ورزشی

خزعلی: بازی می‌تواند نشاط و پویایی را به خانواده‌ها منتقل کند

در نشست امضای تفاهم‌نامه در حوزه بازی و سرگرمی‌های خانواده؛

خزعلی: بازی می‌تواند نشاط و پویایی را به خانواده‌ها منتقل کند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بازی می‌تواند تمرین شاد بودن با شادی دیگران و تقسیم کردن شادی و احترام گذاشتن به شادی دیگران که این‌ها مواردی است که می‌تواند نشاط و حرکت و پویایی را از طریق بازی به خانواده‌ها منتقل کند.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی در نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک که بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، شورای فرهنگی عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه «بازی و سرگرمی‌های خانواده…» برگزار شد، گفت: باید در خانواده و از طریق بازی‌های فیزیکی و رایانه‌ای بتوانیم فرهنگ و سبک زندگی ایرانی _ اسلامی را حفظ کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم و در جاهایی که نیاز به اصلاح دارد آن را اصلاح کنیم.

خزعلی تأکید کرد: در بحث سیاست‌گذاری برای گسترش بازی‌هایی که حامل پیام فرهنگی است، توسعه بازی‌های ایرانی اسلامی و بازی‌های سنتی با نگاه نو را باید گسترش بدهیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: گسترش بازی‌های خانوادگی و جذاب کردن بازی‌های جمعی به جای بازی‌های فردی که فقط فرد هست و دستگاه رایانه یا دستگاه موبایلی که با آن سرگرم است را باید گسترش دهیم و فرد یاد بگیرد که دیگران را در سرگرمی و شادی خود شریک کند.

وی با بیان اینکه در بحث بازی باید پرهیز از هنجارستیزی در عین هیجان زایی و شورونشاطی که در بازی باید وجود داشته باشد، برنامه‌ریزی شود؛ گفت: خیلی از بازی‌ها ممکن است شکل رفتاری فرد را بسازد و در اجتماع رفتارهایی از خشونت و ناهنجاری یا برعکس آن را بروز دهد.

خزعلی با اشاره به نقش بازی در قانون مداری گفت: از مسائل دیگری که بازی می‌تواند برای خانواده داشته باشد، تمرین قانون مداری و احترام به حق دیگران است، همین‌طور تمرین شاد بودن با شادی دیگران و تقسیم کردن شادی و احترام گذاشتن به شادی دیگران که این‌ها مواردی است که می‌تواند نشاط و حرکت و پویایی را از طریق بازی به خانواده‌ها منتقل کند.

معاون رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: چیزی که ما و جامعه به آن نیاز داریم، نشاط و امید و سرزندگی است که راه کمال را طی می‌کند، امیدوار هستیم با این حرکت شاهد نشاط و ارتباط صمیمی افراد خانواده باشیم.

دکمه بازگشت به بالا