اقتصادی

خبازان متخلف کلاله نقره داغ شدند

اخبار ورزشی/گلستان فرماندار کلاله از برخورد شدید با خبازان متخلف این شهرستان خبر داد و گفت: متخلفان به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش اخبار ورزشی، فرهاد شیبک شامگاه دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست با فعالان حوزه خبازی و تولید آرد و نان اظهار کرد: در موضوع آرد و نان که به شکل کاملاً مستقیم با سفره مردم در ارتباط است، با احدی از خبازان تعارف نداریم و چگونگی عملکرد آنها را به شکل مستمر و بی‌وقفه رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده وضعیت توزیع آرد و پخت نان در شهرستان کلاله ساماندهی شده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، میزان ۱۰۲ تن و ۴۴۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای مازاد در بین خبازان با عملکرد منظم و دوگانه سوز شهری و روستایی توزیع شده است.

فرماندار کلاله با تأکید بر اینکه از روزهای شلوغ و پر ازدحام صف نانوایی‌ها فاصله گرفته ایم، افزود: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده و به خصوص همراهی برخی خبازان ۶۲ درصد خبازی‌های شهرستان به سیستم دوگانه سوز مجهز شده اند.

وی با اشاره به اینکه نانوایی که واحد صنفی خود را به سیستم دوگانه سوز مجهز کرده و یا اینکه مجهز کند با افزایش آرد مازاد به سهمیه آنان، مورد تشویق کارگروه آرد و نان شهرستان قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: قطعاً طرح‌های حمایتی و تشویقی نقش بسزایی را ارتقای کیفیت نان و عملکرد خبازی‌ها تأثیر دارد.

شیبک برخورد جدی با متخلفان حوزه آرد و نان را یکی از مهمترین دستورالعمل‌های دست اندرکاران این حوزه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲۸ فقره پرونده برای خبازان متخلف کلاله تشکیل شده است.

وی تعداد پرونده‌های در دست بررسی را ۱۲ پرونده برشمرد و تصریح کرد: ۱۱۶ فقره پرونده مختومه و متخلفان به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبودی در تأمین نان، سهمیه آرد و فعالیت نانوایی های شهرستان کلاله وجود ندارد، اضافه کرد: در این حوزه تدابیر لازم اتخاذ شده و مردم در این خصوص هیچ گونه نگرانی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا