اقتصادی

دانشگاه باید در زمینه تمدن‌سازی مهدوی پیشقدم باشد

دانشگاه باید در زمینه تمدن‌سازی مهدوی پیشقدم باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم فعالیت‌های فرهنگی در زمینه تمدن‌سازی مهدوی گفت: دانشگاه باید در این حیطه پیشقدم باشد و امورات را به نحوی پیش ببرد که همه دانشجویان بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه مشترک با فعالان حوزه مهدویت بیرجند به‌منظور هم‌افزایی و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

علیرضا عزیزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه با تأکید بر لزوم فعالیت‌های فرهنگی در زمینه تمدن‌سازی مهدوی اظهار کرد: دانشگاه باید در این حیطه پیشقدم باشد و امورات را به نحوی پیش ببرد که همه دانشجویان فعال و علاقه‌مندی در زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی و ادبی کار را بتوانند انجام دهند و تشکیل کانون مهدویت هم ذیل فعالیت‌های دانشگاه به همین منظور انجام شده و «کافه تاریک تاریخ» در رزومه این کانون کار نو جالبی بود که در ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) خوش درخشید.

وی با بیان اینکه در ساختار و سازمان دانشگاه آزاد اسلامی بحث مهدویت جایگاه بسیار رفیعی در سالیان اخیر داشته،‌ عنوان کرد:‌ امیدواریم با همین رویکرد جوان‌پسند و دانشجو پسند فعالیت‌های بعدی کانون مهدویت را داشته، تلاش‌ها به‌عنوان خدمت کوچک به ساحت منجی عالم بشریت امام عصر (عج) پذیرفته شود و برای آشنایی جامعه اسلامی‌م با ابعاد شخصیتی وجودی این حجت الهی زمینه‌سازی باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی بر یاری و مساعدت متقابل اشخاص حقیقی و حقوقی، دستگاه‌ها، نهاد‌ها و… در اجرای مراسم در مناسبت‌های گوناگون با رویکرد اعتلای فرهنگ و تمدن سازی مهدوی تأکید کرد.

استفاده از۴ هزار نیروی جوان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه گفت: اگر برنامه جذاب فرهنگی و فاخر مانند«کافه تاریک تاریخ» باشد حدود ۴ هزار نیروی مخاطب و جوان داریم که دانشگاه می‌تواند این ظرفیت را در اختیار بخش‌های مختلف جامعه بگذارد.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده با بیان اینکه از دیگر فعالیت‌های سایر مجموعه‌ها در چارچوب برنامه‌های دانشگاه استقبال می‌کنیم، ادامه داد:‌ با تأکید فراوان دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که بر محور مهدویت و تمدن سازی مهدوی بوده، نباید تنها به شعار اکتفا کرد؛ بلکه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مورد نظر مقام معظم رهبری است به دو بال «مهدویت» و«تقریب» نیاز داریم.

وی با بیان اینکه افق ما در تمدن سازی بحث مهدویت است، افزود: این نیاز به کار و تلاش دارد «افضل الاعمال انتظار الفرج» و همین انتظار کشیدن برای فرج حضرت ولی‌عصر(عج) بهترین کار بوده؛ بنابراین باید کمربند‌ها را محکم بست و باید از خود آغاز کنیم و سپس به فکر جامعه باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به دو برنامه مهم «جشن مهدویت» و «همایش ملی سبک زندگی مهدوی» تأکید کرد:‌ همه نشست‌ها و جلسات باید با رنگ و بوی مهدویت برگزار شود از همه کسانی که می‌توانند به نحوی در این زمینه یاری کنند، عوت می‌شود. این دو برنامه به‌ویژه «همایش ملی سبک زندگی مهدوی» باید بهانه‌ای باشد تا بتواند راهگشای مسیر تمدن سازی مهدوی باشد.

«همایش ملی سبک زندگی مهدوی» در دانشگاه آزاد بیرجند برگزار می‌شود

محمدجواد ثقه‌الاسلامی دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند نیز بیان کرد: در بحث «همایش ملی سبک زندگی مهدوی» از همه توانگران و هنرمندان برای برگزاری این همایش در همه زمینه‌ها اعم از تبلیغات، برنامه‌ریزی، دادن موضوعات و … دست یاری می‌طلبیم و تلاش می‌شود که با سبک جدیدی برگزار شود نه اینکه همایش روتین باشد به دنبال این هستیم که نتایج،  برنامه‌ریزی و موضوعات همایش مفید و رضایت‌بخش باشد. این همایش در شهریور یا آنلاین ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد با دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند آموزش پرورش، استانداری، شهرداری و … مکاتباتی صورت گرفته است.

 بیرجند از اقطاب تأثیرگزار در حوزه مهدوی 

دبیر ستاد مردمی غدیر در خراسان جنوبی نیز عنوان کرد:‌ این استان به‌ویژه بیرجند می‌تواند یکی از اقطاب تأثیرگزار در حوزه مهدوی باشد، حضرت مهدی(عج) را به دنیا معرفی کند و در این بین دانشگاهیان و جوانان می‌توانند نقش عمده داشته باشند.

 قاسم آرزومندان اضافه کرد: درباره غدیر باید فعالیت بسیاری صورت بگیرد؛ چراکه مظلومیت غدیر اگر از بین برود باعث شادی قلب نازنین امام زمان(عج) می‌شود. یکی از اقدامات بسیار مثمرثمر این است که در میدان‌ها صحنه درست کرده و مردم را به آنجا جذب کنیم تا مردم با مشاهده برنامه‌ها مفاهیم و معارف مهدوی را دریافت کنند.

دکمه بازگشت به بالا