جمشیدی: کریمی به المپیک می‌رفت حداقل برنز را می‌گرفت/ به مربیان سازنده توجه شود

مربی علیرضا کریمی تاکید کرد: اگر کریمی به جای محمدیان به المپیک توکیو اعزام شود ، به دلیل ظاهر بهتر و تجربه بیشتر در رشته های خارجی مدال برنز را کسب می کند.

حمیدرضا جمشیدی در گفت وگو با اخبار ورزشی ، درباره وضعیت فعلی علیرضا کریمی پس از ناکامی در رسیدن به المپیک توکیو و عدم حضور در مقدماتی جام جهانی نروژ اظهار داشت: ما به ندرت یکدیگر را ملاقات می کنیم. او مدتی کشتی را کنار گذاشته بود و فقط بدنسازی انجام داد و به کوه رفت. او چند روزی است که کشتی آموزش می دهد ، اما من برنامه دقیق او را برای کشتی نمی دانم.

مربی کشتی ایران با اشاره به توان فنی کریمی در عرصه بین المللی گفت: البته اگر کریمی به جای محمدیان به المپیک توکیو اعزام شود نتایج بهتری کسب می کند و حداقل مدال برنز کسب می کند. کریمی در زمینه های خارجی عملکرد خوبی دارد. من نمی گویم که او می تواند سدالله اف را شکست دهد ، اما مطمئناً او می تواند مقابل اسنایدر یا مقابل گرجستان پیروز شود و مطمئناً با دست خالی به ایران برنمی گردد.

وی درباره وضعیت خود نیز خاطرنشان کرد: من 50 تا 60 شاگرد در باشگاه دارم. ما در باشگاه تختی مهرشهر کار می کردیم اما دیروز به باشگاه تختی کرج آمدیم. در حال حاضر 3 دانش آموز در انتخابی تیم ملی امید برای مسابقات جهانی دارم. پس از 2 سال ممنوع الخروج شدن از کشتی ، از من دعوت نشد. در سالی که محروم شدم ، شاگردان زیادی در تیم ملی داشتم. در دوره جدید فدراسیون ، هیچکس مثل من پیدا نمی شود و از مربی سازنده آنطور که باید قدردانی نمی شود.

جمشیدی افزود: نمی گویم در دوره های قبل مربیان مولد به مسابقات خارج از کشور اعزام می شدند ، اما حداقل اگر به کشتی گیران مدال آور تقدیر کنند ، مربیان آنها مورد تمجید قرار می گیرند و مربیان انگیزه می گیرند ، در حالی که اکنون آنها فقط تعداد معدودی از مربیان شاغل هستند و مربیان سازنده ای که در باشگاه های خود سخت کار می کنند چندان مورد حمایت قرار نمی گیرند.

وی در مورد برخی انتقادات به این موضوع به محسن کاوه ، مدیر تیم ملی کشتی آزاد گفت: “همه کسانی که در قله هستند سعی می کنند با اطرافیان و اقوام خود کار کنند و فکر می کنند که بقیه هیچ صلاحیتی ندارند.” در تهران ، بسیاری از مربیان سخت کار می کنند اما دیده نمی شوند. سرمربی تیم ملی می گوید از کسی خوشش نمی آید و اگر دوست نداشته باشد بهتر است. بسیاری از مربیان مانند مربیان حسن یزدانی ، امیر محمد یزدانی ، سرلک و عرفان الهی واقعاً حق حضور در تیم ملی را دارند ، اما می بینید که هیچ یک از مربیان آنها از تیم های سبک تا ملی وزن در ارتش حضور ندارند.

جمشیدی در پایان از علیرضا دبیر خواست تا با مربیانی که در تیم ملی شاگرد دارند ملاقاتی داشته باشد و گفت: آقای دبیر به استان های مختلف رفت و جلسات زیادی برگزار کرد ، اما جایی برای مربیانی وجود داشت که کشتی گیران را آموزش می دادند و دانش آموزان در تیم ملی. “همچنین جلسه ای را برای شنیدن صحبت های آنها برگزار کنید. من واقعا از کار در باشگاه ها و کشتی خسته شده بودم ، اما پهلوان رضایی و علیرضا حیدری با من تماس گرفتند و انگیزه کار را برایم ایجاد کردند. من عاشق کارم هستم و انتظار نداشتم که به تیم ملی دعوت شوم ، اما کلید کشتی در دستان یک مربی سخت کوش کشتی است و اگر از مربیان قدردانی نشود ، چیزی از این کشتی باقی نمی ماند. به
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل