوگیری از ورود سه خبره ورزشی چه بوده است؟ یا صورتجلسه برگزاری مجمع را برای بار دوم به صورت کتبی درخواست می‌کنند، به طور کامل اشراف دارند که مجمع انتخابات فدراسیون ژیمناستیک صورتجلسه ندارد! ناظر دیده که صورتجلسه‌ای در کار نیست و افراد زیادی مجمع را ترک کردند، خودش هم حاضر به امضا نشده است.

**امیدوارم جواب دروغ ندهند

رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: نمی‌دانم چه جوابی می‌دهند فقط امیدوارم جواب دروغ ندهند که آن وقت ابطال، تعلیق و جریمه با هم اعمال می‌شوند. اینگونه فقط ابطال و تعلیق می‌شویم. با این حال من هفته‌ای یکی دو بار به دیوان عدالت اداری می‌روم تا بتوانم حکم ابطال مجمع را قبل از فدراسیون جهانی از مراجع داخلی بگیرم. برای فدراسیون جهانی بفرستیم و بگوییم در ایران رسیدگی شد، تخلف صورت گرفته و مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک با همان افراد تکرار می‌شود. به این شکل دیگر خطری ژیمناستیک ایران را تهدید نمی‌کند اما اگر دیوان عدالت اداری دیرتر از فدراسیون جهانی حکم دهد، ابطال، تعلیق و جریمه را به همراه خواهد داشت و فراموش نکنیم تا ۲۰ تیر بیشتر فرصت نداریم. یک جورهایی وارد شمارش معکوس شده‌ایم چون زمان باقیمانده از نصف کمتر است.

اینچه درگاهی: توپ تعلیق احتمالی ژیمناستیک در زمین من نیست/ دوستان جواب راستی برای فدراسیون جهانی ندارند

**تعلیق فدراسیون ایران تقصیر من نیست

وی در واکنش به این موضوع که نگران نیست مقصر تعلیق احتمالی فدراسیون ژیمناستیک معرفی شود، تأکید کرد: من و کسانی که مجمع را ترک کردند هیچ تقصیری نداریم. همه زحمات را آقایان پولادگر و فرهادیان کشیدند، این دوستان گفتند مجمع را بدون اینچه درگاهی برگزار می‌کنیم و کسانی که مجمع را ترک کردند شاهد و ناظر بودند. ضمن اینکه فایل صوتی اظهارات موجود و در دسترس است. الان تعلیق فدراسیون ایران تقصیر من است یا کسانی که به قانون احترام نگذاشتند؟ من ایستادم و به آنها گفتم مثل کاراته با یک هفته تأخیر انتخابات را برگزار کنید و به نهادهایی که باید اعلام نظر کنند احترام بگذاریم و مهلت بیشتری بدهیم. این حرف منطقی است و با اینکه به نظر خودم بود گفتم حالا که اعضای مجمع هستند سرپرست قانونی انتخاب کنید. اگر پیشنهاد من را می‌پذیرفتند از دید فدراسیون جهانی اینچه درگاهی رئیس فدراسیون نبود و سرپرست قانونی نماینده ایران شناخته می‌شد. هیچ‌کدام از این مشکلات را هم نداشتیم تا زمانی که انتخابات برگزار شود.

**هر کسی ژیمناستیک را به خطر انداخته جوابگو باشد

اینچه درگاهی تصریح کرد: توپ تعلیق احتمالی فدراسیون ژیمناستیک را نمی‌توانند به زمین من بیندازند. از کمیته پرسیده شده و باید جواب بدهند. من که جلوی حضور خودم را به مجمع نگرفتم. پولادگر و فرهادیان به حراست جلوی در گفتند جلوی ورود سه خبره ورزشی گرفته شود. تصاویر حضور خبره‌ها  وجود دارد و نمی‌توان کتمان کرد. مگر می‌توانند انکار کنند؟ غیر از آن، خودشان رفتند به ناظر فدراسیون جهانی گفتند ما را راه ندادند. من به ناظر فدراسیون جهانی گفتم سه خبره بیرون مانده‌اند و خودش هم زمانی که مجمع به پایان رسید و در حال ترک مجمع بود، خبره‌ها را دید. جالب اینکه در زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، سه خبره موضوع ممانعت از ورودشان را صورتجلسه کرده و برای فدراسیون جهانی ایمیل کردند. این موارد جوابی ندارد که بخواهند تقصیر را بر گردن اینچه درگاهی بیندازند. هر کسی این کارها را انجام داده جوابگو باشد. تنها راهی که وجود دارد تکرار انتخابات عادلانه، مطابق اساسنامه و قانون است. البته به نظرم در نهایت ‌این آقایان خودشان هم به این نقطه می‌رسند. به همین خاطر است که تلاش می‌کنند روسای هیات‌ها را برکنار کنند تا اگر انتخابات برگزار شد شانس پیروزی در آن را داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا