اقتصادی

جنبش نجباء: سفارت سوئد در عراق باید به مرکز قرآنی تبدیل شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، جنبش مقاومت اسلامی نجباء در بیانیه‌ای در واکنش به اعطای مجوز دوباره سوئد برای هتک حرمت کتاب آسمانی قرآن، اعلام کرد که پاسخ مناسب این قبیل اقدامات را خواهد داد.

جنبش نجباء در این بیانیه ضمن تقدیر و حمایت از قطع روابط دیپلماتیک بغداد ـ استکهلم، کشورهای عربی و اسلامی را به پیروی از این تصمیم دولت عراق فرا خواند و آن را شرافتمندانه توصیف کرد.

امروز (پنجشنبه، ۲۰ جولای)، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند، اقدامی که با واکنش دولت عراق مواجه شد و بغداد سفیر سوئد را اخراج کرد.

اما در بیانیه جنبش نجباء آمده است: «رژیم‌های جاهل غربی از تعالیم کلام الله مجید که با نیات شیطانی آنها در گسترش انحطاط و فحشا منافات دارد، هراس دارند. دشمنان خدا به‌ وسیله دروغ و تحریف با قرآن کریم ستیز می‌کنند و هتک حرمت وحی را آزادی بیان جلوه می‌دهند، زیرا این کتاب مقدس نژادپرستی و تجاوز را رد می‌کند».

جنبش نُجَباء با تأکید بر اینکه «قداست قرآن تا ابد در دل و جان ما و هر انسان منصف آزاده‌ای جاودان است»، تأکید کرد: «ناگزیریم که برای مقابله با این توهین‌های مکرر، به روش‌های مناسبی که صلاح می‌دانیم متوسل شویم».

مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان از مسئولان عراقی خواست که مقر سفارت سوئد را به مرکز مطالعات علوم قرآنی تغییر کاربری دهند تا ضمن گسترش آگاهی و فرهنگ اسلام ناب محمدی در سطح جهان، تبلیغات دروغین عوامل پشت صحنه این جنبش‌های ماسونی که با مفهوم آزادی و انسانیت ناسازگار است، برملا شود.

اقدام دوباره «سلوان مومیکا» شهروند عراقی الاصل در آتش زدن قرآن، واکنش‌های بسیاری را در جهان اسلام موجب شده است. در این راستا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز امروز گفت که به نظر می‌رسد موساد در پس این فتنه قرار دارد. او تأکید کرد که اگر کشورهای اسلامی، سوئد را تحریم کنند، مسئله اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی هم حل خواهد شد.

عصر امروز نیز صدها نفر از اهالی بغداد در میدان التحریر این شهر تجمع کردند و علیه هتک حرمت به قران کریم و آتش زدن پرچم عراق در سوئد شعار دادند.  فردا نیز قرار است به دعوت چارچوب هماهنگی شیعیان تظاهرات گسترده‌ای در همه شهرهای عراق برگزار شود.

 

هتک حرمت دوباره به قرآن کریم امروز در حالی تکرار شد که در تاریخ ۲۸ ژوئن نیز «سلوان مومیکا» شهروند عراقی الاصل و ۳۷ ساله در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. پس از آن، دستگاه قضایی عراق حکم جلب این شهروند سوئدی عراقی تبار را صادر کرد و وزارت خارجه عراق از دولت سوئد خواست تا فرد هتاک به قرآن کریم را جهت محاکمه به این کشور تحویل دهد. 

دفتر نخست‌وزیری عراق، پیشتر به استکهلم هشدار داده بود که در صورت اهانت مجدد به قرآن کریم در تجمع ضد اسلامی امروز، روابطش با سوئد را قطع خواهد کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا