ورزشی

جام رکوردها – اخبار ورزشی

ریحانا اسکندری: جام جهانی 2022 قطر یکی از آن جام های جهانی بود که هواداران فوتبال در سراسر جهان مشتاقانه منتظر آن بودند. بریز و بپاش قطری ها و پیش بینی ک از بازی ها می شد هیجان شروع جام را بالا برد. در همان روز های فیلمی، وقتی آرژانتین در مسابقات قهرمانی با نتیجه 2 بر یک شکست خورد، عجایب جام شروع شد. تیم هایی که در دوره های قبل نتایج فوق العاده ای کسب کردند در این دوره و مرحله گروهی با چالش های ویژه ای مواجه شدند و بسیاری از تیم های دور از انتظار نام کشورشان شد.

بدون شک در جام جهانی 2022 قطر رکوردهای جالبی شکسته شد و لحظات خاصی برای مردم جهان تا این لحظه رقم خورد.

یکی از رکوردهایی که در روزهای اول شکسته شد مربوط به دیدار تیم ملی کیشورمان و انگلیس بود. در این بازی رکورد اضافه وقت شکسته شد. این بازی در مجموع 24 دقیقه وقت اضافه در هر دو نیمه داشت. یکی از دلایل ثبت این رکورد این است که وقت اضافه با هوش مصنوعی سنجیده می شود و به همین دلیل زمان اضافه در این دوره از جام جهانی قابل توجه است.

رکورد دیگر دیدار ایران و انگلیس به نام مهدی طارمی بود. مهاجم بوشهری باشگاه پورتو با به ثمر رساندن دو گل نه تنها به اولین بازیکن ایرانی دو گل در جام جهانی تبدیل شد، بلکه به اولین فوتبالیست آسیایی تبدیل شد که در تاریخ جام جهانی مقابل یک تیم اروپایی دو گل به ثمر رسانده است.

همچنین بازیکنان تیم ملی کیشورمان در نیمه اول دیدار مقابل انگلیس تنها 46 پاس به یکدیگر دادند که بدترین آمار را در یک نیمه از یک بازی جام جهانی از این حیث به ثبت رساندند.

بازیکنان انگلیسی قبل از گل ششم جک گریلیش نیز 35 بار از کنار هم گذشتند که از سال 1966 تاکنون بیشترین تعداد پاس منجر به گل در جام جهانی بوده است.

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود با ولز در جام جهانی توانست رکورد جالب دیگری را به نام خود ثبت کند. تیم ملی که هر دو گل خود را در وقت اضافه توسط رزبه چشمی و رامین رضاییان به ثمر رساند، نام خود را در لیست گل های دیرهنگام تاریخ قرار داد.

در حال حاضر جدول آخرین گل های جام جهانی به شرح زیر است:

مهدی طارمی: 90+13 (ایران 2022)
رامین رضاییان: 90+11 (ایران 2022)
Devi Klasan: ۹۰+۸ (هلند ۲۰۲۲)
روزبه کشمی: 8+90 (ایران 2022)

ضبط مربا

بازی ایران با رکورد دیگری برای تیم ملی کشور برابری کرد، این بازی بهترین بازی ایران در تاریخ جام جهانی بود و تیم ملی بهترین عملکرد تاریخ فوتبال ایران را در قطر به نمایش گذاشت.

مهدی طارمی در این بازی موفق به ایجاد 8 موقعیت گلزنی شد که ایجاد این تعداد موقعیت گلزنی برای یک بازیکن تا به حال توسط کسی جز مهدی طارمی در این جام جهانی انجام نشده است.

آخرین حضور فوق ستاره هایی مانند رونالدو و مسی نیز به رنگ و بوی این جام است. این دو وزنه بردار فوتبال که 16 سال در رقابت و فراز و نشیب بوده اند، حالا توانسته اند رکوردهای مختلفی را در این جام ثبت کنند. البته تماشاگران این تورنمنت بزرگ ورزشی دوست دارند آخرین تلاش های رونالدو و مسی را در ملی پوش ببینند و حتی دیدار این دو غول را در ذهن خود مجسم کنند.

یکی از جالب ترین رکوردهای جام جهانی 2022 توسط مسی شکسته شد. در جریان شکست 2-1 آرژانتین مقابل عربستان در جام جهانی 2022، لیونل مسی به رکورد تعداد حضور در 5 جام جهانی رسید. بازیکنان زیادی نیستند که بازی در جام جهانی پنجم را تجربه کرده باشند.

رکورد دیگر بازی در سه روز اول نیز مربوط به بازی آرژانتین و عربستان بود. طبق آمار منتشر شده، این بازی که با حمایت جمعیت قطری مسی و دوستانش همراه بود، حدود 88 هزار و 12 نفر را به ورزشگاه لوسیل کشاند. رقمی که حتی در روز سوم جام حذفی هم رکورد و برای فوتبال قطر هم بی سابقه بود.

ضبط مربا

از طرفی در گروه H، رونالدو یک رکورد تاریخی برای خود ثبت کرد. کریستیانو رونالدو توانست در دقیقه 64 بازی پرتغال مقابل غنا در جام جهانی 2022 قطر از روی نقطه پنالتی گلزنی کند و به همین دلیل اکنون اولین بازیکن تاریخ است که در 5 جام جهانی 2006 برای تیمش گلزنی کرده است. ، 2010، 2014، 2018 و 2022. انجام می دهد

ضبط مربا

و اما باز هم مسیله رکرد در دیدار با میکسیک کرد کرد ثبت یک گل و یک پاس گل در دیدار مقابل مکزیک باعث شد مسی با 35 سال و 155 روز سن به مسن ترین بازیکن جام جهانی تبدیل شود.

نکته جالب ثبت چنین رکوردی این است که جوان ترین بازیکنی که در جام جهانی توانسته در یک بازی یک گل و یک پاس گل بزند، خود مسی است. در جام جهانی 2006، در جریان پیروزی 6-0 آرژانتین مقابل صربستان و مونته نگرو، مسی موفق شد با زدن یک گل و یک پاس گل، با 18 سال و 357 روز به جوان ترین بازیکنی تبدیل شود که چنین آماری را در یک بازی به ثبت رسانده است.

یکی از رکوردهای دیگر تیم ملی قطر در جام جهانی این است که با شکست در بازی افتتاحیه مقابل اکوادور به اولین تیمی تبدیل شد که میزبان خود شد و به تنهایی پیروز شد و ضعیف ترین تیم میزبان در تاریخ جام جهانی شد.

یکی دیگر از رکوردهای جالب این دوره از جام جهانی مربوط به داوری بانوان در جام جهانی 2022 قطر است. استفانی فراپار داور زن از کشور فرانسه به عنوان داور دیدار آلمان و کاستاریکا به عنوان اولین زنی که بازی دو تیم در جام جهانی مردان را قضاوت می کند، انتخاب شد.

آمریکایی ها نیز با شکست یک برابر ایران و صعود به مرحله بعدی جام جهانی به رکورد جالبی دست یافتند. تیم ملی فوتبال آمریکا پس از 92 سال در جام جهانی 2022 قطر با تکرار رکورد جام جهانی 1930 اروگوئه و ثبت دو بازی بدون گل، ایران را شکست داد.

در جام جهانی 1930 آمریکایی ها دو پیروزی 3-0 مقابل بلژیک و اروگوئه به دست آوردند.

بیشتر بخوانید:

251254

دکمه بازگشت به بالا