در دیدار الکاظمی و بارزانی چه گذشت؟

طبق اخبار خاورمیانه ، نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی در دیدار با نیشیروان بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان بر لزوم تقویت همکاری و روابط امنیتی بین بغداد و اربیل تأکید کرد.

در این دیدار ، طرفین در مورد موضوعات همکاری و ارتباط بین نهادهای مختلف دولت فدرال و دولت محلی منطقه ای مطابق با قانون اساسی ، تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و ​​جرایم سازمان یافته و همکاری در سنجار بین بغداد و اربیل گفتگو کردند.

الکاظمی و بارزانی همچنین در مورد وضعیت بهداشتی پیرامون اپیدمی کرونا و تلاشهای زیادی که برای ارائه مراقبت های پزشکی از مجروحان و واکسیناسیون انجام شده است ، گفتگو کردند.

نخست وزیر عراق از پیشرفت حاصل در توسعه سازوکارهای قانون اساسی ، از جمله توافق در مورد دادگاه فدرال ، و موفقیت مجلس نمایندگان در تصویب لایحه بودجه ، ابراز امیدواری کرد که این قانون با دقت و مطابق با اصل عدالت در عراق. توزیع ثروت.

الکاظمی بر لزوم همکاری و روابط امنیتی بین بغداد و اربیل برای دستیابی به ثبات داخلی و جلوگیری از هرگونه منافذی که می تواند توسط تروریست ها یا سازمان های جنایتکار در مناطق مورد مناقشه یا مناطق دیگر مورد سو استفاده قرار گیرد ، تأکید کرد.

الکاظمی با تأکید بر اینکه سفرهای رئیس اقلیم کردستان نشان از حسن نیت و روحیه همکاری و هماهنگی مشترک در همه زمینه ها است ، اظهار داشت: وی به زودی به اقلیم کردستان سفر می کند.

از سوی دیگر ، بارزانی در چارچوب تشکر از وی برای استقبال از وی ، از تلاش های سیاسی ، اقتصادی و دیپلماتیک نخست وزیر تمجید کرد و تأکید کرد که “تلاش های اخیر دیپلماتیک عراق باعث شده است که این کشور به حالت طبیعی ، منطقه ای و نقش بین المللی “

رئیس اقلیم کردستان با تمجید از افزایش سطح هماهنگی های امنیتی و لزوم توسعه و تقویت آن ، وی از تصویب پیش نویس قانون بودجه استقبال کرده و بر لزوم حل اختلافات بین بغداد و اربیل تأکید کرد. مسائلی که می تواند به ثبات و پیشرفت بیشتر در عراق منجر شود.

رایزنی های رئیس جمهور عراق و رئیس اقلیم کردستان درباره روابط بغداد و اربیل و انتخابات پیش رو

رئیس جمهور عراق با رئیس اقلیم کردستان دیدار و در مورد روابط بغداد و اربیل ، بودجه 2021 و انتخابات آینده گفتگو کرد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق با نیشیروان بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان دیدار و در مورد روابط بغداد و اربیل و انتخابات آینده گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت برگزاری جلسات و گفتگوها بین طرفین برای حمایت از ثبات و امنیت همه شهروندان و تأمین نیازهای روزمره آنها و اهمیت اجرای موارد بودجه برای تأمین نیازهای همه شهروندان تأکید کردند.

صالح و بارزانی تأکید کردند که تصویب بودجه 2021 گامی مثبت در جهت حل اختلافات بین بغداد و اربیل مطابق با قانون اساسی و به منظور حفظ حقوق همه شهروندان است.

در پایان ، رئیس جمهور عراق و رئیس اقلیم کردستان بر لزوم فراهم آوردن شرایط مناسب برای انتخابات آینده ، برای اطمینان از سلامت و انصاف آنها تأکید کردند ، به طوری که انتخابات نشان دهنده تمایل رای دهندگان به انتخاب نمایندگان خود دور از انتخابات است. . کلاهبرداری کنید و پایدار باشید.

311311

خروج از نسخه موبایل