ورزشی

تیم کشتی فرنگی امید ایران نایب قهرمان جهان شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه در بلگراد صربستان برگزار شد و در نهایت تیم ایران با مدال طلای امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب ۴ مدال طلا شد. دادمرز در 55 کیلوگرم مهدی محسن نژاد در 60 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در 67 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در 77 کیلوگرم و 2 مدال برنز علیرضا نجاتی در 63 کیلوگرم و ناصر علیزاده در 87 کیلوگرم عنوان شده است عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

در این رقابت ها تیم روسیه با 190 امتیاز، ایران با 155 امتیاز قهرمان شد عنوان شده است گرجستان با 105 امتیاز نایب قهرمان شد.

تیم کشتی زیر 23 سال کشورمان (امید) در مرحله نهایی مسابقات جهانی بوداپست مجارستان با 3 مدال طلا و 3 مدال برنز بالاتر از تیم های گرجستان و روسیه قهرمان شد.

نتایج کشتی گیران امیدوار کشورمان وارد می شود مسابقه 2021 صربستان به شرح زیر است:

پویا در وزن 55 کیلوگرم دادمرز در دور اول با نتیجه 6 بر 1 بوتیروف در دور بعد ازبکستان را با نتیجه یک بر یک از سد شکست داد نیهاد ولوزاده آذربایجان را پشت سر گذاشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی اوکراین را 9 بر 3 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. او در این رده بندی مقابل تیلور قرار دارد لامونت از آمریکا با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و به فینال راه یافت. او بازی را 3-1 واگذار کرد متولد شد ریزمانوف او از روسیه آمد و مدال نقره گرفت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر دیلن گریگرسون ایالات متحده را شکست دهید. او دور بعد را در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر برد موخامدکودیر یوسفوف ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این جلسه است ریدون ابولادزه او گرجستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و به فینال راه یافت. محسن نژاد در فینال با نتیجه ۷ بر یک مغلوب انوار شد دستگاه یاروف او از روسیه قهرمان زیر 23 سال اروپا شد و مدال نقره گرفت.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی با نتیجه 9 بر صفر در دور نخست قرار گرفت نیراج هند را شکست دهید. او در دور دوم و یک چهارم نهایی اسکندر بود هروشین او اوکراین را با نتیجه 5 بر 1 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. امنیت در این مرحله در برابر لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 شکست خورد و راهی مرحله مقدماتی شد. او در این مسابقه به مصاف هم می رود ورگی تیبیلف روسیه با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم محمدجواد رضایی با نتیجه 8 بر صفر در دور نخست قرار گرفت نیلس بوشنر آلمان را شکست دهید. او دور بعد را با 8 امتیاز در مقابل 0 الکسی برد ماسک او اوکراین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 از سد میخائیل یاخیایف روسیه را پشت سر گذاشت و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله جانی است ختسوریانی گرجستان را 5-1 شکست داد و به فینال راه یافت. رضایی در فینال مقابل حسرت جعفر قهرمان نوجوانان جهان از آذربایجان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم امیر عبدی با نتیجه 11 بر 3 عبدالله در دور نخست قرار گرفت توپراک او ترکیه را از جلو هدایت کرد و در دور بعد با نتیجه 9 بر یک شکست خورد سرگئی کوتوزوف دارنده مدال نقره مسابقات جهانی نروژ اهل روسیه است و به دلیل حضور این کشتی گیر در فینال، عبدی به گروه بازنده ها رفت. او با دنیس 9-1 شروع کرد خواننده چک را بزن او در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل اوتار پرادش پیروز شد ابولادزه او از گرجستان برنده شد و برای بازی در رده بندی قرار گرفت. وی در این دیدار با نتیجه 12 بر 7 مغلوب اولوی غنی زاده از آذربایجان شد و پنجم شد.

وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر صفر آردیت ما می سازیم او در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر از آلبانی به میدان رفت نیکولوز یخادزه از گرجستان یورز شد.اویانی مسابقه در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی عضو ترکیه را 10 بر 5 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله 8-0 است سرگئی استانوف دارنده مدال طلای B-23 اروپا روسیه را شکست داد و به فینال راه یافت. کاویانی نژاد در فینال مقابل توماس دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان با نتیجه 5 بر 1 مقابل مجارستان شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم محمد ناقوسی با نتیجه 5 بر صفر در دور نخست قرار گرفت روحیت داهیا او در دور بعد با نتیجه 7 بر 5 از سد هند را شکست داد اسوز موکوبو نروژ را پشت سر گذاشت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. زنگ در این مرحله با نتیجه 4 در مقابل 1 مترو گردوبی اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. او در این رتبه است آیونگو رکادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و راهی این دیدار شد. حریف او در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر مقابل شمیل اوژایف برنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا مقابل روسیه شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 3 بر یک مغلوب اسکندر شد. کوماروف وی مدال برنز اروپا را از روسیه کسب کرد و با حضور این کشتی گیر در فینال به گروه بازنده ها رفت. او با نتیجه 8 بر صفر شروع کرد ومار سونیل هند را شکست دهید و سپس برعکس ماکسات سایایو قزاقستان با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به این دیدار راه یافت. او در مسابقه مقابل بود تمور آن را بررسی کنید از گرجستان 15 بر 7 پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

مرتضی 97 کیلوگرم وزن دارد الوثی مارکوس در دور اول 3-1 شکست خورد راجانجر اصالتاً اتریشی و با توجه به شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی، الوثی او از رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه 6 بر 1 نیکولا میلاتوویچ در دور دوم نروژ را شکست داد حیرت انگیز با نتیجه 2 بر 1 از سد میخائیل گم شده اف. روسیه را پشت سر گذاشت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. میرزازاده در این مرحله آنتون ساانکو او قزاقستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله 5-1 است فاتح بوزکورت او ترکیه را شکست داد و به فینال راه یافت. او در مسابقه مقابل بود دیوید اواسپیان دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از ارمنستان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- متولد شد ریزمانوف (روسیه) 2- دینامیک دادمرز (ایران) 3- آدام بوراک اوزون (ترکیه) و نیهاد ولوزاده (آذربایجان)
60 کیلوگرم: 1- انور دستگاه یاروف (روسیه) 2- مهدی محسن نژاد (ایران) 3- ریدون ابولادزه (گرجستان) و کرم کمال (ترکیه)
63 کیلوگرم: 1- لری ابولادزه (گرجستان) 2- احمت آویار (ترکیه) 3- علیرضا نجاتی (ایران) و هرایا وقوسیان (ارمنستان)
67 کیلوگرم: 1- با عرض پوزش جعفر (آذربایجان) 2- محمدجواد رضایی (ایران) 3- کدیر کمال (ترکیه) و میاهدی یحیی یف (روسیه)
72 کیلوگرم: 1- ادریس ایبایف (آلمانی) 2- سرگئی کوتوزوف (روسیه) 3- الوی غنی زاده (آذربایجان) و شانت خااتریان (ارمنستان) 5- امیر عبدی (ایران)
77 کیلوگرم: 1- توماس لوی (مجارستان) 2- امین کاویانی نژاد (ایران) 3- پر اولافسون روز (سوئد). سرگئی استانوف (روسیه)
82 کیلوگرم: 1- آه تو ونگو رکادزه (گرجستان) 2- روم توقف کردم (سوئیس) 3- شمیل اوژایف (روسیه) و برانکو واسویچ (صربستان) 5- محمد ناقوسی (ایران)
87 کیلوگرم: 1- اسکندر کوماروف (روسیه) 2- دیوید لوسونزی (مجارستان) 3- ناصر علیزاده (ایران) و سیمون سیمونوویچ (لهستان)
97 کیلوگرم: 1- آرتور سرگیسیان (روسیه) 2- پاول هلینچوک (بلاروس) 3- مارکوس راجانجر روز (اتریش) روی ساوولاینن (فنلاند)… 20- مرتضی الوثی (ایران)
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- دیوید اواساپیان (ارمنستان) 3- میخائیل لاپتیف (روسیه) و داریوش آتیلا ویت (مجارستان)

رده بندی تیم های حاضر در این رقابت ها به شرح زیر است:

1- روسیه 195 امتیاز 2- ایران 155 امتیاز 3- گرجستان 105 امتیاز 4- ترکیه 91 امتیاز 5- مجارستان 86 امتیاز 6- آذربایجان 67 امتیاز 7- ارمنستان 64 امتیاز 8- اوکراین 60 امتیاز 9- آلمان 35 امتیاز 10- سوئد 31 امتیاز

دکمه بازگشت به بالا