ورزشی

دربی 95 به کام آل کثیر/ پرسپولیس با شکست استقلال صدرنشین شد

به گزارش اخبار ورزشی؛ حساس ترین دیدار هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر امروز از ساعت 19:30 بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد. این دیدار با گل عیسی آل کثیر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا جایی که قرمزها توانستند دربی 95 را ببرند.

در دقیقه 3 مهدی قائدی درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و سعی کرد از دو مدافع تیم عبور کند اما در این کار موفق نبود و به دلیل برخورد با بازیکن پرسپولیس روی زمین افتاد. در دقیقه 5 استقلال حملات زیادی را وارد دروازه پرسپولیس کرد و تیم را تحت فشار قرار داد. ضربه امیر ارسلان مطهری توسط حامد لک پاسخ داده شد و در برگشت ، قائدی با ضربه ای به سمت دروازه که از بیرون رفت ، برخورد کرد. در دقیقه 9 پرسپولیس از زیر حمله استقلال بیرون آمد و بر بازی مسلط شد و حملات متعددی را وارد دروازه حریف کرد. البته دفاع قدرتمند استقلال اجازه نداد قرمزها خطری جدی برای دروازه رشید مظاهری ایجاد کنند. بسیاری از اشتباهات استقلال در مورد بازیکنان حریف باعث سوت زیاد محمدرضا اکبریان شد که مورد اعتراض کادر فنی استقلال قرار گرفت. در دقیقه 25 هر دو تیم در دقیقه میانه نیمه اول عملکرد آرامی از خود نشان دادند و سرعت بازی را کاهش دادند. هنوز هم تمایل به حمله و گلزنی در هر دو تیم وجود دارد. در این دقیقه مهدی ترابی به پشت محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و یک ضربه فنی به سمت دروازه زد که با اختلاف بسیار کم از بیرون رفت.

در دقیقه 29 استقلال یک ضربه کرنر را به عقب و عقب محوطه جریمه پرسپولیس زد اما ضربه ارسلان مطهری توسط حامد لک مهار شد. در دقیقه 31 شهریار مقانلو که در این دیدار درگیری فنی زیادی با مدافع استقلال داشت ، به دلیل خطای مسعود ریگی از داور کارت زرد گرفت. این اولین اخطاری است که در این مسابقه به بازیکنان هر دو تیم داده می شود. در دقیقه 35 وحید امیری از جناح چپ حمله را برای سرخ پوشان آغاز کرد که توپ آنها به مهدی ترابی رسید و پس از چند قدم بازیکن توپ را به تور دروازه زد که شهریار مقانلو نمی توانست از آن استفاده کند. در دقیقه 42 استقلال یک حرکت عالی تیمی را درون محوطه جریمه پرسپولیس انجام داد و می توانست گلزنی کند اما ارسلان مطهری در آخرین حرکت توپ را برای اخراج نوراللهی پیدا نکرد. اگرچه این مسابقه به سرعت و کاملاً تهاجمی آغاز شد ، اما در دقایق پایانی ، هر دو تیم به فکر ادامه بازی و ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه نبودند تا این که نیمه اول با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

اوایل نیمه دوم ، یزدانی به طور اتفاقی مهدی قائدی را به پشت مدافع پرسپولیس فرستاد و او در محاصره سرخ پوشان از گوشه بسته توپ را به تور دروازه حریف شلیک کرد اما ضربه او با دخالت حامد لک با موفقیت برگشت. در دقیقه 50 توپ ارسالی نادری با ضربه سر فرشاد فرجی به دروازه سرخ پوشان برخورد کرد که در آنجا استقلال نیز به یک مجازات پنالتی اعتقاد داشت. در دقیقه 55 شوت محکم و زمینی شهریار مقانلو به سمت دروازه استقلال با شیرجه مظاهری به طور ناقص دفع شد و در بازگشت عیسی آل کثیر دروازه استقلال را باز کرد و پرسپولیس را جلو انداخت.

33333

بعد از گل پرسپولیس عقب رفت و تلاش استقلال برای ایجاد موقعیت گل در دقیقه 64 پاسخ داد اما دیاباته قدر كار تاكتیكی هم تیمی خود را ندانست و توپ را به آسمان پرتاب كرد. استقلال در طول بازی نتوانست از موقعیتی استفاده کند اما در دقیقه 82 مهدی قائدی از روی کرنر با ضربه ناقص یکی از بازیکنان استقلال از کنار دروازه به بیرون فرستاده شد و در راه بازگشت به یزدانی رسید که ضربه سر او خط دروازه را بزنید. توسط یکی از بازیکنان این تیم دفع می شود. در دقیقه 88 استقلال دوباره روی دروازه پرسپولیس خطر ایجاد کرد اما دیابات پاس خوب غفوری را ندانست. در اواخر مسابقه ، شوت محمد نادری به بازیکن پرسپولیس باعث درگیری مسابقه شد و بازیکنان به یکدیگر حمله کردند. پس از آرام شدن درگیری توسط مربیان و سرپرستان هر دو تیم ، اکبریان کارت های قرمز را به فرشاد فرجی از پرسپولیس و احمد موسوی بازیکن نیمکت نشین استقلال نشان داد. در پایان بازی به سود پرسپولیس به پایان رسید و قرمزها با 45 امتیاز به رده نخست صعود کردند.

داور: محمدرضا اکبریان

کمک: علیرضا ایلدرم ، مهدی علیقدار

کارت زرد: شهریار مقانلو ، وحید امیری ، حامد لک ، عیسی آل کثیر ، یحیی گل محمدی (سرمربی پرسپولیس) و سیاوش یزدانی و محمد نادری (استقلال)

کارت قرمز: فرشاد فرجی (پرسپولیس) و احمد موسوی و بهزاد غلامپور (مربی استقلال)

ترکیب تخت جمشید: حامد لک ، سیامک نعمتی (46- فرشاد فرجی) ، وحید امیری ، سید جلال حسینی ، محمد حسین کنعانی زادگان ، احمد نوراللهی ، کمال کامیابی نیا (46- میلاد سرلک) ، مهدی ترابی ، احسان پهلوان ، شهریار مقانلو (82- علی شجاعی) و اتی (3 + 90 مهدی عبدی).

سرمربی: یحیی گل محمدی

ترکیب استقلال: محمد رشید مظاهری ، محمد نادری ، محمد حسین مرادمند (60- شیخ دیاباته) ، سیاوش یزدانی ، عارف غلامی (90- محمد دانشگر) ، مسعود ریگی ، مهدی مهدی پور (80- داریوش شجاعیان) ، مهدی قائدی ، وریا غفوری ، ارسلان مطهری ( 90 – آرمان رمضانی) و هرویه ملیچ (60- فرشید اسماعیلی).

سرمربی: فرهاد مجیدی

دکمه بازگشت به بالا