اقتصادی

جامعه به دانشجوی خلاق نیاز دارد نه درس خوان!

معاون آموزشی دانشگاه تهران؛ 

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: به دانشجویان خلاق و مهارتی نیازمندیم و شاید صرفا دانشجوی درس خوان خیلی به درد کشور نخورد؛ بنابراین باید حرفی برای گفتن در عرصه علمی جهانی داشته باشیم تا جایگاه خود را تثبیت کنیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود کمره ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه نمایشگاه کار دانشگاه تهران که هم اکنون در دانشگاه تهران با حضور برخی از مسئولان در حال برگزاری است، گفت: برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین نیازمند تغییر در حوزه آموزش و پژوهش و ‌‌‌… هستیم و فرایند اجرایی و تدوین موضوعات آغاز شده است. 

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشجوی کشور افتخار جذب دانشجویان نخبه را  دارد؛ بنابراین با وجود نیروی انسانی قوی باید درصدد رفع مشکلات کشور گام برداریم‌. 

کمره ای تصریح کرد: در کشور دانشگاه صنعتی و انسانی خالص داریم اما دانشگاه تهران به صورت تخصصی با تیم های متخصص کارآمد کلان پروژه ها را می تواند تعریف و اجرایی کند و به صورت ویژه روی رشته ها تسلط کند.  

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: به دانشجویان خلاق و مهارتی نیازمندیم و شاید صرفا دانشجوی درس خوان خیلی به درد کشور نخورد؛ بنابراین باید حرفی برای گفتن در عرصه علمی جهانی داشته باشیم تا جایگاه خود را تثبیت کنیم. 

کمره ای اضافه کرد: آموزش و پژوهش محور و پژوهش مبتنی بر آموزش از یکدیگر جدا نیستند و در کنار هم به دانشگاه کارآفرین تبدیل می شوند و بازنگری برنامه های درسی با رویکرد اجرایی سازی و ورود دانشجویان به بازار کار را در دستور کار داریم. 

وی بیان کرد: باید دانش و تخصص دانش آموختگان به صورتی باشد که در بازار کار بتوانند به خوبی فعالیت کنند تا مشکلات جامعه کاهش یابد.  

کمره ای تاکید کرد: باید ارتباط صنعت و دانشگاه حفظ شود تا هر دو نیازهای یکدیگر را حل کنند. 

** موقعیت استثنایی دانشگاه تهران در ایجاد زیست بوم کارآفرینی بین دانشگاه و صنعت

در ادامه مراسم، بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: نشاط، شادابی و پویایی در نمایشگاه کار دانشگاه تهران به خوبی قابل مشاهده بود که نشان از کارآمدی دارد. 

وی افزود: یکی از قانون های مرکز خودکارامدی داشتن مهارت گفت و گو، سخن گفتن، یادگیری حل مسئله و بازگو کردن سبک های مشخص است. 

بهرامی احسان تصریح کرد: تعدادی از معاونان وزارت خانه در نمایشگاه کار دانشگاه تهران حضور داشتند که موقعیت استثنایی در دانشگاه تهران فراهم شد تا زیست بوم کارآفرینی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود.

** در کشورهای خارجی اولین فضای حل مسائل کمک از دانشگاه ها هست/ دانشجویان تمایلی به ارتباط با صنعت ندارند 

در ادامه علیرضا دیدار عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های دانش بنیان صنعتی گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه موضوع مهمی است و تاکنون هیچ دانشجویی حتی یک بار هم از صنعت بازدید نکرده و حتی از هیچ ارگانی هم جهت تدریس مفاهیم صنعت دعوت نکرده اند. 

وی افزود: می توان چالش ها را با دانشگاه ها در میان گذاشت تا دانشجویان به عنوان کار عملی آن را طرح موضوع کنند و راه حل مسائل را شناسایی کنند تا بتوانیم از مشکلات جامعه بکاهیم و سپس در صنعت به جذب دانشجویان بپردازیم. 

دیدار تصریح کرد: در خارح از کشور اولین فضای رسیدگی به حل مسائل کشور کمک از دانشگاه است، اما در ایران به چنین موضوعی اهمیت داده نمی شود، در صورتی که نباید اینگونه باشد؛ بنابراین اگر از گروه های دانشجویی در هر موضوع  استفاده کنیم حتما نتیجه می بینیم اما تا کنون ارتباطی بین صنعت و دانشگاه ایجاد نشده است.

دکمه بازگشت به بالا