اقتصادی

در دیدار با وزیر خارجه سیرالئون امیرعبداللهیان: حمایت از فلسطین سیاستی اصولی در جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش اخبار ورزشی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در جده به سر می‌برد، روز چهارشنبه با تیموتی موسی کابا وزیر خارجه سیرالئون دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات فلسطین و نوار غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه سیرالئون

در این دیدار امیرعبداللهیان روابط دو کشور ایران و سیرالئون را دوستانه و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی و تجاری را رو به رشد خواند.

وی بر آمادگی کشورمان برای همکاری با سیرالئون در زمینه‌های انرژی، کشاورزی و فناوری و دیگر زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان از مواضع قوی سیرالئون در خصوص فلسطین تشکر کرد و با اشاره به شرایط جنگ و نسل‌کشی در غزه گفت سیرالئون عضو غیردائم شورای امنیت است و نقش این کشور هم در شورای امنیت و هم در اتحادیه آفریقا برای حمایت از فلسطین و نیز حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری مهم است.

وزیر خارجه ایران با اشاره به پیشنهاد کشورمان در برگزاری اجلاس فوق العاده جده در حمایت از فلسطین، از مشارکت وزیر خارجه سیرالئون در این نشست تشکر کرد و افزود: حمایت از فلسطین سیاستی اصولی و ریشه دار در جمهوری اسلامی ایران است و ما حماس را جبهه آزادی‌بخش می دانیم که برای‌ آزادی سرزمین خود از اشغال مبارزه می‌کند.

وی با تقبیح تلاش‌های آمریکا برای تروریستی خواندن حماس، این جریان مقاومت را تجلی اراده ملت فلسین برای آزادی سرزمین‌شان از اشغال رژیم اشغالگر اسرائیل توصیف نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه جریان‌های مقاومت فلسطین برای اداره غزه پس از جنگ ایده‌های پیشرفته و دموکراتیکی دارند و نباید برخی طرفها سرنوشت جنگ را به این موضوع گره بزنند، بر ضرورت اقدام مؤثر و فوری جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه غزه پیش از ماه مبارک رمضان تاکید نمود.

وی از همتای خود جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران به منظور ادامه گفت‌وگوها در زمینه‌های مورد علاقه دعوت کرد که مورد استقبال همتای وی قرار گرفت.

وزیر خارجه سیرالئون نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، آن را فرصت بسیار خوبی برای تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور دانست.

وی افزود دو کشور روابط و همکاریهای بلندمدت و پایداری با هم دارند و کشورش با توجه به اهمیت جایگاه و نیز توانمندی های ایران در زمینه های مختلف، علاقمند به توسعه همکاری های دوجانبه و تعمیق روابط دوستانه با ایران است.

وی با اشاره به منابع غنی و ثروت طبیعی کشورش، از همکاری با ایران در زمینه انرژی، علوم و فناوری استقبال کرد.

وزیر خارجه سیرالئون با ابراز نگرانی عمیق نسبت به‌ تحولات غزه و تبیین مواضع قوی و بلندمدت کشورش در حمایت از فلسطین گفت، باید تلاش کرد صدای فلسطینیان به گوش جهانیان برسد.

وی افزود کشورش بر تلاش قوی برای برقراری فوری آتش بس در غزه تاکید دارد.

310310

دکمه بازگشت به بالا