اقتصادی

جوانی، فرصت بی بدیل زندگی و سرآغاز استحکام شخصیت

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی استان سمنان ،سرهنگ «علی بصیری» سرپرست معاونت‌ اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان جوانان را مهمترین سرمایه های یک جامعه عنوان کرد و افزود: اگر به نیازها و خواسته های جوانان بها داده شود، در وهله ی اول به شکوفایی فرد و به دنبال آن به اعتلای جامعه خواهد انجامید.

وی ادامه داد:بحث درباره نوجوان و جوان، مسائل و مشکلات آن ها و بهره گیری از قدرت و توانشان، بحثی قدیمی و ریشه دار است که مورد توجه اکثر کارشناسان بوده است.بخش اعظم کارهای کشور و اداره کارگاه عظیم انقلاب اسلامی و حفظ آن از خطرات و گزندها به عهده این گروه است.

بصیری گفت:از دیدگاه روان شناختی، در دوران جوانی افق های فکری جدیدی که به روی جوان گشوده می شود امکان برقراری روابط اجتماعی مثبت و سازنده ای را فراهم می سازد.این مرحله که بین سنین 17 تا 25 سالگی را در بر می گیرد ورود به مرحله مسئولیت پذیری است و باید جوان به نیکویی رشد و پرورش یابد تا منشأ آثار خیر برای خود و اجتماعش باشد. در این دوران، مسیر و جهت زندگی انسان پایه گذاری می شود.

ایشان اظهار داشت: جوانی فرصتی است بزرگ و طلایی، جوانی از بهترین نعمتهای خداوندی است و یکی از فرصت های گرانبها در طول زندگانی است و او مظهر قوت و نیروی سرشار و لبریز از عشق و امید است که باید به آن توجه شود.

سرپرست معاونت‌ اجتماعی با اشاره به انرژی و نیروی بالقوه ی جوانان افزود: با همیاری جوانان حتی می توان کارهای غیرممکن را ممکن ساخت. این ویژگی جوانان همچون شمشیری دولبه عمل می کند که اگر این انرژی و توان برای انجام کاری مثبت و مفید استفاده نشود، قطعاً و بدون شک آن زمان باید منتظر پیامدهای منفی و خطرناک آن باشیم.

چرا که به مرور زمان نه تنها این انرژی به هدر خواهد رفت بلکه پیدا نشدن مسیر درست برای مصرف و بهره برداری از این انرژی باعث سرخوردگی و حتی افزایش میل تباهی در جوانان می گردد.

سرهنگ بصیری عزت نفس جوانان را اساسی و مهم دانست و بر شناخت ایشان از نیرو، قابلیت‌ها و محدودیت‌هایش تاکید کرد.

او بایدخودش را بشناسد و می‌تواند محدودیت‌هایش را بپذیرد بدون آنکه این محدودیت‌ها او را در نظرش ناتوان جلوه دهد.

او باید قادر باشد وابسته نباشد و ابتکارعمل داشته باشد. اینها ابزاری هستند که او در اختیار دارد. و برای آنکه در آینده به زن و مرد بالغی تبدیل شود از این ابزار به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند تا وظایفی که برعهده دارد را به انجام رساند.

ایشان ادامه داد:در زمینه جوانان آن چه که بیشتر مد نظر گرفته می شود تعلیم است که آن هم متأسفانه به علت تهاجم شدید فرهنگی، با افت همراه است و تربیت و تهذیب نفس متمایل به کمرنگ شدن است.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد:بهترین روش برای کمک به جوانان آن است که به ایشان کمک کنیم تا آرزوهایشان را در سر بپرورانند و به این باور برسند که می‌توانند به آنها جامه عمل بپوشانند. همچنین مراقب باشیم باورهای مثبت را که موجب ایجاد انگیزه و میل به پیشرفت در جهت موردنظرشان می‌شود، حفظ کنیم.

بصیری در پایان افزود:جوانان عظیم ترین منبع نیروی انسانی کارآمد و سرمایه اجتماعی می باشند و نقش بسیار زیادی در پیشرفت کشور دارند و باید در همه بخش ها جوان گرایی و جوان سپاری را حاکم نمود و زمینه های فرهنگی و علمی را طوری آماده ساخت که به گونه ای طبیعی، نسلی نو، پرانگیزه و آرمانگرا و پرشور، برای تحقق ایرانی اسلامی، آباد و متمدن ساز در مسیر تحول و پیشرفت

جامعه قرار گیرد و نسل گذشته راهنما و هادی جوانان باشند تا جوانان خلاق آنگونه که می خواهند و باور دارند جامعه خود را شکوفا سازند.

دکمه بازگشت به بالا