ورزشی

جزییات اعزام دانشجویان به مسابقات جهانی/ توضیح در مورد اعتراض کاراته‌کاها

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جزئیات اعزام تیم های دانشجویی ایران به مسابقات جهانی را تشریح کرد.

هادی بشیریان در گفت وگو با اخبار ورزشی در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی دانش آموزی در رشته های مختلف ورزشی اظهار کرد: بر اساس تصمیم فدراسیون بین المللی ورزش های دانش آموزی (فیزو) برای اولین بار شاهد برگزاری مسابقات بین المللی دانش آموزی در رشته های مختلف ورزشی هستیم. رشته ها دانشگاهی بوده و برخی رشته ها در قالب تیم های ملی در مسابقات بین المللی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته هایی مانند ساندا و تالو ووشو، کاراته، موی تای، بوکس، کشتی آزاد و فرنج بر اساس تصمیم فیزو در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد، گفت: بنابراین در این رشته ها مسابقات انتخابی برگزار نمی شود. اگر دانشگاهی تمایلی داشته باشد می تواند افراد مورد نظر خود را با انتخاب و یا به هر طریق دیگری به تیم خود اضافه کند اما تیمی که به مسابقات اعزام می شود به نام دانشگاه در مسابقات حضور خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ادامه داد: رشته هایی مانند شطرنج، قایقرانی و … در قالب انتخابی و تیم ملی و رشته های ووشو، کاراته، کشتی آزاد و حاشیه در قالب محور دانشگاه از ایران در این مسابقات حضور خواهد داشت.

بشیریان با اشاره به اینکه برای شرکت در مسابقات بین المللی دانشجویان رشته های بزرگ دانشگاهی با 5 اداره مربوطه از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی، تصریح کرد: جزییات مسابقات معرفی تیم های دانشگاهی به تیم های استانی اعلام شد و در رشته های بوکس و بوکس که قرار است دانشگاهی شوند تقاضایی وجود نداشت و نخواهیم داشت. نمایندگانی در این 2 رشته از ایران داشته باشند.

وی افزود: در برزیل شطرنج بلژیک، قایقرانی در لهستان، ووشو، کشتی آزاد و فرنگی، کاراته و بسکتبال سه نفره در ترکیه دانش آموزان در مسابقات بین المللی شرکت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی همچنین با انتقاد از برخی ورزشکاران کاراته در تماس با اخبار ورزشی در خصوص عدم برگزاری مسابقات کاراته توسط دانشگاه آزاد، تصریح کرد: بر اساس تصمیم مسابقات در رشته کاراته، دانشگاه مرکز است و اگر دانشگاه آزاد چه از طریق رقابت انتخاباتی و چه به هر شکل دیگری برای تقویت هیئت خود تمایل دارد اقدام کند و در صورت عدم تحقق این توافق طبق تصمیم فیزو نمی تواند وارد دانشگاه آزاد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا