ورزشی

خودرویی که با منبع انرژی باطری الکتریکی جایگزین سوخت‌های فسیلی شد

داور مسابقات کم‌کمیکار(ماشین سوخت شیمیایی) عنوان کرد؛

محسن محمدیان عنوان کرد: خودرویی تولید کرده‌ایم که جایگزین بسیار خوبی برای سوخت‌های فسیلی است و انرژی را از طریق باطری به موتور انتقال دهند و این موجب می‌شود ماشین شروع به حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان از روز گذشته (چهارشنبه) با حضور مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، حامد حسن‌پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد. 

براین اساس، محسن محمدیان داور مسابقات کم‌کمیکار(ماشین سوخت شیمیایی) در این جشنواره حضور  پیدا کردند.

خبرنگار آنا در حاشیه این مراسم با محمدیان گفت‌وگویی را انجام داده است.

محمدیان با تشریح مسابقات کم‌کمیکار(ماشین سوخت شیمیایی) اظهار کرد: کم‌کمیکار یک ماشین سوخت شیمیایی است که براساس یک سری مواد سوخت شیمیایی شروع به کار می‌کند و با استفاده از یک سری دیگر از مواد سوخت شیمیایی باید متوقف شود در مسافتی که داور مسابقه تعیین می‌کند.

خودرویی که با منبع انرژی باطری الکتریکی جایگزین سوخت‌های فسیلی شد

وی درباره زمینه مسابقه نیز گفت: زمین مسابقه به این شکل است که متراژ مسابقه ۱۵ متر است که تیم‌ها موظفند ماشین خود را روی ۱۵ متر نگه دارند که میزان متراژی که با آن ۱۵ متر فاصله دارند خطاست و برای رقابت‌کنندگان خطا درنظر گرفته می‌شود.

داور مسابقات کم‌کمیکار(ماشین سوخت شیمیایی) خاطرنشان کرد: در پایان تیمی که خطای کمتری دارد رتبه بهتری به دست خواهد آورد.

محمدیان با اعلام اینکه در مسابقات کم‌کمیکار ۳۵ تیم شرکت کرده‌اند، متذکر شد: دانش‌آموزان باید با استفاده از یکسری واکنش شیمیایی پیل الکتروشیمیایی باطری الکتریکی درست کنند و انرژی را از طریق باطری به موتور انتقال دهند و این موجب می‌شود ماشین شروع به حرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که قرار است این خودرو در آینده چه کمکی به صنعت بکند؟ گفت: قطعاً سوخت‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نوین است و موجب می‌شود جایگزین سوخت‌های فسیلی مانند نفت، بنزین و گاز شود و اگر چنین ماشین‌هایی تولید شود موجب کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی خواهد شد.

داور مسابقات کم‌کمیکار(ماشین سوخت شیمیایی) درباره اینکه آیا ماشین سوخت شیمیایی برای محیط زیست مضراتی هم دارند؟ تبیین کرد: این ماشین هیچ ضرری ندارد و کاملاً زیست‌سازگار است و این ماشین نمونه کوچکی از ماشین زیست‌سازگار است و تمام فرآیند انجام گرفته در داخل آن آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند.

دکمه بازگشت به بالا