اقتصادی

جامعه امروز بیش از هر زمانی نیازمند ترویج «مکارم اخلاق نبوی» است

اخبار ورزشی/سمنان  نماینده ولی فقیه در استان سمنان معتقد است که جامعه امروز بیش از هر زمانی نیازمند ترویج «مکارم اخلاق نبوی» است.

به گزارش اخبار ورزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ۱۱ مهرماه همزمان با میلاد مسعود حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در دیدار با اعضای شورای راهبردی و کادر اجرایی موسسه فرهنگی تربیتی سیدالشهدا (ع) شاهرود با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) به شرایط زمانی و مکانی جزیرةالعرب پیش از ظهور اسلام اشاره و اظهار کرد: در آن زمان سرزمین حجاز و حتی تمدن‌های بزرگ جهان مانند تمدن یونان و ایران نیز در انحطاط اخلاقی قرار داشتند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه پیش از اسلام، بی عدالتی، تبعیض، تجاوز، غارت و عیاشی در نقاط مختلف جهان حکمفرما بود افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» من آمده‌ام تا مکارم اخلاق شما را به نهایت برسانم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، صله رحم، یاری رسانی به دیگران هنگام نیاز آنها و عفو کسی که در گذشته مرتکب ظلم شده است را از مکارم اخلاق نامید و گفت: امام صادق علیه السلام فرمود پیامبر (ص) و مکارم اخلاق آن حضرت را مدنظر قرار دهید و اخلاق خود را با آن بسنجید.

وی گذار از جامعه معاصر به «جامعه مطلوب نبوی» را نیازمند گام برداشتن در مسیر مکارم اخلاق دانست و اظهار کرد: جامعه امروز بیش از هر دوران دیگری به توجه به مکارم اخلاق و سیره پیامبر اکرم (ص) نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های موسسه سیدالشهدا (ع) شاهرود، مسجد را محور و پایگاه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دانست و گفت: تعامل و همکاری با سایر بخش‌ها و نیز ارکان مساجد لازمه اثرگذاری و موفقیت برنامه‌های فرهنگی است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با نکوهش «تمامیت خواهی» در عرصه فرهنگ و تبلیغ تصریح کرد: اگر ارکان مساجد نسبت به برنامه ها و رویکردهای فرهنگی تشکل‌های فرهنگی توجیه شوند، مدیریت فرهنگی مسجد را به آن تشکل واگذار می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان خواستار تمرکز تشکل‌های فرهنگی بر مساجد محروم و کم برخوردار شد و گفت: انسان حقیقتا از فعالیت موسسه سیدالشهدا (ع) خوشحال و ذوق زده می‌شود چراکه مشاهده می‌کنیم این گروه شامل افرادی دغدغه‌مند، توانمند و با درایت است که هنرمندانه در حال کادرسازی برای نظام و انقلاب هستند. 

وی استمرار فعالیت های این موسسه را مایه برکت برای نظام جمهوری اسلامی و زمینه ساز خشنودی امام زمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: نظام و انقلاب به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند جوانانی مومن، انقلابی، پای کار و دارای عزم و اراده است که خوشبختانه این موسسه نیز در این جهت گام برمی‌دارد. 

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا حسینی» مسئول موسسه سیدالشهدا (ع) شاهرود با تشریح اهداف و برنامه‌های این موسسه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین هدف فعالیت‌های این موسسه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی را محور فعالیت های موسسه سیدالشهدا (ع) شاهرود عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها و ابزارهای نوین آموزشی، فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغی برای ارتقای مهارت‌های اعضا استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا