اقتصادی

در تئاتر “شهرزاد” چه خبر است؟

دور جدید اجراهای این پردیس ازنیمه دوم بهمن آغازشده و این روزها ۱۰ نمایش با مضامین مختلف دراین مجموعه درحال اجراست.

به گزارش اخبار ورزشی به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، اسامی این نمایش‌ها به شرح زیر است: «نماینده ملت» عنوان نمایشی است که هرشب ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره ۲ شهرزاد اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:« آدمی بی‌سواد و پولدار تصمیم می‌گیرد در انتخابات مجلس شرکت کند . این موضوع  نظم و آرامش اهل خانه را با خطر مواجه می‌کند.

نویسنده این نمایش کمدی سیاسی رانیسلاو نوشیچ است و نادر نادرپور ترجمه سروژ استپانیان را دراماتورژی و کارگردانی کرده است.

حسین ‌کرمی، نادر ‌نادرپور، علیرضا ‌قربان ‌زاده، مهیار ‌ذوالنوری، آزاده جاوید، مینو منوچهری نیا تعدادی ازبازیگران این نمایش هستند.

نمایش «موشمرگی» هم هر شب ساعت ۱۹ درسالن شماره ۳ شهرزاد به نمایش در می‌آید.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «به عنوان یک موش تصمیم گرفتن بسیار اهمیت دارد . گربه، تله‌ها و زیرزمین و تاریکی مهم‌ترین مشکلات شما نیستند، وقتی خودتان تصمیمی برای رفتن ندارید. این نمایش روایتی روان‌شناختی و غیرواقعی از یکی از وحشتناک‌ترین جنایت‌های معاصر است که توسط سهاب محبعلی نوشته وکارگردانی شده و بازیگران این اثر روانشناختی، محمدرضا ‌حسن ‌زاده، سحر ‌گلشیرازی، شقایق عزیزی، نوشین ‌طیاری، فرانک ظاهری، مه نیا قاسمی، مهدی ‌طایفه ‌عباسی و آتنا ‌دولت ‌آبادی هستند و دیدن این نمایش برای مخاطبان زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود .

نمایش «دروغ» نوشته فلوریان زلر و کار سیاوش مهندسی دیگر نمایشی است که هرشب و در سانس پایانی پردیس شهرزاد ساعت ۲۱:۴۵  میزبان تماشاگران است.

این نمایش درباره دو زوج جوان است که به خاطر یکسری ملاحظات و نگرانی‌ها دچار چالش‌های بحرانی در زندگی زناشویی می‌شوند. این نمایش با ترجمه محمود گودرزی و بازی آرزو حاتمی، مهدیه ‌محمدی، طاها شادفر، سیاوش مهندسی اجرا می‌شود و آهنگسازی وخوانندگی زنده این نمایش را اشکان مهندسی برعهده دارد.

«کافه عاشقی» نمایشی است نوشته و کار سیدجلال الدین دری که  برای سومین بار پس از اجرا در فرهنگسرای نیاوران و پردیس شهرزاد مجددا تمدید شده است.
« چشم جادو مال تو دل آهو مال من
سر سودا مال تو همه دردها مال من
همه دنیا مال تو همه صحرا مال من
همه اشک ها مال من همه فردا مال تو»
این متن بخش‌هایی از ترانه مشهور این نمایش است که با بازی سمیراحسینی ، فرداد ‌صفاخو، حسین ‌میرزاییان، غزال نظر، صدف ‌بهشتی، بیتا ‌بیگی، بهار ‌هاشمی و سعید بحرالعلومی اجرا می‌شود و پیمان خازنی آهنگسازی این اثر رابر عهده دارد.

میثم اکبری ، زهره فیروزی، هیوا ‌سیفی ‌زاده، علیرضا ‌شفایی خواننده بازیگران این اثر هستند. «کافه عاشقی» هر شب ساعت ۱۹:۱۵ و روزهای پایانی هفته ساعت ۲۱ درسالن شماره ۲ شهرزاد میزبان هنردوستان است.

«چند مرد، چند زن» هم داستان درد است و انتظار و اعتراض که از زبان سه زوج که از طبقات پایین، وسط و بالای جامعه اقتصادی هستند، روایت می‌شود.

