ورزشی

در ناکارآمدی تاج و کفاشیان شکی نیست/ فوتبال عاشق می‌خواهد نه کاسب

طبق گزارش ها شفاف امیر حاج رضایی در مورد تصدی مهدی تاج و علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در دوره اول آقای کفاشیان تنها کاندیدا و منتخب بود اما در دوره های بعدی کاندیداهایی نیز وجود داشتند. در این دوره ، همیشه نوعی وعده وجود داشت ، نه انتخاب ، و سپس پاک کفاشیان رهبری فدرال را به دوست خود ، مهدی تاج داد. این دوره مدیریتی دو افزایش به جام جهانی داشت که از نظر مدیران وقت یک موفقیت کامل برای فدراسیون محسوب می شد ، اما مشکلات مالی زیادی وجود داشت که نمی توان از آنها دفاع کرد.

وی افزود: “به عنوان مثال ، قرارداد با آقای ویلموتس یک فاجعه ملی است. هنوز سوال برای ما این است که چگونه قرارداد منعقد شده فقط منجر به شکست می شود؟ مدیر فدرال توافق نامه ای را امضا کرد که پول ما غارت خواهد شد و ما سود نخواهیم کرد. از نظر مدیریت ، ما در ضعیف ترین سال در تاریخ فوتبال ایران. رئیس فدراسیون هیچ استقلال خاصی نداشت و برای دفاع از ریاست خود ، آنها تسلیم تصمیمات مافوق خود شدند و همه تلاش خود را برای دفاع از صندلی های خود انجام دادند.

وی در ادامه به اصرار مهدی تاج برای ماندن در سمت ریاست فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: “من به خاطر می آورم که آقای تاج همراه با جلسات متعددی با آقای لاریجانی به عنوان رئیس شورای وقت شورای اسلامی وقت به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باقی مانده است. لاریجانی صریحاً به او گفت که نمی تواند طبق قانون بازنشستگی کار کند. او سپس به مشکل آسیب دیدگی خود اشاره کرد و از این طریق نمی تواند زنده بماند ، و سپس از اینفانتینو خواست که زنده بماند. وقتی تاج کار را به عهده گرفت ، من به او گفتم که چقدر ارزش دارد ریاست جمهوری فدرال ، شما برای ماندن چه کار می کنید؟ من به او گفتم که جامعه نمی خواهد شما بمانید و شما نمی توانید به فوتبال ما کمک کنید.

حاجی رضایی همچنین گفت: در فدراسیون مهدی تاج ، کارلوس کیروش رئیس و تاج رسمی است که دستور کیروش را اجرا می کند. دبیرکل فدرال در این دوره با دستور کیروش اخراج شد و مشکلات زیادی از این دست وجود داشت. این در واقع به شخصیت رئیس فدراسیون فوتبال لطمه می زند. آنها برای نگه داشتن صندلی های خود از تصمیم همه برای ماندن اطاعت می کنند ، اکنون که صندلی ها ارزشمند هستند ، آنها باید خودشان در مورد آن صحبت کنند. با این حال ، ما در رسانه ها می خوانیم که فساد زیادی در فوتبال وجود دارد و مشکلات زیادی در بخش های مختلف فوتبال مانند بازاریابی ، قانون و کمیته های مختلف وجود دارد. من نمی خواهم در مورد حقیقت این موضوعات صحبت کنم زیرا آنها نیاز به شواهد دارند و اگر شواهدی وجود دارد ، ناظر باید آنها را بررسی کند.

وی به اخراج علیرضا اسدی و امیر عابدینی اشاره کرد و گفت: من مدافع این آقایان نیستم اما تغییر این آقایان توسط فدراسیون فوتبال و با تصمیم کارلوس کیروش صورت نگرفت. این برای فوتبال ملی بسیار بد است. آیا رئیس فدراسیون فوتبال جرات دخالت در ترکیب تیم ملی را دارد؟ بنابراین چگونه آنها اجازه می دهند کسی از حوزه مسئولیت خود خارج شود و در حوزه رئیس فدراسیون فوتبال مداخله کند؟ اگر بهترین مربیان دنیا مانند یورگن کلوپ یا مورینیو به ایران بیایند و قرارداد ببندند ، آنها رئیس هستند یا زیردست؟ پست مربیگری هر چقدر هم که بالا باشد قطعاً زیردست هستند اما کیروش رئیس اوست. به طور کلی ، من هرگز یک مدیر مطیع و مستقل ندیده ام. وقتی استقلال ندارند ، این افراد چگونه می خواهند فوتبال ایران را مدیریت کنند؟ اگر به این واقعیت اشاره کنیم که ما دو بار به جام جهانی رفته ایم و این کار اصلی پرونده ما محسوب می شود ، باید بگویم که ما در سال 1978 به جام جهانی رسیدیم ، زمانی که تعداد تیم های جام جهانی کم بود و فقط یک تیم از آسیا و اقیانوسیه ما انجام داده ایم.

