دستور آغاز اجرای نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی کشور/ کلاس های پر تراکم و مدارس فرسوده در اولویت
معاون وزیر آموزش و پرورش همزمان با سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین دستور آغاز اجرای نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی در دولت چهاردهم را اعلام کرد و گفت: مدارس کانکسی ساماندهی مدارس سنگی ناایمن ساماندهی کلاس های با تراکم بالای ۳۵ نفر بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده و … را از اولویت های اصلی این نهضت است.
به گزارش اخبار ورزشی حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس استانها که امروز ۵ آذر همزمان با سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد ضمن تبریک این روز بزرگ دستور آغاز اجرای نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی در دولت چهاردهم را اعلام کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم که در خجسته سالروز تاسیس بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و به بهانه شروع عملیات اجرایی نهضت محرومیت زدائی از فضاهای آموزشی کشور به صورت آزمایشی در منطقه کلات استان خراسان رضوی برگزار شد با نام مبارک حضرت زهرا(س) آغاز اجرای نهضت محرومیت زدائی مورد تاکید رئیس جمهور را اعلام و اذعان کرد: به حول و قوه الهی با روحیه و تفکر موفق بسیجی این طرح را با رویکرد مشارکتی مردم محور شروع می کنیم و امیدواریم با همراهی تمامی ارکان موثر و مرتبط در سراسر کشور مثل همیشه در خدمت به فرزندان ایران اسلامی سربلند باشیم.
وی افزود: بسیج به تدبیر حضرت امام (ره) قبل از جنگ تشکیل شد و ارتش ۲۰ میلیونی به همت مردم شکل گرفت و ثمره آن خدمات مختلف در عرصه های مختلف نظامی سیاسی فرهنگی اجتماعی و عمرانی در سراسر کشور بود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: سطوح محرومیت زدایی در استانها یکسان نیست قطعا جنس محرومیت تهران با سیستان متفاوت است و حلقه وصل حل مشکلات با شکل دهی جریانات مردمی است.
این مقام مسئول ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز ساماندهی مدارس سنگی ناایمن ساماندهی کلاس های با تراکم بالای ۳۵ نفر افزایش سرانه فضاهای آموزشی در مناطق با سرانه کمتر از ۳ متر مربع تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی تربیتی و ورزشی و تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده را از اولویت های اصلی این نهضت مردمی است که در آن نظام مکان یابی نظام فنی نظام اجرایی و سازکارهای مالی و عملیاتی به خوبی توجه شده است.
وی ادامه داد: توسعه عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی اولویت دار کاهش تراکم کلاس های دولتی بالای ۳۵ نفر بر اساس جدول ۲۰ ماده ۸۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت افزایش سرانه فضای آموزشی مناطق بحرانی زیر ۳ مترمربع به ازای هر دانش آموز وتوسعه مشارکت های مردمی و دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و بنگاه های اقتصادی در چارچوب مسئولیت های اجتماعی و افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز از اهداف اصلی این نهضت است.
خان محمدی با ابراز خرسندی از توجه شخص رئیس جمهور به موضوع مهم محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی کشور تصریح کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور امروز در یک نقطه طلایی قرار دارد ورود شخص اول اجرایی کشور به موضوع زدودن غبار محرومیت از کالبد نظام تعلیم و تربیت یک فرصت تاریخی است همه باید این فرصت را قدر بدانیم که دکتر پزشکیان به صورت ویژه پیگیر این موضوع مهم هستند مانند همیشه تلاش کنید ثابت شود خانواده بزرگ نوسازی مدارس کشور پرافتخارترین مجموعه مهندسی در حوزه عمران و آبادانی کشور است.
به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی در پایان با اشاره به اینکه نقش سازمان موضوعات فنی و اجرایی است و اساس و بطن کار مردم اند عنوان کرد: اینبار صرفا نمی خواهیم با ساختار اداری کاری انجام دهیم و باید امروز مدیران هدفمند و با برنامه و با کیفیت در تعامل با استانداران دولت چهاردهم به کف میدان بیایند و در کنار مردم این مسئله مهم را گره گشایی کنیم.
رئیس جمهور از ابتدای دولت چهاردهم بر ضرورت محرومیت زدائی از فضاهای آموزشی کشور تاکید کرد که به دنبال آن در جلسات مختلف ضمن تبیین موضوع دستورالعمل نهضت محرومیت زدائی از فضاهای آموزشی تنظیم و پنجم آذرماه همزمان با روز تاسیس بسیج این طرح در منطقه کمتر توسعه یافته کلات به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.
انتهای پیام