ورزشی

«جنگ ستارگان» در نقش جهان/ استقلالِ ناپخته در دیگ جوشان آبادان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رقابت‌های هفته اول لیگ برتر در حالی امروز پنجشنبه پیگیری می‌شود که همه چیز تحت تأثیر محرومیت تراکتور تبریز از سوی فیفا برای استفاده از ستاره‌های تازه وارد خود شروع بیست و سومین دوره این رقابت‌ها قرار داشت اما این باشگاه توانست در فاصله یک روز مانده به دیدار حساس با سپاهان محرومیت خود را برداشته تا بازیکنان جدید بتوانند در ترکیب این تیم قرار بگیرند.

بدون شک جنگ زودهنگام ستارگان بین تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان به همراه رونمایی از استقلال با مدل جواد نکونام مقابل صنعت نفت آبادان چهره‌ای متفاوت برای هفته اول لیگ برتر ایجاد می‌کند.

جنگ ستارگان در اصفهان

تقابل ژوزه مورایس و پاکو خمز یکی از فنی‌ترین بازی‌های لیگ برتر فصل گذشته را به همراه داشت. باخت سپاهان در بازی دور برگشت فصل گذشته مقابل تراکتور تأثیر مستقیم در تغییر مسیر کاپ قهرمانی از اصفهان به تهران داشت. زردپوشان اصفهانی باختند تا پرسپولیس از فرصت به دست آمده استفاده کرده و خود را به صدر جدول نزدیک کند. در پایان هم سرخ‌ها بودند که در ورزشگاه آزادی تهران با جام عکس یادگاری گرفتند.

«جنگ ستارگان» در نقش جهان/ استقلالِ ناپخته در دیگ جوشان آبادان
چهره جدید تیم فوتبال تراکتور تبریز

حالا انتقام مورایس از خمز با تقابل بازیکنان اسم و رسم دار فوتبال باشگاهی کشور همراه خواهد بود. تراکتور در جابجایی تابستانی فوتبال ایران با امیرحسین حسین زاده، شجاع خلیل زاده، عارف آغاسی، عارف رستمی، محمد نادری، سعید آقایی، مهدی شیر، سیامک نعمتی، آلوارو خیمنز، حسین پورحمیدی، ادیب زارعی و… قرارداد بست اما با حکم فیفا در نامه‌ای به تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد) از ثبت قرارداد منع شد. این در حالی است که تراکتوری‌ها یک روز پس از این تاریخ قراردادهای خود را در سازمان لیگ ثبت کردند اما با استناد به همین حکم تا زمان رفع مشکل پرداختی به یکی از طلبکاران خارجی نمی‌توانند از تازه واردها بازی کنند. مشکلی که عصر چهارشنبه برطرف شد تا خیال خمز برای استفاده از بازیکنان جدید راحت شود.

از سوی دیگر میزبان اصفهانی پس از نایب قهرمانی فصل گذشته جنگی تمام عیار در نقل و انتقالات تابستانی با رقیبان اصلی قهرمانی‌اش راه انداخت. محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان توانست عیسی آل کثیر را از پرسپولیس، رضا اسدی، هادی محمدی و کاوه رضایی از تراکتور، احسان پهلوان از فولاد، رضا شکاری از گل گهر سیرجان و برایان دابو را جذب کند تا تمام مهره‌های مد نظر مورایس را اینگونه دور هم جمع کند.

«جنگ ستارگان» در نقش جهان/ استقلالِ ناپخته در دیگ جوشان آبادان
سپاهانی‌ها تیم پرستاره لیگ بیست و سوم

برخورد زودهنگام ساکت با تیم سابق

دیدار مس رفسنجان و هوادار تهران قطعاً چهره‌ای بسیار ویژه روی نیمکت خواهد داشت. ساکت الهامی با وجود حاشیه‌های فراوانی که فصل گذشته به عنوان سرمربی هوادار مقابل مس رفسنجان ایجاد کرد در انتقالی عجیب هدایت رفسنجانی‌ها را بر عهده گرفت. بدون شک تقابل زودهنگام او مقابل هواداری که حالا محمود فکری را در رأس کادر فنی خود می‌بیند می‌تواند حاشیه‌هایی را در نبردی سوت و کور بدون حضور تماشاگر رقم بزند.

متفاوت‌ترین استقلال در حرارت آبادان

استقلال تهران آخرین بازی هفته اول را مقابل صنعت نفت آبادان برگزار می‌کند. تقابلی شبانه که در پیچیده‌ترین حالت استقلال در ورزشگاه تختی آبادان رقم می‌خورد. آبی‌پوشان پایتخت پس از خداحافظی با ریکاردو ساپنیتو تصمیم به انتخاب جواد نکونام گرفتند تا او هدایت آبی‌پوشان را بر عهده بگیرد. مشکلات جدی مالی استقلال به همراه حاشیه‌های فراوانی که این تیم در روزهای نخست نقل و انتقالاتی با شایعه جذب علیرضا بیرانوند از پرسپولیس داشت باعث استعفای حجت کریمی شد تا علی خطیر با انتخاب هیأت مدیره امور اداری باشگاه را عهده دار شود.

«جنگ ستارگان» در نقش جهان/ استقلالِ ناپخته در دیگ جوشان آبادان

آبی‌پوشان پایتخت آرمین سهرابیان، آریا برزگر، ایمان سلیمی، سامان تورانیان، محمدرضا خالدآبادی، منتظر محمد و مهرداد محمدی را جذب کرد اما جدایی مهدی قایدی، محمد محبی، عارف غلامی، رافائل سیلوا و سجاد شهباززاده باعث شد تا بارها صدای کادر فنی این تیم را در بیاورد.

حالا آبی‌پوشان در مرموزتر ین حالت خود برای نخستین بازی در گرمای هوای شرجی آبادان مقابل صنعت نفت قرار می‌گیرد تا نکونام از همین ابتدا کار سختی برای برآورده کردن خواسته‌های هواداران داشته باشد.

برنامه بازی‌های روز پنجشنبه لیگ برتر:

* هوادار – مس رفسنجان؛ ساعت ۱۹
* سپاهان اصفهان – تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۹
* صنعت نفت آبادان – استقلال تهران؛ ساعت ۲۱:۳۰

نتایج دیدارهای روز نخست از هفت اول بیست و سومین دوره رقابتهای لیگ برتر:

* پرسپولیس یک – آلومینیوم اراک صفر
* گل گهر سیرجان ۳ – فولاد صفر
* نساجی مازندران یک – پیکان یک
* ملوان یک – ذوب آهن ۲
* استقلال خوزستان یک – شمس آذر قزوین یک

دکمه بازگشت به بالا