ورزشی

دعوتنامه‌ای که خبر از تغییرات در ژیمناستیک می‌دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مجمع عمومی کمیته ملی المپیک هفته گذشته با یک موضوع قابل توجه برگزار شد، پیش از برگزاری مجمع، دعوتنامه برای تمامی رؤسای فدراسیون‌های ورزشی ارسال شده بود که حقدادی رئیس فدراسیون ژیمناستیک هم در این لیست حضور داشت، اما روز قبل از مجمع با دعوت از اینچه درگاهی همه معاملات بهم ریخت و رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک به عنوان نماینده این رشته در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک حاضر شد.

معضل ژیمناستیک حل می‌شود؟

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد و عابد حقدادی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. البته انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به جای اینکه مایه آرامش برای این فدراسیون شود بیشتر ایجاد حاشیه کرد. به طوری که الان بعد از گذشت ۱۰ ماه هنوز فدراسیون جهانی ژیمناستیک، ریاست عابد حقدادی را قبول ندارد و اینچه درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون می‌شناسد.

مشکلات این فدراسیون به قدری زیاد است که ورزشکاران این رشته برای اعزام به مسابقات مختلف با مشکل روبه‌رو بودند و اگر رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک کارهای ثبت نام آن‌ها را انجام نمی‌داد، از حضور در مسابقات باز می‌ماندند. در رقابت‌های یونیورسیاد هم به دلیل اتمام لایسنس ورزشکاران، با وجود اینکه آن‌ها اعزام شده بودند اما نتوانستند در مسابقات شرکت کنند و رئیس فدراسیون هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

برای ثبت‌نام اولیه مسابقات گزینشی المپیک هم اگر اینچه درگاهی کارهای ثبت نام ورزشکاران را انجام نمی‌داد آن‌ها احتمالاً به راحتی فرصت کسب سهمیه المپیک را از دست می‌دادند.

دعوتنامه‌ای که خبر از تغییرات در ژیمناستیک می‌دهد

کمیته ملی المپیک به دنبال حل مشکلات ژیمناستیک

به نظر می‌رسد دعوت از اینچه درگاهی به مجمع کمیته ملی المپیک پایان جنگ در فدراسیون ژیمناستیک است و مسئولان ورزش به این نتیجه رسیدند که تغییراتی در این فدراسیون ایجاد کنند تا بیش از این ژیمناستیک در معرض خطر قرار نگیرد.

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد دعوت اینچه درگاهی به مجمع کمیته ملی المپیک گفت: «تصمیمی که رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان گرفتند به مصلحت ورزش کشور است. چیزی که به مصلحت ورزش کشور و ورزشکاران است حتماً تصمیم درستی است. شاید من به شخصه یا شخص دیگری از آن ناراحت باشیم اما مصالح کشور مهم‌تر است. تصمیم جمعی بود و برای اینکه این فدراسیون تعلیق نشود این کار، کار سنگینی بود که کاش دو سال پیش اتفاق می‌افتاد. در غیر این صورت هر عزیزی که امروز آنجا کار می‌کند برای ما عزیز بوده اما آنچه ملاک ماست تاییدیه‌های فدراسیون‌های جهانی برای اعزام‌ها، رویدادها، المپیک و لایسنس‌هاست. به همین دلیل بیشتر اظهار نظر نمی‌کنم.»

پیش از این هم مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک از تجدید انتخابات فدراسیون ژیمناستیک خبر داده بود و تأکید کرده بود که انتخابات فدراسیون ژیمناستیک باید تجدید شود و بیشتر از این هم نباید ملاحظه کنیم، در غیر این صورت اتفاق ناگواری رخ می‌دهد که حسرت آن را می‌خوریم.

به نظر می‌رسد با توجه به ابطال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک از سوی دیوان عدالت اداری و از همه مهم‌تر دعوت اینچه درگاهی به مجمع کمیته ملی المپیک، مسئولان ورزش به دنبال راهی هستند تا شرایط را در این فدراسیون بهبود ببخشند و آن طور که شنیده می‌شود، خسروی وفا و کیومرث هاشمی مکاتباتی با هم داشتند و قرار است این فدراسیون به زودی به ساحل آرامش برسد.

دکمه بازگشت به بالا