اقتصادی

جایی برای پیرمردها نیست/نظرسنجی‌ها: بایدن و ترامپ زیادی پیر هستند

به گزارش اخبار ورزشی به نقل از ای بی سی نیوز، طبق جدیدترین نظرسنجی موسسه ایپسوس معلوم شده است که اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی برای یک دوره دیگر زیادی پیر است.

۸۶ درصد از شرکت‌کنندگان آمریکایی این نظرسنجی فکر می‌کنند بایدن ۸۱ ساله پیرتر از آن است که بتواند برای یک دوره دیگر در پست ریاست جمهوری فعالیت کند.

در مقابل شصت و دو درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی فکر می‌کنند ترامپ که ۷۷ سال سن دارد، برای ریاست‌جمهوری خیلی مسن است. به طور کلی نگرانی از بالا بودن سن نامزدهای انتخاباتی افزایش یافته است. پیشتر یک نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست نشان داده بود که ۷۴درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند نامزدهای فعلی برای پست ریاست جمهوری زیادی پیر هستند.

به گزارش ایرنا در نظرسنجی دیگری از سوی مرکز تحقیقات نورک-آسوشیتدپرس نشان داده شد که بسیاری از رای دهندگان آمریکایی به طرز عجیبی روی موضوع سن و سال هم عقیده هستند. در این نظرسنجی ۷۷ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که بایدن برای چهار سال دیگر رئیس جمهور بسیار پیری است. نه‌تنها ۸۹ درصد جمهوریخواهان این را گفته‌اند بلکه ۶۹ درصد دموکرات‌ها هم چنین نظری دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بسیاری از افراد در طیف‌های مختلف سیاسی، آماده دیدن چهره‌های جوان‌تر و شاداب‌تر در عرصه سیاسی کشور هستند.

310310

دکمه بازگشت به بالا