نویسنده  این نمایش رسول بانگین است که با طراح و کارگردانی حنیف مظفری و تهیه‌کنندگی مسعود والا روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش احسان ‌شیخی، فاطمه ‌زمانی، نازنین ‌بیوک، رسول ‌احمدی، لاله ‌ذوالفقاری وحنیف مظفری هستند.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰:۳۰ درسالن شماره ۳ شهرزاد اجرا می‌شود.

در تئاتر "شهرزاد" چه خبر است؟
عنوان

«مسخ» دیگر نمایشی است که برای اجرا در سالن شماره ۳ آماده شده و از ۵ شنبه ۲۰ بهمن اجرای این اثر آغاز خواهد شد. نویسنده این نمایش علیرضا ‌روزبهانی و تهیه‌کننده و کارگردان آن  نجمه اکبرزاده است.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی هم آمده: «مرجان شرافت جامعه‌شناسی است که در دوئل مشاوره با همکار فرضی خود که در جریان تراپی‌هایی که صورت می‌گیرد ، به زیر لایه‌های زندگی او پی می‌بریم و…

این نمایش با بازی گروهی از بازیگران جوان همچون انسیه ابراهیمی، آترینا ‌اسدی، نجمه ‌اکبرزاده، آناهیتا ‌امیرعسکری، نیلوفر باران، سارا ‌پوردلجو و … روی صحنه می‌رود.

«پرده خانه» نوشته بهرام بیضایی است که پس از گذشت نزدیک به ۴۰ سال از زمان نگارش با کارگردانی گلاب آدینه و از نیمه آبان اجراهای خود را آغاز کرده و تاکنون و با گذشت بیش از ۷۰ اجرا عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش نیمه دوم سال را به دست آورده است.

در این نمایش که هر شب ساعت ۱۹:۳۰ و در روزهای آخر هفته ساعت ۱۶ اجرا می‌شود، بیش از ۷۰ بازیگر و نوازنده حضور دارند. سعیدچنگیزیان، نوراهاشمی ، علیرضاناصحی ، مانیا علیجانی، سامان کرمی تعدادی از بازیگران این اثر هستند و قرار است در ماه پایانی سال و از ابتدای اسفند این نمایش ساعت ۲۱ هر شب میزبان مخاطبان باشد.

در کنار نمایش‌های بزرگسال، دو نمایش کودکانه هم آخرهفته‌ها ساعت ۱۵ و۱۶ در سالن شماره ۳ شهرزاد اجرا می‌شوند.

نمایش «میمون‌ها» یکی از این دو نمایش است که در آن می‌بینیم : نی نی مو قصد دارد به مومو و می‌مو ثابت کند که دیگر نی نی نیست و می‌تواند همراه آنها برای چیدن موز برود. در آخر نی نی مو موفق می‌شود که به می‌مو و مومو کمک کند تا از دست بوبو که سارق رها شوند و او را به سزای اعمالش برسانند.

نویسنده این نمایش محمدحسین ‌داداش ‌نیا است که با کارگردانی مریم اسکندری و بازی زهرا غلامی، مریم اسکندری، پروا نریمانی، ارمغان احمدی روی صحنه می‌رود.

در نمایش موزیکال «چوپان و چوب جادویی» هم داستان چوپانی را دنبال خواهیم کرد که به وسیله چوب جادویی قصد دارد تا از بره‌هایش در برابر گرگ بدجنس محافظت کند.

محمدحسین داداش‌نیا نویسنده و کارگردان این نمایش کودکانه است.

«شمبه»

«نیازمند تئاتریم ، تئاتری که بتواند درهای تازه‌ای از شکوفائی و سعادت را به رویمان باز کند، تئاتری که پنجره‌ای باشد به آسمان آبی سرشار از ابدیت.»

این متن کلیتی است درباره دور دوم رپرتوار نمایشنامه‌خوانی شمبه‌ها که طی آن ۳۰ شب و در روزهای پایانی سال هر شب ساعت ۱۸ یک نمایشنامه خوانش می‌شود.

تهیه کننده این رپرتوار عاطفه ‌چطرروز است و۳۰ کارگردان جوان همراه با گروه بازیگرانی متفاوت هر شب یک اثر بر روی صحنه بوتیک تئاتر ایران خوانش می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا