ورزشی

دانشگاه باید در حل مسائل جامعه نقش‌آفرین باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حسن بنیانیان در نشست بررسی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلام بیرجند، با تاکید بر اینکه این دانشگاه باید امروز در حل مشکلات بسیار مفید و موثر باشد، گفت: ما از کارهای تکراری گذشته عبور می کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ششمین استان کشور است که نشست بررسی اسناد تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در آن برگزار شد، گفت: تربیت فرهنگی، اخلاق و هویت دانشجویی مهم بوده است و سند تحول و تعالی آزاد است. دانشگاه اسلام.


بیشتر بخوانید:

جلسه تبیین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


مشاور و دستیار امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ارتقای کیفیت و کارایی دوره ها، ارتقای تربیت اخلاقی و معنوی، ارتقای پاسخگویی و حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی، ارتقای جایگاه بین المللی و الهام بخش، مقتدرانه و پرورش دهنده پیشرفت علمی. یکپارچگی و یکپارچگی شبکه ای، تحول در فرهنگ سازمانی، دستیابی به یادگیری سازمانی و بهره وری و پایداری اقتصادی از مهمترین بسته های کاری دانشگاه در سند تحول و تعالی است.

فرهنگ را به مراسم مذهبی خاص محدود نکنید

موسس افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب یک برنامه عملیاتی راهبردی پنج ساله برای تحقق اسناد دانشگاه اسلامی و سایر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری تهیه و تدوین شده است. نباید از مدیریت همه جانبه فرهنگی عدول کرد و فرهنگ را به چند مراسم مذهبی محدود کرد.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلام با یادآوری لزوم تحلیل شفاف گفت: معضلات اجتماعی و سیاسی زمینه فرهنگی دارد در حالی که گاهی ممکن است راه حل های سطحی ارائه دهیم و این درست نیست.

بنبانیان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از فرهنگیان برجسته، ایرانی و دانا بودند، گفتند: از منظر معظم له دانشگاه یکی از مراکز مهم تربیت عقل ملی است و مدیریت فرهنگی امری ضروری است.

رئیس سابق کمیسیون اخلاق فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هر حادثه ای چه مثبت و چه منفی در جامعه موجی ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید نقش مهمی در حل مشکلات امروز جامعه داشته باشند.

بنیانیان با تاکید بر اینکه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه عملیاتی راهبردی پنج ساله از سال 1400 تا 1405 برای اجرای سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است، جمله طلایی سردار سلیمانی را ذکر کرد و گفت: وجود دارد. فرصت های زیادی در خطر است.» فرصت یک فرصت پنهان نیست.

وی با بیان اینکه در همه رویدادهای اجتماعی دو موضوع اصلی بسیار مهم و تاثیرگذار بود، گفت: موضوع اول زمینه تحقق یک اتفاق و دیگری تبلیغ برای تحقق آن بود. این رویداد زمانی اتفاق می افتد که این دو چیز با هم پیش می روند.

رئیس سابق کمیسیون ارتباطات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در نهادینه سازی موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در تمام ابعاد اجتماعی کشور، افزود: جامعه می شود.

بنیانیان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «اسلامی شدن دانشگاه معنای عمیق، گسترده و همه جانبه ای دارد و به نظر من ضرورت آن برای دانشگاه بیشتر از شام است». اگر می خواهید دانشگاه علم باشد، باید اسلام باشد. یکی از ویژگی های مسلمان بودن، علمی بودن و عمیق بودن است، اعتماد به نفس معلم و شاگرد است، اتکا به خود معلم و شاگرد است.

جدیت در اجرای اسناد دانشگاه آزاد

وی افزود: در دوره جدید به طور جدی به دنبال اجرای سند دانشگاه اسلامی هستیم. از آنجایی که یکی از عوامل عدم پیشرفت در دانشگاه عدم استفاده از برخی آثار فرهنگی توسط برخی نهادهای فرهنگی دانشگاه است، روسای واحدها باید کار فرهنگی را در دانشگاه و نهادهای فرهنگی داخل مدیریت و هدایت کنند. دانشگاه باید به آنها کمک کند.

مشاور و دستیار فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم تغییر نگرش مدیران در سند دانشگاه اسلامی گفت: استفاده از آموزش به عنوان ابزار کلیدی اصلاحات. فرهنگ و آموزش باید بخشی از نگرش کلیدی یک مدیر باشد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طراحی الگوی مدیریتی مفهوم دانشگاه اسلامی و طراحی ساختاری نظام مند در حوزه اسلامی سازی دانشگاه در دستور کار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش آنا، در ابتدای این نشست سید حسن هاشمی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه خراسان جنوبی در گزارشی از پیشینه فرهنگی و علمی منطقه خراسان جنوبی گفت: اهمیت ویژه ای دارد و به یاری الطاف الهی زمینه ساز پیشرفت و تعالی دانشگاه آزاد اسلام می باشد.

هاشمی بر لزوم بکارگیری امور فرهنگی دانشگاه و تغییر نگرش در این زمینه تاکید کرد و به منویات رهبری در حوزه اسلامی سازی دانشگاه ها و بیانات بسیار مهم در گام دوم انقلاب پرداخت و افزود: تلاش برای تحول دانشگاه است.

انتهای پیام/4117/4062/

دکمه بازگشت به بالا