اقتصادی

خبر رسانه روسی از دیدار رئیسی و پوتین

این شبکه تلویزیونی در برنامه سیاسی “مسکو. کرملین. “پوتین” اعلام کرد که نشست سران فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران این هفته در مسکو برگزار می شود.
برخی رسانه های روسی نیز این خبر را به نقل از شبکه تلویزیونی 1 روسیه بازنشر کردند.روزنامه گازتا رو تاریخ سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو را 19 ژانویه (29 دی) اعلام کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران چندی پیش از سفر رئیس جمهور به روسیه خبر داد و گفت: در این سفر مسائل دوجانبه و همکاری های تجاری و اقتصادی تهران و مسکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در روزهای اخیر اعلام کرد که مقدمات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو در حال انجام است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که سفر رئیس جمهور ایران به مسکو یک رویداد بسیار مهم است. تماس های سیاسی تهران و مسکو باید از سر گرفته شود.

وی با یادآوری اینکه اپیدمی کرونا مانعی بر سر راه دیدارها و سفرهای هیئت های دو کشور شده است، ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سیدابراهیم رئیسی روسای جمهور روسیه و ایران چندین تماس تلفنی داشتند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: در نشست سران ایران و روسیه همه موضوعات دستور کار روابط ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

233114

دکمه بازگشت به بالا