ورزشی

جزئیاتی از تصمیم جدید AFC و توزیع سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین ، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد سیستم جدیدی را برای کل سهمیه کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا تعیین کند. روش کار در این زمان اینگونه AFC سهمیه ملی را بر اساس امتیازات باشگاه ها در مسابقات آسیایی و رده بندی تیم های ملی تعیین می کند.

در سیستم فعلی 70٪ امتیاز برای موفقیت باشگاه های ملی در مسابقات آسیایی و 30٪ امتیاز برای رده بندی تیم های ملی اختصاص داده شده است. در فصول اخیر ، کنفدراسیون آسیا سهمیه ملی دو بعدی را اعلام کرده است.

با این وجود شیوع ویروس کرونا و حذف چندین باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل ویروس و سازمان تورنمنت متمرکز ، کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر آن داشته است تا با تکمیل پرسپولیس ایران ، سیستم جدید سهمیه های ملی و باشگاه های احتمالی را تا سال 2020 بررسی کند. حساب نمی شود

طبق روزنامه الاتحاد امارات ، ائتلاف آسیایی به معنای تعیین سهمیه کشور برای سالهای زوج و فرد است. به عنوان مثال ، در پایان لیگ قهرمانان 2021 ، سهمیه ملی 2023 تعیین خواهد شد. همچنین ، امتیازات و سهمیه های ملی در سال 2024 ، در پایان لیگ قهرمانان 2022 اتفاق افتادن. بر اساس این سیستم ، AFC در سال 2023 برای سهمیه ملی در سال 2025 تصمیم گرفت جیری و …

بنابراین ، در پایان سال حتی برای سهمیه سال بعد نتایج جیری (2022 تا 2024) و یک سال برای یک سال بعد.

روزنامه الاتحاد اعلام کرد انتظار می رود این طرح در جلسه بعدی کمیته مسابقات AFC در اواخر نوامبر سال جاری به طور رسمی تصویب می شود.

به گفته خبرنگاران آنلاین ، این سیستم می تواند برابری کشور را در تعیین سهمیه دو سال آینده تعیین کند اش این تأثیر می گذارد و باید به دقت توسط مدیران و مربیان باشگاه های کشور بررسی شود.

دکمه بازگشت به بالا