ورزشی

حملات دقیق پهپادی «نداجا» از دریا به سمت اهداف ساحلی

در رزمایش مشاهدة ذوفقار 1401 ارتش شکل گرفت;

در جریان مراحل عملیاتی رزمایش مشترک ارتش 1401 ارتش، پهپادهای نیروی دریایی ارتش با پرتاب از عرشه ناوشکن «سهند» یک هدف شبیه سازی شده در ساحل را منهدم کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در مراحل عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش، پهپادهای انهدام و رزمی «عرش»، «باور» و «ابابیل 5» از جمهوری اسلامی به پرواز درآمد. ناوشکن «سهند» ایران و از پایگاه پهپادی ارتش به پرواز درآمدند و در منطقه غرب اهداف ساحلی را از راه دور منهدم کردند.

در این مرحله که انواع پهپادهای تهاجمی، شناسایی و رهگیری شرکت داشتند، پهپاد تهاجمی ابابیل 5 که به تازگی به یگان پهپادی نیروی دریایی ارتش ملحق شده است، برای اولین بار در رزمایش سالانه ارتش شرکت کرد و توانست به خوبی و با موفقیت بمب ها را شلیک کند. در اهداف خود را در دریا بکشید

همچنین پهپادهای شناسایی 12 فرماندهی هوانیروز ارتش از یکی از پایگاه های پهپادی ارتش در جنوب کشور عملیات شناسایی، مراقبت و مقابله با آن را در جنوب کشور انجام دادند.

این پهپادها توانایی انجام عملیات های متنوع در شرایط جوی مختلف را دارند و علاوه بر توانایی انجام پرواز دسته جمعی (Swarm) قادر به فرماندهی و کنترل صحنه نبرد، عملیات ترکیبی، فریب اطلاعاتی، مراقبت، هدف گیری، جنگ الکترونیک هستند. ، استراق سمع و نظارت، انهدام و سرکوب سیستم ها دفاع را اجرا می کند.

بمب “استاندارد” یک نسخه کوچک شده از بمب هدایت شونده است. این بمب مجهز به دو نوع کلاهک اپتیکال و حرارتی است و در حال حاضر بر روی پهپادهای «ماهجر 6»، «ابابیل 4 و 5» و «کمان 12» نصب شده است.

امیر سرتیپ «شیخ» سخنگوی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش با بیان اینکه آموزش نظامی یک آزمایشگاه آموزشی است، تاکید کرد: رصد تهدیدات با هدف جذب افسران اطلاعاتی در مناطق مأموریتی و ارتقای مهارت کارکنان در برنامه ریزی و استفاده از توانمندی های آنها و تعیین کفایت برنامه های عملیاتی در پاسخ به تهدیدات از اهداف اصلی این کمپین است.

وی افزود: امنیت پایدار محصول داشتن توانایی ایجاد امنیت است و تجسم آن در دنیا جز با خودباوری ایجاد نمی شود. رزمایش به‌منظور هم‌افزایی قدرت ب تفیلک فیلیک‌های و سنت‌های استان‌ها هدل‌ها بری کسب داکاهاست.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش در پایان با تاکید بر اینکه نمایش توان عملیاتی و دفاعی ابزاری برای ایجاد بازدارندگی و نمایش اقتدار یک ملت است، گفت: نمایش توانمندی های نظامی کارکرد امید آفرینی را دارد. مردم به دلیل احساس اعتماد به نیروهای مسلح برای کفایت دفع از خود است

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا