ورزشی

حکم بازگشت استقلال به آسیا صادر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس سازمان خصوصی‌سازی هفته گذشته صراحتا اعلام کرد اگر در اسناد مربوط به سال آینده بند قراردادی تحت عنوان حق پخش تلویزیونی برای استقلال، پرسپولیس و سایر تیم‌های ایرانی مدعی حضور در لیگ قهرمانان آسیا ثبت نشود، آن‌ها از حضور در این عرصه محروم خواهند شد و اجازه ندارند در فصل آینده پیکار‌های مذکور که از شهریور ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، حاضر باشند.

ناگفته پیداست بار اعظم این مشکل روی دوش استقلال و پرسپولیس قرار دارد و اگر داستان حق پخش برای این دو تیم حل شود، خود به خود بخش زیادی از مساله در مورد همه تیم‌های لیگ برتری یا حداقل آن‌هایی که می‌خواهند به آسیا بروند مرتفع خواهد شد.

در همین خصوص دیشب از یک منبع کاملا موثق شنیدیم مذاکراتی سه‌جانبه با حضور نمایندگان وزارت ورزش، صداوسیما و فدراسیون فوتبال آغاز شده که احتمال دارد طی چند ماه آینده به نتیجه برسد و بر اساس آن تفاهم‌نامه‌ای بابت حق پخش تلویزیونی به امضا برسد که آپلود رونوشت آن در بخش اسناد مورد نظر کنفدراسیون جهت حل شدن مشکل مذکور کفایت می‌کند.

به این ترتیب پرسپولیس دیگر دغدغه لیگ قهرمانان در فصل آینده را ندارد و استقلال هم با توجه به تسویه حساب مطالبات استراماچونی، قطعا می‌تواند در صورت کسب سهمیه و البته پرداخت بدهی چند طلبکار داخلی، تابستان سال آینده دوباره به لیگ قهرمانان بازگردد.

البته همان‌طور که گفتیم شاید این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در صورت امضا چند فاز داشته باشد و فعلا فقط بحث حق پخش تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان فعال شود.

دکمه بازگشت به بالا