ورزشی

در جستجوی مقصر دوپینگ ملی‌پوش تکواندو/ “مطمئنیم کار ورزشکار نبوده است!”

مدیر فنی تیم های ملی تکواندو و سرپرست دبیری این فدراسیون تاکید کرد: 100 درصد معتقدیم دوپینگ رضا کلهر عمدی نبوده است.

اصغر رحیمی در گفتگو با اخبار ورزشی، درباره محرومیت ۴ ساله رضا کلهر ملی پوش تکواندوی ایران به دلیل دوپینگ در رقابت های گرنداسلم چین، اظهار کرد: پس از اطلاع از این اتفاق، در چند روز گذشته جلسات مختلفی را با کلهر، ساعی و مقانلو گذاشتیم اما معلوم نیست این اتفاق چطور رخ داده است؟ قطعا این دوپینگ هدفمند و عمدی نبوده است چرا که این دارو اصلا به درد رشته ما نمی‌خورد و هیچ اثرگذاری ندارد و باید در بلندمدت مصرف شود.

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو، افزود: از آنجا که تست دوپینگ از کلهر دو مرتبه و در پایان رقابت های مقدماتی و نهایی گرنداسلم چین اخذ شده و هر دو مرتبه نیز مثبت شده است، عملا ما دیگر امکان درخواست نمونه B را نداریم و نمی‌توانیم اعتراضی داشته باشیم اما با این وجود خواستار تخفیف در محرومیت ۴ ساله او شده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تکواندو معتقد است استفاده از این دارو عمدی نبوده است، گفت: 100 در صد اعتقاد داریم عمدی در کار ورزشکار نبوده است. او اگر می خواست هدفمند این کار را انجام بدهد باید در انرژی گیری او اثر می گذاشت. این دارو را باید به صورت دوره‌ای مصرف کرد تا به عملکرد ورزشکار کمک کند. از سوی دیگر مصرف آن برای رشته‌های قدرتی است که می‌خواهند حجم عضله بیاورند نه برای رشته ما و کلهر که دائما در حال وزن کم کردن بود. البته وادا خود ورزشکار را مسئول و او را پاسخگو می‌داند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف چه کسانی را مقصر می‌داند، گفت: واقعا اگر می‌دانستیم مطمئن باشید آنها را معرفی می کردیم تا بتوانیم محرومیت این بچه را هم کمتر کنیم. نمی‌دانم چه بگویم، بگوییم هم اتاقی او، هم وزن های او، مربیان یا استان های دیگر در این ماجرا نقش داشتند؟ او حتی مکمل هایش را هم آورد که چیزهای معمولی مثل ویتامین C و… بود و جالب اینکه حتی آن ها را هم مصرف نکرده بود. واقعا نمی‌دانیم منشاء این اتفاق کجاست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا