اقتصادی

حمایت از «بخش خصوصی» را با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، مصطفی موشاخانی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ آنلاین ماه) در جلسه پیگیری مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مصوبات ستاد تسهیل به علت ازدحام کاری دستگاه‌های دولتی پیگیری نشده است.

وی افزود: این مشکل را به بسیج مهندسی منتقل کردیم و تاکنون به جد پای کار بودند و پیگیری‌های خوبی انجام دادند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد تسهیل عدم اجرای مصوبات بار حقوقی دارد یعنی اگر مصوبه اخذ می‌شود برای دستگاه دولتی و حتی بخش خصوصی لازم الاجرا است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام افزایش حمایت از بخش خصوصی است اما این قانون اجازه داده که اگر بخش خصوصی از تعهد خود سر باز زند با آن برخورد قانونی کنیم.

برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات حوزه صنعت و بیکاری در کرمانشاه

مسعود قنبری جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: دغدغه ما این است که بتوانیم تمامی مشکلات را در حوزه صنعت و مقداری از مشکلات بیکاری استان کرمانشاه را حل کنیم.

وی افزود: ستاد تسهیل برای تسهیل امورات شرکت‌ها و کارخانه‌ها است که بتوانیم در حوزه‌های اجتماعی مشکلات را برطرف کنیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی به نحوی به صنعت گره خورده است.

وی ادامه داد: در بعضی از ادارات پاسخگویی به افراد به درستی انجام نمی‌شود و باید به این مشکل رسیدگی شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بانک‌های استان کرمانشاه وجود دارد بیان کرد: در بانک‌ها مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری داریم لذا تولید کننده‌ها به دلیل اتلاف وقت دیگر به سراغ آن‌ها نمی‌روند.

قنبری با بیان اینکه معیشت مردم و بیکاری از مشکلات استان کرمانشاه است، ابراز کرد: در راستای اهمیت مسائل اقتصادی تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با مضمون‌های اقتصادی است.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری مصوبات جلسات خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی در حال جنگ هستیم و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «جنگ همچنان در حوزه‌های مختلف باقی است».

وی تشریح کرد: راه حل فرار از اجرا در تمام دستگاه‌های استان کرمانشاه به وفور قابل مشاهده است و این یک مشکل بزرگ است.

وی اذعان کرد: سپاه با تمام تجهیزات و امکانات آماده حمایت همه جانبه و همکاری با دستگاه‌ها است.

وی تأکید کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم کرمانشاه بسیجی هستند و این بسیار حائز اهمیت است و کرمانشاه مردمی دارد که همگی در زمان ضرورت پای کار هستند.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا