اقتصادی

دانشجویان دانشگاه بوستون حامی اعتصاب انجمن نویسندگان + فیلم

این مدیر رسانه‌ای شناخته شده در حال سخنرانی در دانشگاه بوستون بود که گروهی از دانشجو‌یان با فریاد «دستمزد نویسنده‌هاتو بده» سخنرانی‌اش را به هم ریختند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا هرروز جنبه متفاوتی به خود می‌گیرد. در یکی از آخرین اتفاقات، سخنرانی دیوید زسلاو، مدیر عامل وارنر دیسکاوری با چالش‌هایی مواجه شد.

این مدیر رسانه‌ای شناخته شده در حال سخنرانی در دانشگاه بوستون بود که گروهی از دانشجو‌یان با فریاد «دستمزد نویسنده‌هاتو بده» سخنرانی‌اش را به هم ریختند.

در طول سه هفته اخیر که اعتصاب انجمن نویسندگان آغاز شده است، نام بسیاری از تهیه‌کنندگان آثار سینمایی و تلویزیونی و مدیران کمپانی‌ها و رسانه‌های امریکایی به عنوان مقصران اصلی این اتفاق به میان آمده است، یکی از این مدیران دیوید زسلاو بود که هفته گذشته ماجرای درآمد میلیون دلاری او در سال گذشته سوژه بسیاری از هنرمندان شده بود.

آدام کانووِر کمدین و طنزپرداز شناخته شده امریکایی، جزو کسانی بود که در یک برنامه تلویزیونی نام این مدیر رسانه‌ای را آورد و به طور مستقیم به میزان دستمزد او که حاصل کار تعداد زیادی از هنرمندان و نویسندگان است اشاره کرد. این کمدین در گفتگو زنده با شبکه سی‌ان‌ان که به نوعی از شبکه‌های زیرمجموعه همین مدیر محسوب می‌شود، در رابطه با افراد اثرگذار در ماجرای اعتصاب نویسندگان گفت: دیوید زسلاو، رئیس وارنر بروز دیسکاوری، یعنی شرکت مادر شبکه‌ای که من الان در حال صحبت با آن هستم، سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده. این میزان درآمد تقریبا به اندازه مبلغی است که مجموعا ۱۰ هزار نویسنده آمریکایی از او درخواست کرده‌اند که به آن‌ها پرداخت کند.

این اعتراضات به مدیران ارشد رسانه‌ها و کمپانی‌های تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در حال افزایش است و کم‌کم با فاصله گرفتن انجمن بازیگران و کارگردانان از این افراد، شرایط برای آن‌ها سخت‌تر از گذشته نیز خواهد شد. درآمد بالای مدیران استودیو‌ها و تهیه‌کننده‌ها در مقایسه با نویسندگان و دیگر عوامل تولید و سبک زندگی و نگاه بالا به پایینی که نسبت به دیگر عوامل دارند، یکی از جنبه‌های اصلی اعتراضات اخیر است، اعتراض‌هایی که حالا به اعتصابی چند هفته‌ای بدل شده و اصلا بعید نیست که دامنه آن خیلی زود گسترش پیدا کند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی سخنرانی دیوید زسلاو، مدیرعامل کمپانی وارنر دیسکاوری که با فریاد‌ها و اعتراضات حمایتی دانشجو‌های دانشگاه بوستون از نویسندگان همراه بود را تماشا کنید:

دکمه بازگشت به بالا