اقتصادی

جامعه «سلامت» در خدمت‌رسانی جهادی خوش درخشیده است

رییس بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه امروز همه اذعان دارند که جامعه سلامت در خدمت رسانی جهادی خوش درخشیده است، گفت: نمونه آن نیز مجاهدت‌های ایشان در دوران همه‌گیری کرونا بود؛ سازمان بسیج جامعه پزشکی این رویکرد را بیش از پیش ادامه داده و با تقویت گروه‌های خدمت رسانی و جهادی و تسهیل مشارکت و تعاون بیش از پیش دنبال خواهد کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، مراسم سی و پنجمین محفل انس تیم‌های اضطراری بهداری دوران دفاع مقدس و جهادگران سلامت همزمان با فرخنده سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی ( ع) در مسجد الزهرا(س) دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش وبدا، در این مراسم حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور،  معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان و پیرا پزشکان بسیج جامعه پزشکی حضور داشتند. 

حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم اظهار داشت: در تمدن اسلامی همواره از پزشکان با عنوان حکیم یاد می شد که عنوان  درستی بوده است. 

وی افزود: در ایران اسلامی شاهد حضور پزشکان جهادگر در صحنه‌های مختلف بوده و هستیم که حضور مجاهدانه آنان در دوران دفاع مقدس از نمونه‌های بارز این حضور است. 

حجت الاسلام خسروپناه خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از نعمت جمع وسیعی از خیرین سلامت و از جمله پزشکان خیر اندیش برخوردار است که از ادوار گذشته، در حال خدمت دهی به مردم با ساخت بیمارستان و درمانگاه بوده و هستند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پزشکان ما در هشت سال دفاع مقدس همچون دیگر رزمندگان سلحشور جبهه‌های حق علیه باطل، حضوری کارساز ومؤثر داشتند و برخی با اقدامات خداپسندانه و ویزیت رایگان به مردم نیازمند کمک کرده و می‌کنند که باید ایشان را مصداق بارز حکیم دانست. 

وی در پایان گفت: از دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی که با روحیه بسیجی و جهادی، حکمت و بصیرت را در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گسترش می‌دهند، تشکر می‌کنم.

همچنین دکتر محمد حسین زارع زاده – رئیس بسیج جامعه علوم پزشکی کشور طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: گرد هم آمدن بسیجیان نمادی از تلاش برای تحقق آرمان‌های الهی و تعاون است.

وی افزود: تعاون، همکاری مخلصانه با یکدیگر برای به تحقق رساندن اراده الهی است و بسیج بر دو پایه تعاون و اخلاص بنا شده؛ به طوری که همراهی این دو مؤلفه در طول تاریخ انقلاب اسلامی حماسه‌های بزرگی رقم زده است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف از انقلاب هرجا که فضای لازم برای حضور  مردم را تسهیل کردیم شاهد خلق صحنه‌های بی‌نظیر از فداکاری بودیم و دفاع مقدس بر همین مبنا بود.

رییس بسیج جامعه پزشکی یادآور شد: امام (ره) با جلب مشارکت مردم مسلمان ایران بر رژیم طاغوت پیروز شدند و در دفاع مقدس نیز ذره ذره خاک ایران را با تعاون و همکاری بسیجیان از تجاوز دشمنان مصون داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر مشارکت اقشار مختلف برای ساخت آینده ایران تاکید دارند و نظام نیازمند کارگزارانی با نگاه و افق بلند است که معتقد به تعاون باشند.

زارع‌زاده با بیان اینکه در بسیج هیچ چیز  نمی‌تواند جایگزین مشارکت فعال در جهت تعاون و عدالت باشد، گفت: باید برای مشارکت حداکثری همه دلبستگان به نظام و ایران تلاش کنیم تا بیش از گذشته در مسیر تحقق کارآمدی و عدالت گام برداریم.

وی گفت: امروز همه اذعان دارند که جامعه سلامت در خدمت رسانی جهادی خوش درخشیده است که نمونه آن مجاهدت‌های ایشان در دوران همه گیری کرونا بود؛ سازمان بسیج جامعه پزشکی این رویکرد را بیش از پیش ادامه داده و با تقویت گروه‌های خدمت رسانی و  جهادی و تسهیل مشارکت و تعاون  بیش از پیش دنبال خواهد کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در حاشیه سی و پنجمین محفل انس تیم‌های اضطراری بهداری دوران دفاع مقدس و جهادگران سلامت، غرفه‌های مختلف از جمله غرفه‌های کتاب و حجاب و عفاف نیز به همت بسیج جامعه علوم پزشکی کشور برپا شده بود.

این مراسم با اکران فیلم غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی به پایان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا