ورزشی

دایی، گزینه جدیدترین نظرسنجی AFC

                                                                                                                                                                                                            دایی ، آخرین گزینه های بررسی AFC

طبق گزارشات شفافوب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هشت اسطوره را که به تیم ها و کشور های خود بازگشتند ، معرفی کرده و از مخاطبان خود خواسته است افرادی را که بیشترین آسیب دیده را انتخاب کنند. عمو علی یکی از این گزینه ها است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دائی می نویسد: وقتی صحبت از فوتبال آسیا می شود ، دائی یکی از بزرگترین نامه ها است. علی دایی تنها 27 سال داشت که پرسپولیس را به مقصد السد در قطر ترک کرد ، اما این بخشی از راه برای بدست آوردن آمارهای افسانه ای بود که به وی مشهور بود. دایی با 21 گل ملی ایران را ترک کرد ، اما وقتی که 7 سال بعد به کشور خود بازگشت ، هدف ملی او به 81 رسیده بود.

یک مهاجم ماهر در همان سال ها با بایرن مونیخ در بوندس لیگا پیروز شد. دایی پس از بازگشت به پرسپولیس ، 16 گل برای این تیم به ثمر رساند و 35 گل در دو فصل برای صباباتری به ثمر رساند؛ پیش از به ثمر رساندن 10 گل برای سایپا ، آخرین باشگاه او و کمک به این تیم برای پیروزی در لیگ حرفه ای ایران در سن 38 سالگی است.

داعی در طول چهار سال حضور خود در فوتبال ایران ، 28 گل ملی دیگر به ثمر رساند و فوتبال خود را با رکورد جهانی 109 گل به پایان رساند تا اعتبار خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان فوتبال جهان به دست آورد.

دکمه بازگشت به بالا