ورزشی

جنگ سهمیه آسیایی به هفته آخر کشیده شد/ کدام تیم همسفر شاهین در لیگ آزادگان می‌شود؟+جدول

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا ، هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که شاهین بوشهر به لیگ دسته یک اول لیگ آزادگان اعزام شد.

بدون شک در هفته آخر این مسابقات ، مسابقه بین استقلال ، تراکتور ، سپاهان و فولاد که شانس کسب مقام دونده و همچنین کسب سهمیه آسیا را دارند ، فوق العاده خواهد بود. بعد از پرسپولیس که سه هفته پیش در لیگ برتر انگلیس پیروز شد ، تیم های دوم و سوم این برنامه می توانند به لیگ قهرمانان آسیا بروند.

هفته گذشته در استقلال در بوشهر ، تیم شاهین با تیم سقوط دیدار خواهد کرد. تراکتور ، معادل بلوز ، به دلیل اختلاف گل کمتر ، در خانه فولادی رده پنجم بازی خواهد کرد. تیمی که 48 امتیاز کسب کرده و این تیم را با کسب برتری در مقابل نماینده تبریز جایگزین کرده است. این مسابقه قطعاً مهمترین بازی آخر هفته است. سپاهان که 48 امتیاز دارد و در رده چهارم قرار دارد ، با پیکان روبرو خواهد شد. این تیم با 28 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت و خطر سقوط را احساس کرد.

در هفته سی ام لیگ برتر ، تیم های پارس جنوبی جم ، مشایینازی ، پیکان ، سایپا ، گلگهر سیرجان و حتی ذوب آهن هنوز در معرض خطر آزاد شدن از لیگ برتر هستند و بازی این تیم این هفته این هفته یکی از کمترین هاست انتظار می رود.

پارس جنوبی 27 امتیاز دارد و در مسجد خانه نفت سلیمان در رده پانزدهم قرار دارد. تیمی که 35 امتیاز دارد و نیازی به نگرانی در مورد سقوط و بلند شدن نیست. این دستگاه که 28 امتیاز دارد و در رده چهاردهم قرار دارد میزبان صنعت نفت آبادان است. این تیم با 41 امتیاز هیچ امیدی به کسب سهمیه ندارد و نگران سقوط نیست. جالب اینجاست که نماینده آبادان اگر در این مسابقه برنده یا باخت ، موقعیت خود را در جدول رده بندی تغییر نمی دهد.

پیکان که با 38 امتیاز در رده 13 قرار دارد همانطور که گفته شد میزبان سپاهانی است که برای کسب سهمیه باید پیروز شود. سایپا که با 29 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد ، باید مقابل پرسپولیس که قهرمان لیگ محسوب می شود ، بازی کند و برای بهبود رکوردش با این تیم روبرو خواهد شد. ذروب و گلگهر سیرجان که به دلیل اختلاف گل در رده های 10 و 11 قرار دارند ، در اصفهان به رقابت می پردازند. قرعه کشی در این مسابقه بقای نهایی هر دو تیم را مشخص می کند.

در پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر ، جنگ سهمیه ای بین 4 تیم تا هفته گذشته تمدید شد و 6 تیم سعی در سقوط نکردند. بدون شک مسابقه این هفته باورنکردنی خواهد بود ، و تلاش تیم برای آسیایی بودن و سقوط نکردن فوق العاده است.

لیگ برتر فوتبال

انتهای پیام / 4048 / پ

دکمه بازگشت به بالا