ورزشی

خودزنی به سبک پرسپولیس

به گزارش شفاف ، در روزهایی که هواداران پرسپولیس باید از نتایج رویاهای تیمشان خوشحال باشند و با احساس غرور به ماههای آینده امیدوار باشند ، حاشیه های عجیب حال و روزهای آنها را تلخ کرده است. پرسپولیس که با مشکلات زیادی راهی قطر شده بود ، پس از کسب نتایج بی نظیر به ایران بازگشت و راهی فینال آسیا شد تا خود را برای حضور در فینال و حضور در لیگ بیستم آماده کند ، اما مشکلات مالی ، ضعف مدیریت و البته معایب برخی بازیکنان و مربی ، قرمزها را به یک بحران بزرگ تبدیل کند.

گل محمدی و شکایت های عجیب

یحیی گل محمدی که با پرسپولیس بیش از آنچه انتظار می رفت به دست آورد ، اکنون از باشگاه می خواهد تا قراردادش را برای سه فصل دیگر تمدید کند تا از این تصمیم حمایت کند. البته مبلغ درخواستی سرمربی برای تمدید آنقدر زیاد است که تصمیم سختی را برای مدیر باشگاه می گیرد. وی که یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد بابت پیروزی برابر السد قطر 3 میلیون تومانی ، پیروزی برابر پاکاکاک ازبکستان 350 میلیون تومان و پیروزی برابر النصر 4 میلیون تومان جایزه دریافت کرده است. و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. به عبارت دیگر ، باید گفت که گل محمدی – که امروز از سرمربی باشگاه ناامید شده است – 451 میلیون تومان پاداش از شماره و انتخاب قرارداد خود دریافت کرده است ، با این حال رفتار او به گونه ای است که گویی باشگاه به تعهدات خود در قبال او عمل نکرده است.

طبق یافته های اخبار ورزشی ، گل محمدی مانند سایر بازیکنان و کادر فنی 25٪ از قرارداد پایه فصل قبل را دریافت کرد و تنها گزینه قهرمان باقی ماند.

خلیل زاده و بشار رفتار غیرحرفه ای را احساس می کنند

سرمربی تیم سرخپوشان همچنین در مورد شرایط برخی بازیکنان نگرانی هایی دارد. شجاع خلیل زاده و بشار رسن مواردی هستند که گل محمدی برای حفظ باشگاه تاکید کرده است اما رفتار عجیب و غیرکارشناسی این دو بازیکن بحران عجیبی را برای قرمزها ایجاد کرده است. گل محمدی به عنوان سرمربی تیم حق دارد از بازیکنانی که می خواهد مراقبت کند اما در این بین وقتی رفتار غیرحرفه ای بازیکنان در نظر گرفته نشود فشار زیادی به باشگاه وارد می کند.

شجاع خلیل زاده علی رغم اینکه برای دو فصل آینده با پرسپولیس قرارداد دارد ، درخواست افزایش تعداد قرارداد خود را دارد و از طرف دیگر خواستار تمدید قرارداد است. پیش از سفر پرسپولیس به قطر ، این مدافع چندین جلسه با مدیران باشگاه برگزار کرد تا خواسته های او را برآورده کند و به این باشگاه اعلام کرد که در صورت عدم تحقق خواسته های خود ، قرارداد خود را فسخ می کند. سرانجام ، ضعف مدیریتی پرسپولیس در مذاکره درباره قرارداد باعث شد وی بتواند قرارداد خود را فسخ کند – مطابق با قوانین فیفا برای پرداخت نکردن حقوق خود به مدت دو ماه – تا باشگاه پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد و با خواسته های وی موافقت کند.

داستان درباره بشار رسن کمی متفاوت است. هافبک عراقی که اصرار دارد حقوقش به موقع پرداخت شده ، خواستار جدایی او شده است ، هرچند پرسپولیس به تعهدات خود عمل می کند. اگرچه راسان یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد ، اما به نظر می رسد پیشنهاد مالی قطر آنقدر خوب است که بشار را متقاعد کرده است که به تعهد خود نسبت به پرسپولیس عمل نکند.

بحران خواسته های برانکو نامیده می شود

دادخواست برانکو ماه ها پرسپولیس را درگیر کرده است. البته در این بحران نمی توان نقش مدیر سابق را نادیده گرفت ، اما نکته ای عجیب و دور از صداقت عملکرد مدیر و معاون اقتصادی باشگاه در هنگام سوزاندن این بحران بسیار زیاد است. در ماه های اخیر ، اگرچه پرسپولیس تقریباً از سوی فیفا جریمه شده است ، اما طبق گزارشات مدیران باشگاه به جای تأمین مالی ، غیر صادقانه نبوده اند ، در حالی که به نظر می رسد این شایعات فقط وعده های پوچ هستند

تا پرداخت پول اعتصاب کنید

در همین حال ، مشکل جدیدی که باعث نزدیک شدن باشگاه به بحران شده عدم حضور برخی بازیکنان در تمرینات تیمی است. سید جلال حسینی ، کمال کامیابی نیا ، مهدی شیری و امید عالیشاه علی رغم اینکه تمرینات پرسپولیس را شروع کرده بودند ، در این تمرین حاضر نشدند تا مخالفت خود را با ادعاهای عدم پرداخت خود نشان دهند. ظاهراً این بازیکنان از سال های گذشته گزینه های قرارداد خود طلبکار هستند و دو ماه پیش با پرداخت مبلغ قبل از شروع تمرین ، 2٪ از این مطالبه را به باشگاه داده اند. با این وجود مشکلات مالی اجازه نداد پرسپولیس خواسته های این بازیکنان را برآورده کند و همین امر باعث شد تا آنها نتوانند به مدت دو روز در تمرین حضور داشته باشند.

بررسی برخی از این موارد نشان می دهد پرسپولیس که امروز باید بیش از هر زمان دیگری شادتر باشد ، به دلیل ضعف مدیر و ولخرجی برخی بازیکنان داوطلبانه دچار بحران عجیبی شده است ، به طوری که هواداران وی بیشتر نگران اوضاع این تیم هستند. البته می توان گفت عزمی که در چند روز گذشته برای پرداخت مطالبات برانکو انجام شده است می تواند بسیاری از بحران ها را برطرف کند اما به هر حال مدیر این باشگاه باید به فکر چالش های پیش رو باشد.

دکمه بازگشت به بالا