اقتصادی

درخواست وکلای دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پرونده روهینجاها

دادستان دادگاه بین المللی دادگستری در میانمار خواستار انتشار دادگاه محلی در ایالات متحده برای صدور دستور فیس بوک برای انتشار مطالب مربوط به پلیس و ارتش میانمار و نامه های آنها شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (اخبار ورزشی) به نقل از دیوان بین المللی دادگستری در حکم خود به نفع متهم کردن میانمار به ارتکاب قتل عام روهینگیا ، که نقض توافق 1984 است.

صدها هزار مسلمان روهینگیا در میانمار به دلیل سرکوب نظامی مجبور به فرار از کشور شدند. گروه های حقوق بشر مستند کشتن غیرنظامیان و آتش زدن روستاهای آنها را نشان داده اند.

در سال 2018 ، بازرسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام كردند كه فیسبوك نقش عمده ای در گسترش نفرت و نارضایتی داشته و منجر به خشونت در میانمار شده است. فیس بوک می گوید برای جلوگیری و متوقف کردن سخن از نفرت کار می کند.

این درخواست که توسط دولت گامبیا در 8 ژوئن در دادگاهی محلی در ایالات متحده ارائه شده است ، از فیس بوک دعوت کرده است تا کلیه اسناد ، اسناد ، پیش نویس ها و سوابق را در صفحه فیس بوک مقامات نظامی و پلیس میانمار ارائه کند.

این پرونده به قاضی ارجاع می شود که قرار است در اسرع وقت با نمایندگان رسانه های اجتماعی و گامبیا ملاقات کند.

فیس بوک تأیید کرده است که از درخواست گامبیا آگاهی دارد و طبق قوانین موجود ، آن را ارزیابی می کند.

از جمله مقامات میانمار که اطلاعات فیسبوک درخواست شده است مینگ آنگ هلیانگ ، فرمانده نیروهای مسلح میانمار است. وکلا همچنین جزئیات 20 حساب کاربری فیسبوک و سازمانهایی را که توسط فیس بوک مسدود شده اند درخواست می کنند.

قضات دیوان بین المللی دادگستری دستور دادند كه به میانمار اقدامات فوری برای محافظت از مردم روهینگیا از نسل كشی و سایر انواع خشونت تا زمانی كه این پرونده به طور كامل بررسی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا