ورزشی

درخواست کمک فدراسیون فوتبال از قوه قضاییه

                                                                                                                                                                                                            از دادگستری از فدراسیون فوتبال کمک بگیرید

طبق گزارش ها شفافروز گذشته مشخص شد که ساختمان فدراسیون فوتبال و نیمی از ساختمان باشگاه پرسپولیس که متعلق به فدراسیون است به دلیل بدهی 90 میلیاردی از این فدراسیون به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تحویل داده شده اند. دو میلیون دلاری که فدراسیون برای پرداخت حقوق ویلموتس از شستا وام گرفت اکنون نود میلیارد بدهی است و به نظر می رسد راهی جز تصرف املاک فدرال برای شستا وجود ندارد. در واکنش به این حادثه که موجی از انتقادات را برانگیخت ، فدراسیون فوتبال ایران بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

* در وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال آمده است: با وجود محدودیت ها ، مشکلات و مشکلات مالی و غیرمالی باقی مانده ، هنوز در راه آماده سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است و منتظر است حمایت کردن. همه هستند؛ فجیع ترین ، نابخشودنی ترین و فراموش نشدنی ترین جنایات شرکت سرمایه گذاری شستا علیه فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس. اکنون ، با توجه به بیانیه اخیر شرکت سرمایه گذاری شستا ، لازم است مردم را در مورد موارد زیر به هم تیمی های فوتبال ایران زمین ، هواداران محترم باشگاه پرسپولیس و دادگستری و قوانین اطلاع دهید.

* با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال قصد دارد حقوق سرمربی تیم ملی و دستیارانش را در سال 1398 پرداخت کند و فرض می کند فدراسیون قادر به استفاده از منابع مالی خود در فیفا نیست ؛ براساس هماهنگی های انجام شده در دولت محترم ، مذاکرات بین وزیر محترم ورزش و جوانان ، وزیر محترم تعاون ، کار ، رفاه و امور اجتماعی ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا و رئیس وقت فدراسیون فوتبال و تصویب ستاد مبارزه با محدودیت ایجاد شده است. مشکلات فوق باید در چارچوب سازوکار مالی بین فدراسیون فوتبال و شرکت پتروشیمی فن آوران ، که زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری شستا است ، حل شود.

* به این ترتیب ، شرکت پتروشیمی فن آوران مبلغ گفته شده را در ازای “تعهدات ارزی صادراتی” این شرکت توسط فدراسیون فوتبال در خارج از کشور (حداکثر تا 2 میلیون یورو) پرداخت خواهد کرد. بنابراین ، پس از اینکه بانک مرکزی در تاریخ 2/11/98 مبلغ 2 میلیون یورو از تعهدات ارزی صادراتی شرکت و تعهد شرکت در بازگرداندن 2 میلیون یورو ارز صادراتی و تسلیم آن به بانک مرکزی (به ریال قیمت ارز نیمای) شرکت پتروشیمی فن آوران در تاریخ 15/8/98 مبلغی معادل 2 میلیون یورو توسط فدراسیون فوتبال خارج از کشور پرداخت کرد و همان مقدار تعهدات ارزی خود به بانک مرکزی کسر کرد.

* با توجه به موارد فوق ، با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی فن آوران پس از انجام تعهدات ارزی خود 2 میلیون یورو پرداخت کرده است و طبق قوانین و سیاست های ارزی مبنای محاسبه ، تسویه و پرداخت ریالی معادل نصف نرخ ارز است. روز بازپرداخت بانک مرکزی بود ، تا اینکه کل بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت سرمایه گذاری شستا در روز پرداخت تعهدات ارزی ، در مجموع حدود 25 میلیارد تومان افراد محاسبه و در دفاتر حقوقی ثبت شد. شرکت پتروشیمی فن آوران و شرکت سرمایه گذاری شستا و فوتبال فوتبال. مطابق مفاد قانون تجارت ، اعتبار این قانون برای مقامات قانونی و نظارتی است. در همین راستا ، شرکت سرمایه گذاری شستا نه تنها مبلغی بالغ بر 25 میلیارد تومان بدهی بلکه 4 میلیارد تومان (مجموعاً 29 میلیارد تومان) بدهی دیگر از فدراسیون فوتبال دریافت کرده است که همه اسناد در دسترس طرفین است و به طور کامل در مقامات قانونی حزب. احزاب ثبت شده

* بر اساس موارد فوق ، شرکت سرمایه گذاری شستا نه تنها بیش از مبلغ ادعای خود از فدراسیون فوتبال دریافت کرد ، بلکه به تعهد ارزی خود (الزام به بازگشت ارز از صادرات به کشور) برای مطالبه چک 2 میلیون یورویی نیز عمل کرد. (امانی) فدراسیون فوتبال نیز علیه این قانون شکایت کرده است که مغایر قانون و عدالت است. متأسفانه دفاع از نماینده قانونی فدراسیون فوتبال مورد رسیدگی دادگاه محترم قرار نگرفت و در حالی که فدراسیون هیچ بدهی دیگری به شرکت سرمایه گذاری شستا و پتروشیمی فن آوران نداشت ، فدراسیون فوتبال به پرداخت 2 میلیون یورو دیگر و آن محکوم شد اعدام به تعویق افتاد و سپس او 6 دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و 3 باشگاه دانگ پرسپولیس را به نام خود منتقل کرد.

* بنابراین ، فدراسیون فوتبال باید شکایت از رای صادره از دادگاه عمومی تهران را به رئیس قوه قضائیه و بازرس کل ارشد تهران اطلاع داده و از آنها بخواهد پیگیری و تصمیم قانونی مناسبی را در این مورد اتخاذ کنند.

دکمه بازگشت به بالا