وی ادامه داد: من نمی خواهم صعود به جام جهانی را دست کم بگیرم زیرا ارزش تلاش بازیکنان را درک می کنم ، اما اگر می خواهید از این کارت به عنوان کارت برنده استفاده کنید ، کارت های بیشتری به نام جام جهانی 1978 وجود دارد ، بنابراین در ناکارآمدی فدراسیون مهدی تاج و نه در مورد علی کفاشیان تردیدهایی وجود دارد. اسپکر یک ورزش عالی است که مورد توجه افراد بزرگ است. این افراد علاوه بر دانستن مشکلات مدیریتی و فوتبال ، باید ویژگی های بسیاری دیگری نیز داشته باشند. به عنوان مثال ، منافع کشور را تعیین کنند و آزادی داشته باشند.

وی افزود: من در جایی گفتم كه رئیس یك فدراسیون فوتبال باید منافع ملی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهد. به من گفتند كه تو آرمان خواه هستی در حالی كه من واقع گرا هستم. اگر می خواهیم فوتبال ایران رونق بگیرد ، باید این واقعیت ها را درک کنیم. بگذارید بگوییم ما کشورهای نزدیک خود را می بینیم که در فوتبال پیشرفت می کنند. آنها بزرگ شدند زیرا قوانین فوتبال را اجرا می کردند. قوانین فوتبال عبارتند از مدیریت ، سرمایه گذاری و برنامه ریزی که می تواند برای رشد و پرورش استعدادها مورد استفاده قرار گیرد. اخیراً ما فدراسیون سازنده ای برای تولید بازیکن ، مربی و مدیر نداریم.

حاجی رضایی تأکید می کند: فوتبال عاشق می خواهد نه تاجر. کفش سازها و تاج ها به هر روشی طرفداران فوتبال را از صحنه خارج می کنند و از آنجا که شهرت و پول در این فوتبال وجود دارد ، تجارت به صورت دسته جمعی است. مشاغل باید در مکان های خاص تجارت کنند اما به فوتبال می آیند. س Myال من این است که محمد میلخان اکنون کجاست؟ ممکن است با او موافق نباشیم اما او فرد سالمی است و عاشق فوتبال است. صدها مدیر در پرسپولیس تغییر کردند ، اما کسی سراغ او نیامد که سالها در پرسپولیس بازی کرده باشد. حذف این شخص به معنای پاک کردن حافظه تاریخ فوتبال ما است. مردم باید بدانند که چه اتفاقی برای فوتبال ایران افتاده است. آنها (تاج ها و كفاش ها) مقدسین را از فوتبال حذف كردند ، اگر این كار را می كردند ، قرارداد را امضا نمی كردند. این چیزها اکنون برای ما بسیار هزینه شده است که بیشتر آنها ضررهای مادی است. حالا ما باید پول زیادی به ویلموتی بدهیم که در کشور خودش جایگزین می شود و تیم ملی آنها را به اسپانیا هدایت می کند. اکنون هشت نفری که قرارداد ویلموتز را امضا می کنند کجا هستند؟

وی در ادامه به انتخابات آینده فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: باید فردی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود که شجاع باشد و مطالبات مدیران ارشد را نپذیرد و از استقلال خود دفاع کند. او نمادی از فوتبال ایران است و اگر شخصی نباشد فوتبال ایران را شخصی نمی کند. رأی دهندگان نباید به افراد غیرقانونی اجازه حضور در ریاست جمهوری را بدهند. اگر افراد معلول را برای مشاوره انتخاب کنند ، مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

دکمه بازگشت به بالا