ورزشی

دانشگاه و مراکز پژوهشی یک بخش جدا شده از صنعت هستند

عضو هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان؛

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی یک شرکت فعال در عرصه دارو گفت: دانشگاه و مراکز پژوهشی یک بخش جدا شده از صنعت هستند. نمی‌توان به زور رابطه صنعت و دانشگاه را کم کرد؛ این پژوهشگاه ساخته شده که بتواند به صنعت القای دانش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فریدون مهبودی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان امروز در مراسم افتتاح پروژه ملی ساختمان شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور که در محل پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد، اظهار کرد: محمدرضا نوری‌دلویی بنیان گذار پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بود.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی شرکت دانش بنیان فعال درعرصه دارویی با بیان اینکه ایجاد دفتر فناوری در ریاست جمهوری موجب پیشرفت چشمگیر فناوری بیوتکنولوژی شد، گفت: همه می‌گویند بذر امید بکاریم، بذر امید کاشتن یعنی حرکت نامحسوسی که بعد از چند مدت شاهد شکوفایی آن هستیم رشد شرکت‌های دانش بنیان مرهون تلاش‌های سورنا ستاری معاون سابق علم و فناوری ریاست جمهوری بوده که بذر امید کاشت و امروز ما نهال آن را می‌بینیم امیداوریم که این نهال به درختی تنومند تبدیل شود و ثمر دهد.

مهبودی مطرح کرد: امیدواریم روزی شاهد این باشیم که همه مراکز تحقیقاتی به عنوان پشتوانه صنعت مطرح شوند؛ امروز دانشگاه و مراکز پژوهشی یک بخش جدا شده از صنعت هستند. نمی‌توان به زور رابطه صنعت و دانشگاه را کم کرد؛ این پژوهشگاه ساخته شده که بتواند به صنعت القای دانش کند.

دکمه بازگشت به بالا