اقتصادی

جشن‌‌های پیروزی اردوغان در ترکیه، تلفات بر جا گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، منابع رسانه‌ای ترکیه از کشته شدن یک نفر و جراحت شماری از مردم این کشور حین برگزاری جشن‌های انتخاباتی ترکیه پس از اعلام پیروی «رجب طیب اردوغان» خبر دادند.

 وبگاه «ترکیش مینت»  روز دوشنبه مدعی شد که یکی از اعضای حزب اپوزیسیون در جریان برگزاری جشن‌های پیروزی رجب طیب اردوغان، کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

 

بر اساس نتایج اولیه دور دوم انتخابات، اردوغان ۵۲.۱ درصد آرا در سراسر کشور را به خود اختصاص داد در حالی که رقیب اصلی او، نامزد اپوزیسیون و رهبر حزب جمهوریخواه خلق ، «کمال قلیچداراوغلو»، ۴۷.۸ درصد آرا را کسب کرد.

دبیر کل حزب اپوزیسیون ملی گرا که از متحدان حزب جمهوریخواه خلق است، اعلام کرد که «ارهان کورت» عضو اینح زب در حمله‌ای مقابل دفتر این حزب و در جریان جشن‌های پیروزی اردوغان کشته شده است. کورت در جریان درگیری با گروهی از حامیان حزب عدالت و توسعه مورد اصابت چاقو قرار گرفت. مظنونان این حمله توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده اند.معاون حزب جمهوری خواه خلق  نیز این حمله را محکوم کرده است.  


ارهان کورت

 

منابع خبری از مجروح شدن شماری دیگری از شهروندان ترکیه حین برگزاری جشن‌های پیروزی اردوغان خبر دادند. یکی از مجروحان در خطر از دست دادن یک چشم است و سپس برای درمان بیشتر به «دیاربکر» منتقل شده است. یک فرد دیگر  نیز براثر شلیک گلوله سرگردان به هوا مجروح شد و به سرعت به بیمارستان منتقل شد. حال این شهروند ترکیه‌ای نیز وخیم گزارش شده است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا