ورزشی

دست وزارت ورزش و جوانان در پوست گردو/ فدراسیون‌های بلاتکلیف چه زمانی صاحب رئیس می‌شوند؟!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا ، ویروس کرونا وزارت ورزش و جوانان را در پوست گردو رها کرده است. در حال حاضر فدراسیون های ورزشی ممنوع هستند ، در حالی که اکنون 8 فدراسیون توسط فدراسیون ها اداره می شوند و اگر مجمع همچنان ممنوع باشد ، دو فدراسیون دوچرخه سواری ، کشتی و زورخانه اضافه می شود که در مجموع 10 فدراسیون هنوز در مورد وزارت ورزش و جوانان تصمیم گیری نشده است.

البته ، علی رغم شیوع ویروس کرونا ، وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدرال مانند تنیس ، ووشو ، ورزش های همگانی ، دو و میدانی و ورزش های دانشگاهی را برگزار کرد و روسای جمهور آنها برای چهار سال متوالی منصوب شدند ، اما فدراسیون هایی مانند شطرنج ، فوتبال فوتبال ، دارو. ورزش ها ، اتومبیلرانی ها و موتورسواری ها ، بدن سازی و پرورش اندام ، بازی های روستایی و بومی و محلی ، اسکی و نجات غریق توسط ناظران اداره می شوند و در حال حاضر به دلیل شرایط فعلی وضعیت آنها نامشخص است.

فدراسیون شطرنج اختلافات و حواشی اوج

از اواخر اسفند ماه سال جاری که دوره چهار ساله مهرداد پهلوان زاده به پایان رسید ، بلافاصله فرهاد نیکوخسال توسط وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد. سلطنت نیکوخسال در فدراسیون شطرنج تأثیرات بسیاری داشت. بحث درباره زمان انتخابات ، اخراج کارمندان فدرال ، شطرنج را بیش از هر زمان دیگر تحت الشعاع قرار داده است. این انتخابات حاشیه ای فدرال قرار بود در 27 نوامبر برگزار شود ، اما دو روز قبل از انتخابات ، ابلاغیه ای برای ممنوعیت تجمع بیش از 15 نفر صادر شد و بدین ترتیب انتخابات فدرال به تعویق افتاد. اگر انتخابات همزمان برگزار شود ، دوره هفتگی نیکوخسال در فدراسیون شطرنج به پایان می رسد.

مدیران بازنشسته استعفا دادند

در اواخر ماه مه ، موج جدیدی از مدیران بازنشسته وزارت ورزش و جوانان ، از جمله رئیس فدراسیون بدن سازی ، استعفا داد. ناصر پورعلی فرد ، رئیس فدراسیون پس از 13 سال ریاست فدراسیون استعفا داد و سرانجام تقی امیری خراسانی ریاست فدراسیون را در خرداد ماه سال جاری به عهده گرفت. علاوه بر این ، فدراسیون پرورش اندام و پرورش اندام ، فدراسیون بازی های روستایی و عادی و محلی توسط جعفری اداره می شود که به دلیل بازنشستگی استعفا داد و از ماه ژوئن فدراسیون توسط یک ناظر اداره می شود.

فدراسیون اسکی انتخاب نگهبان جنجالی

در آگوست سال جاری ، عبدی افتخاری ، رئیس فدراسیون اسکی استعفا داد و کوروش صبوریان جایگزین وی شد. صبوریان مدیرکل سابق ورزش و جوانان خراسان رضوی است که به دلیل دستگیری استعفا داد.

استعفای رئیس فدراسیون شهروندان دودویی

از ماه اکتبر تغییرات مدیریتی در فدراسیون نجات ایجاد شده است. دوره ریاست جمهوری ایلخان نوری به دلیل موانع قانونی زودرس پایان یافت و سرانجام مهدی مستجاب الدعوه به عنوان رئیس فدراسیون منصوب شد. ایلخان نوری مدیر ملی دو تبار آمریکایی و پدر ایرانی است و طبق ماده 989 قانون مدنی ایران ، اعطای مشاغل دولتی به دو کشور ممنوع است و وی پس از بحث های فراوان استعفا داد. ایلخان نوری از سال 1996 رئیس این فدراسیون است.

فدراسیون تمدید شده است

این در حالی است که چندین فدراسیون مانند اتومبیلرانی و موتورسیکلت و فدراسیون های ورزشی-پزشکی بیش از یک سال است که قدرت را در دست دارند و مدتی فرمانداران آنها تغییر کرده اند. در فدراسیون اتومبیل و موتورسیکلت ، مازیار ناظمی در ابتدا رئیس این فدراسیون بود ، اما به دلیل اینکه وی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری این فدراسیون بود ؛ او استعفا داد و شهزاد کیانی در سپتامبر سال جاری به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

مهرزاد خلیلیان در آذرماه سال گذشته و پس از پایان دوره ریاست غلامرضا نوروزی به ریاست فدراسیون ورزش رسید اما حضور وی در انتخابات همچنین منجر به تصدی محمد اسد مسجدی به عنوان سرپرست فدراسیون در تیرماه سال جاری شد. البته گفته می شود که هنوز خلیلیان برای حضور در انتخابات تأیید نشده است و به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان وی را به عنوان رئیس فدراسیون ورزش منصوب کرده است و ممکن است یکی از گزینه های مدیرعامل استقلال باشد.

فدراسیون فوتبال؛ بی سر و نامرتب

فدراسیون فوتبال یکی از فدراسیون های مهم اما غیر سازمان یافته است. از دسامبر سال آینده که مهدی تاج از سمت ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داد ، هنوز سمت ریاست فدراسیون مشخص نشده است و فوتبال ایران با افزایش قانونی از فیفا فوتبال فیفا به سنگین ترین غرامت تاریخ فوتبال ایران روبرو شده است. . تکلیف برگزاری این انتخابات فدرال هنوز مشخص نیست!

آنچه واضح است اینست که با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا ، انتخابات فدراسیون ورزشی در دستور کار قرار نمی گیرد. اگرچه وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش اعلام آمادگی کرده است ، ستاد مبارزه با فساد کرونا باید این مجوز را صادر کند و این هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. بنابراین این احتمال وجود دارد که رئیس فدراسیون ورزش تا پایان سال جاری امور فدراسیون را به عهده بگیرد ، اما نکته بی پاسخ این است که طبق قانون ، مدت مسئولیت در هر فدراسیون سه تا شش ماه است و اکنون برخی از روسای فدرال و حتی مراقبت های آنها بیش از 6 ماه طول کشیده است ، و اگر این مشکل ادامه یابد ، چگونه می توان آن را حل کرد؟!

انتهای پیام / 4057 /

دکمه بازگشت به بالا