اقتصادی

حمله پهپادی به بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد

برخی منابع عراقی در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه از حمله هوایی به منطقه سبز در بغداد در نزدیکی ساختمانهای ایالات متحده خبر دادند.

صابرین نیوز تلگرام در یک خبر فوری نوشت: “آژیرها در سفارت آمریکا در منطقه سبز در پایگاه سوم التوحید به صدا درآمدند.”

این منبع با بیان اینکه حمله خشونت آمیز به سفارت آمریکا در توحید صورت گرفت ، گفت: “سیستم CRAM در تلاش است حمله خشونت آمیز به پایگاه سوم توحید را دفع کند.”

صابرین نیوز نوشت که “چهار انفجار پی در پی با کالیبر 20 میلی متر از سفارت آمریکا در آسمان های کارادا ، قادسیه و جادیریه شلیک شد.”

دقایقی بعد برخی منابع عربی از جمله الجزیره گزارش دادند که این حمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده و توسط سیستم های ضدهوایی سفارت آمریکا مورد هدف قرار گرفته است.

صابرین نیوز تأکید کرد که “این هواپیمای بدون سرنشین پایگاه سوم توحید را هدف قرار داد و این یک حمله مستقیم و دقیق بود” و تأکید کرد که این حمله توسط یک پهپاد انجام شده است. وی افزود: “نیروهای آمریكایی بخش نظامی داخل سفارت آمریكا را بستند.”

این منبع محلی در مورد عکسهای لو رفته از موشکهای بی هدف از شلیک سیستمهای ضدهوایی به سمت سفارت آمریکا نوشت: “همانطور که در ویدئو نشان داده شده است ، سیستم پدافند هوایی ایالات متحده به طور تصادفی و بدون اصابت هیچ هدفی شلیک می کند.”

دقایقی بعد ، رسانه های عراقی گزارش دادند که حمله به پایگاه سوم توحید در سفارت آمریکا در بغداد با چهار هواپیمای بدون سرنشین بمب گذاری شده به دام افتاده است.

یک منبع امنیتی عراقی به الجزیره گفت: سامانه های ضدهوایی سفارت آمریکا در بغداد پهپادی را که قصد نزدیک شدن داشت هدف قرار داد. هیچ مصدومیتی نداشته است. “

براساس گزارش ها ، شاهدان عینی گفته اند که حداقل یک انفجار در راهروهای قسمت جنوبی سفارت آمریکا ، جایی که پایگاه سوم توحید واقع شده است ، مشاهده کرده اند.

بالگردهای نظامی ایالات متحده پس از حمله بر فراز محوطه سفارت در بغداد معلق بودند.

در همین حال ، عصر روز دوشنبه پایگاه هوایی عین الاسد در استان انبار عراق را با هشت موشک هدف قرار داد.

پیش از این ، صابر نیوز گزارش داده بود که انفجارهایی در یک پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در یک پمپ بنزین در دیرالزور رخ داده است.

310 310

دکمه بازگشت به بالا