اقتصادی

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا از ایلام، نصیر نجفی در دیدار با بهروز نصیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام، خواستار ایجاد رشته های جدید و آموزش های کاربردی و صنعتی برای اشتغال جوانان شد. . . استخدام ایجاد و فعال سازی صنایع تولیدی بسیار خوب در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز در استان.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود شرایط فارغ التحصیلان در دانشگاه می تواند مشکل اشتغال استان را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی پیام جدی در این زمینه دارد. (ادامه مطلب)

معاون وزیر توسعه اداری و منابع در استانداری ایلام بر لزوم توجه به مشکلات مختلفی که در بحث اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي می تواند برای رفع این مشکلات و تقویت ارتباط خود با صنعت، فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهد و از توانمندی های این دانشگاه برای ایجاد ثروت در استان استفاده کنیم. دانشگاه علاوه بر بحث های تخصصی می تواند در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های مهمی انجام دهد. در برگزاری دوره های تخصصی آموزشی و علمی باید از توانمندی های بالای دانشگاه در دستگاه اجرایی بهره برد.

ضرورت بهره برداری از توان دانشگاه در تقویت باورهای دینی جوانان

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای ترویج باورهای دینی و ارزش های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: همه می توانیم در راستای تحقق شعارهای دولت سیزدهم و دولت سیزدهم گام های محکم و عملی برداریم. مردم انتظار دارند درباره رهبران جهادی بحث کنند عدالت و به مبارزه با فساد و تبعیض و حل مشکلات در عرصه اقتصادی بپردازند.

محمدصبلیح حسنی افزود: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است و طبیعتاً دغدغه نیروهای مذهبی و روستایی و فضایی است که در شرایط جدید باید در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته باشد و توجه به ارزش ها و ارتقاء در دانشگاه و ترویج آن کار سنگینی است و بر عهده دانشگاه است.»

دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد رشته های جدید و ایجاد فرصت های شغلی فعال باشد

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به موضوعات تخصصی و رشته های تخصصی که دارد باید خروجی های آن فرد در این زمینه تخصصی شود نه اینکه صرفاً مدرک دانشگاهی بگیرد. زیرا کشوری که می خواهید توسعه دهید نیاز به متخصص دارد.

لزوم استفاده از توانمندی های منحصر به فرد دانشگاه در توسعه استان ایلام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانداری ایلام نیز بر لزوم استفاده از توانمندی های منحصر به فرد این دانشگاه در توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه دارای ظرفیت و توانایی پژوهشی منحصر به فردی در راستای توسعه و رفع مشکل در منطقه استانداری. اکنون ده ها رشته کاربردی از کاردانی تا دکتری بیشتر بر اساس نسخه توسعه استانی در این دانشگاه در حال ایجاد است، قطعا از نظر آموزشی. قدرت تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشتاز است.

بهروز نصیری گفت: توسعه استان بدون نگاه به نقش حیاتی دانشگاه ها تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استانی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه استان تاکید دارند. در طول هشت سال گذشته، این دانشگاه در تحریم کردن دولت قبل کلی بود و حتی در تصویب رشته ها هم با این دانشگاه همکاری نمی شد و گاه مشاهده می شد که برای یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه رشته هایی را تصویب می کردند; اما برای این دانشگاه با همه ارگان ها و برنامه هایش در هیچ زمینه ای به توافق نرسیدند و مبنای آنها عدم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی رویکرد دولت جدید در رسیدگی به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی را ارزشمند دانست و گفت: همه توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام در خدمت توسعه و کار انقلابی این دانشگاه است. دانشگاه. یک دولت جدید.» که یک تحقیق اساسی است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا