ورزشی

جدول کلی عملکرد ۳ تیم برتر ایرانی در آسیا/ الهلال در صدر

دسته بندی:

فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و اولسان هیوندای کره جنوبی برای دوازدهمین بار تیم کره ای را فتح کرده و عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.

در این فصل فوتبال ، ایران چهار سهمیه دارد ، دو تیم شهرخودرو و سپاهان در مرحله گروهی حذف شدند و استقلال در مرحله شانزدهم با شکست 2-1 مقابل مجاهدین حذف شد و پرسپولیس به فینال راه یافت. به زودی به جام می رسیم.

در فصل آینده فوتبال ایران در مرحله گروهی دو سهمیه مستقیم وجود خواهد داشت که متعلق به پرسپولیس و تراکتور است و هر دو تیم فولاد و استقلال نیز در صورت برتری نسبت به حریف خود باید از مرحله پلی آف کار خود را آغاز کنند تا به مرحله گروهی صعود کنند.

در 18 فصل لیگ قهرمانان آسیا ، تیم ایران هنوز به مقام قهرمانی نرسیده است و باید دید آیا این مانترا در فصل نوزدهم شکسته خواهد شد یا خیر. با این وجود سپاهان همچنان بالاترین امتیاز را در بین تیم های ایرانی دارد و در رده دهم تیم های آسیایی قرار دارد. این آمار فقط مربوط به مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. مسابقات حذف شامل نمی شود.

تیم ایرانی بدون توجه به پلی آف ، بیشترین گل در لیگ قهرمانان آسیا (تا پایان فصل 2020) را به ثمر رساند.

تیم فصل حضور اصلی برنده شد یکسان از دست دادن گل دادن گل دادن علامت گذاری قهرمانی دومین جا نیمه نهایی یک چهارم نهایی هشت نفر آخر
سپاهان ۲ ۸۴ ۳۷ ۳۰ ۱۲۰ ۱۰۳ ۱۲۸ ۰ 1 ۰ 2 ۰
استقلال ۱۱ ۶ ۲۹ ۲۴ 23 ۱۰۸ ۹۴ 1.11 ۰ ۰ 1 1 ۴
تخت جمشید ۹ ۷۱ ۳۱ 23 ۹۱ ۸۰ ۱۱۰ ۰ 2 1 ۰ ۳

از آنجا که سپاهان در فصل بعدی لیگ قهرمانان حضور نخواهد داشت ، اگر استقلال بتواند به مرحله گروهی صعود کند ، می تواند با 12 حضور در لیگ قهرمانان در کنار تیم اصفهانی یک رکورددار در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

البته با توجه به تعداد بازی های انجام شده توسط سه تیم ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ، پرسپولیس با میانگین 1.54 امتیاز در هر بازی ، بهترین عملکرد را دارد و پس از آن سپاهان با 1.52 و استقلال به ترتیب با 46/1 قرار دارند. نقطه واقع شده است.

در بین تیم های آسیایی الهلال عربستان سعودی موفق ترین عملکرد را در بین تیم های آسیایی دارد.

5 تیم موفق آسیایی در زمینه نتیجه گیری

1- الهلال عربستان – 217 امتیاز

2- Chonbuk Motors – 198 امتیاز

3- العین امارات – 171 امتیاز

4- الاتحاد عربستان – 168 امتیاز

5. گوانگژو اورگراند – 146 امتیاز

دکمه بازگشت به بالا