ورزشی

حذف لیگ قهرمانان و تولد مسابقات جدید در آسیا با انقلاب AFC – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با انتشار اطلاعیه ای تغییرات گسترده ای در مسابقات این باشگاه منتشر کرد. قاره اخبار بابا

بزرگترین تغییر مربوط به حذف دو رقابت لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت های آسیا است. بر اساس اعلامیه مسابقات باشگاهی کنفدراسیون آسیا قرار است از فصل 2025-2024 در سه سطح مختلف برگزار شود.

بر آن پایه 76 باشگاه در قاره آسیا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

سطح اول:

در این سطح 24 باشگاه شامل 12 تیم شرق و 12 تیم در غرب آسیا حضور خواهند داشت. شکل مسابقات لیگ، مسابقات هر باشگاه 4 بازی خانگی و 4 بازی خارج از خانه انجام خواهد داد.

مرحله دوم:

در این سطح 32 باشگاه در 8 گروه با هم رقابت خواهد شد پدر هر گروه متشکل از 4 تیم است و مسابقات مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله اول راه می یابند. عروج انجام خواهد داد

سطح سوم:

در این سطح 20 باشگاه در 5 گروه تقسیم شده و به صورت تک بازی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حذف سهمیه بازیکنان خارجی

بر اساس تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا محدود به سهمیه بازیکنان خارجی از فصل 2024/2025 است. این سهمیه در سال گذشته از 3+1 بازیکن خارجی به 5+1 بازیکن خارجی افزایش یافت ولی حالا و با این تصمیم جدید، باشگاه ها محدودیتی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نخواهند داشت.

افزایش جوایز و پاداش های مالی

AFC همچنین برنامه هایی را برای افزایش قابل توجه توزیع مالی به باشگاه های شرکت کننده اعلام کرد ولی جزئیات بیشتر هنوز در دسترس نیست. به گزارش کنفدراسیون آسیا، به زودی از نو اطلاع رسانی شود ولی در انتظار تیم ها با توجه به حضور در مسابقات قاره ای و همچنین رسیدن به عناوین مختلف جوایز بیشتری نسبت به فرمت فعلی مسابقات آسیایی دریافت خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا