ورزشی

خلق شگفتی توسط تیم ملی فوتبال بانوان/ زنان ایران زمین به آینده امید دارند

به گزارش اخبار ورزشی ؛ مقدماتی جام حذفی آسیا 2022 هند به پایان رسید و تیم ملی فوتبال زنان ایران اردن با شکست 4-2 در ضربات پنالتی راهی مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا شد که به میزبانی هند برگزار شد. مریم ایراندوست دانش آموز که در گام اول بنگلادش را با 5 گل شکست داده بود اصلی آنها همچنین با اردن می درخشند و تاریخ می سازند. این اولین باره تیم ملی زنان ایرانی به مسابقه می روند جام ملت های آسیا سنگ نوردی.

فوتبالیست بانوان ایران به دلیل شرایط و اختلالات عروق کرونا ، سابقه موقت فعالیتهای این تیم در 2 سال گذشته را ثبت کرد. فدراسیون بسته بود و حتی آنها از موقعیت خود خارج بودند فیفا آنها رفته اند ، اما دانش آموزان ایراندوست یک رویداد تاریخی بی سابقه را در فوتبال زنان ایران رقم می زنند.

49676_939

بیان محمودی مربی فوتبال در خصوص عملکرد تیم ملی کشورمان در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی ، اظهار داشت: تیم ایران بازی بسیار خوبی را انجام داد و البته در آینده نزدیک به گل رسید که برای ادامه بازی بسیار انگیزه بخش بود ، خوشبختانه ما برنده شدیم زیرا قابل پیش بینی بود. به طور کلی ، تیم سخت کار کرد و تلاش کرد و در نهایت به یک پیروزی ارزشمند دست یافت.

او اضافه کرد: بنگلادش برای ما تیم بزرگی نیست. موقعیت این تیم در رنکینگ فیفا از ما کمتر است و در واقع ما موقعیت بهتری داریم ، اما به هر حال ، برای بازی مقابل اردن ، که بسیار مهم است ، برای پیروزی به پیروزی نیاز داریم و من به تیم می گویم خسته نباشید. این مهم است و در این مسابقه کیفیت تیم تا حدودی مشخص می شود. در این دوره ، فدراسیون دید و توجه خوبی به زنان و امکاناتی دارد که در تاریخ فوتبال زنان ایران بی نظیر تلقی می شود و امیدوارم در نهایت شاهد موفقیت تیم باشیم.

محمودی در مورد کادر فنی تیم ملی گفت: دوست ندارم در این مورد اظهار نظر کنم. ایراندوست یکی از بهترین مربیان ایران است و امیدوارم دوباره با تیم ملی ایران نتیجه خوبی کسب کند.

نگین پاکدل ، مربی فوتبال در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی ، درباره عملکرد تیم ملی بانوان در طول بازی گفت: ابتدا برای کادر فنی و بازیکنان گفتم خسته نباشی از آنجا که فوتبال زنان در رده سنی بزرگسالان به دلیل شرایط کرونری تقریباً بسته بود ، بنابراین ما مدتی موقعیت فیفا را ترک کردیم ، اما بازیکنان دوباره تلاش کردند و بازی خوبی را نشان دادند.

او ادامه می دهد: اما اگر بخواهیم در مورد برد مقابل اردن و بنگلادش صحبت کنیم ، باید بگوییم که کاری متفاوت از دوره قبل انجام دادیم. ما همیشه در برابر هر دو تیم و همچنین تیم هایی مانند هند در همه سنین پیروز می شویم. نتیجه تقریباً قابل پیش بینی بود ، اما در کل اتفاق خوبی بود و ما موفق شدیم برای اولین بار به جام ملت های آسیا برسیم.

عمو گفت: این بازی کیفیت تیم ما را تعیین نمی کند. اگر این بازی را مقابل تیمی مانند ژاپن ، استرالیا انجام دهیم و به این نتیجه برسیم ، می گوییم کار بسیار خوبی انجام دادیم ، اما واقعیت این است که این نتیجه از قبل قابل پیش بینی است. در حال حاضر جام ملت ها مهم است و ما باید تلاش کنیم تا خود را در آنجا ثابت کنیم. برای انجام این کار ، ما باید یک بازی تدارکاتی داشته باشیم و با برآوردی که آنها در نظر می گیرند ، من نمی دانم که آیا این امکان پذیر است یا خیر ، اما زمانی که بتوانیم با کشورهای همسایه بازی کنیم ، بسیار مثر خواهد بود.

49395_186

فینال جام حذفی فوتبال زنان آسیا از 30 دسامبر 1400 در هند برگزار خواهد شد. در حال حاضر ، همراه با تیم ملی کشورمان ، حضور تیم هایی از ژاپن ، استرالیا ، چین و میزبان هندی تایید شده است. کره جنوبی و فیلیپین با رهبری گروه خود به فینال جام ملت ها راه یافته است که در سه گروه دو تیمی برگزار می شود.

غیر قابل انکار تیم ملی فوتبال زنان ایرانی برای ادامه این پیروزی به حمایت ویژه تری نیاز دارند تا بتوانند این بار در میدان بزرگتری که اکنون اجازه حضور در آن را دارند ، عملکرد بهتری از خود نشان دهند. برگزاری اردوهای منظم و برگزاری بازیهای دوستانه از جمله اقدامات مهم و اساسی است که فدراسیون برای تیم ملی کشورمان در این مدت کوتاه امیدوار است.

اردوهای منظم ، پروازهای خصوصی ، مسابقات دوستانه و لباس ها از جمله اقدامات فدراسیون برای ایجاد بهترین شرایط برای تیم ملی زنان قبل از ورود به تاشکند است.

انتهای پیام / 4

دکمه بازگشت به بالا