جاسوسی هکرهای روسی از ایمیل‌های مشتریان مایکروسافت

مایکروسافت روز پنجشنبه، حدود ۶ ماه پس از اولین افشای نفوذ هکرهای روسی، اعلام کرد هکرهای روسی که در اوایل سال جاری به سیستم‌های مایکروسافت نفوذ کردند و از ایمیل‌های کارکنان این غول نرم افزاری جاسوسی کردند، ایمیل‌های مشتریانش را نیز سرقت کرده اند.

به گزارش اخبار ورزشی، افشاگری اخیر مایکروسافت، عمق این رخنه را بارز می کند. در پی برملا شدن این رخنه، مایکروسافت با تفحص فزاینده رگولاتوری در خصوص امنیت نرم افزار و سیستم‌های خود در برابر تهدیدات خارجی مواجه شده است. یک گروه هکری چینی که سال گذشته به طور جداگانه، به مایکروسافت نفوذ کرده بود، هزاران ایمیل دولت آمریکا را سرقت کرد.

دولت روسیه هرگز به اتهامات هک مایکروسافت پاسخ نداده، اما مایکروسافت اعلام کرده است هکرها، محققان امنیت سایبری را که در حال بررسی اقدامات گروه هک روسی بودند، هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: هفته جاری، ما به مشتریانی که از حساب‌های ایمیل شرکت مایکروسافت استفاده می‌کنند، اطلاع دادیم گروه «میدنایت بلیزارد» به حساب آنها نفوذ کرده است.

مایکروسافت اعلام کرد ایمیل‌های در معرض خطر را نیز با مشتریان خود به اشتراک می‌گذارد، اما مشخص نکرد چه تعداد از مشتریان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و چه تعداد ایمیل ممکن است به سرقت رفته باشد.

سخنگوی این شرکت گفت: این جزئیات بیشتر برای مشتریانی است که قبلا به آنها اطلاع داده شده است و همچنین شامل اعلان‌های جدید است. ما متعهد به اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان خود همزمان با ادامه تحقیقات هستیم.

مایکروسافت در ژانویه، فاش کرده بود گروه «میدنایت بلیزارد»، به درصد بسیار کمی از حساب‌های ایمیل شرکتی این شرکت دسترسی پیدا کرده است. این غول نرم افزاری، چهار ماه بعد، اعلام کرد هکرها همچنان در تلاش برای نفوذ هستند و بسیاری از همتایان و مشتریان صنعت امنیت خود را نگران ساخت که چرا سیستم‌های مایکروسافت آسیب‌پذیر مانده اند.

بر اساس گزارش رویترز، این نفوذها و هک چینی در سال گذشته، اوایل ماه جاری باعث برگزاری جلسه استماع کنگره شد که در آن، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت اعلام کرد این شرکت سرگرم کار برای بازنگری اقدامات امنیتی خود است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل