ورزشی

حذف امامی و طاهری از جام زیلکوفسکی/ حسین خانی و زارع فینالیست شدند

به گزارش شفاف ، در آغاز دومین مسابقه کشتی آزاد 5 وزن جام زیلکوفسکی در لهستان ، رضا آتاری نماینده وزن 61 کیلوگرم ایران در اولین مبارزه با یک مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان به برتری رسید نتیجه 4 بر 1. وی در مرحله بعدی قهرمان آسیا ، جهانگیر میرزا توروبوف از ازبکستان را با نتیجه 11 بر 5 شکست داد اما در نیمه نهایی 7 بر 4 مغلوب راوی کومار از هند شد. آتاری یک بار دیگر برای کسب مدال برنز به مصاف نورالسلام سنایف می رود. این مبارزات سنگین به دلیل تعداد کمی کشتی گیر به صورت دوره ای برگزار می شود.

آتاری نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در المپیک توکیو بود.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی پس از استراحت در دور نخست ، در دور دوم به مصاف کمیل ریبسکی از لهستان رفت و با نتیجه 7 بر 0 پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی خاجی مراد گادجیف از آذربایجان 3-0 و فینالیست شد. در فینال حسین خانی به مصاف فرانک چامیزو کشتی گیر ایتالیایی می رود.

یونس امامی نماینده دیگر ایران در وزن 74 کیلوگرم در دور نخست به مصاف دنیس پالوف از اوکراین رفت و با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید اما در دور دوم مقابل خادجی مراد گادجیف از آذربایجان 4 بر 2 شکست خورد. ازبکستان در مرحله نیمه نهایی مقابل حسین خانی ، امامی از بازی کنار رفت.

در وزن 125 کیلوگرم ، که شامل 9 کشتی گیر است ، امین طاهری در دور اول 5-1 قهرمان آسیا اولگ بولتین از قزاقستان را شکست داد ، اما در دور بعد با نتیجه 6-3 مغلوب یوسف حمیدا از مصر شد. 0 شکست در نیمه نهایی مقابل گویازدوفسکی از ایالات متحده ، طاهری با عملکرد ضعیف از دور رقابت ها کنار رفت.

امیرحسین زارع ، دیگر نماینده ایران که در رده های بالاتر جدول رده بندی قرار داشت ، پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم به مصاف دیالدین عبدالمطلب مصری رفت و با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. در نیمه نهایی ، او الكساندر كولدوفسكی را از اوکراین 10-0 شکست داد و به فینال راه یافت. زارع در فینال به مصاف گویازدوفسکی از ایالات متحده می رود.

کادر فنی تیم ملی کشتی گیران آزاد ایران در این 3 وزن را با هدف تعیین 3 لباس ملی المپیک ایران در وزن 74 ، 97 و 125 کیلوگرم به لهستان اعزام کرده است.

روز گذشته (سه شنبه) محمد حسین محمدیان ، علی شعبانی و علیرضا کریمی نماینده ایران در وزن 97 کیلوگرم به ترتیب مدال های طلا ، نقره و برنز را کسب کردند.

دکمه بازگشت به بالا