اقتصادی

دعوتنامه امیرعبداللهیان تسلیم همتای کویتی شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، محمد توتونچی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه ضمن دیدار با «شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

محمد توتونچی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت هشتم مرداد ماه به منظور تصدی این سمت وارد کویت شد. محمد ایرانی پیش از توتونچی عهده‌دار سفارت ایران در کویت بود.

شیخ سالم الصباح در این دیدار ضمن تبریک مسـؤولیت جدید محمد توتونچی به عنوان سفیر جدید ایران در کویت، ابراز امیدواری کرد که دوره مسؤولیت وی شاهد تقویت و تعمیق روزافزون روابط دوستانه دو کشور باشد.

 

وزیر خارجه کویت ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی بین کویت و ایران، خواستار تحکیم روزافزون روابط دوجانبه شد.

شیخ سالم الصباح ضمن ابلاغ سلام و درودهای رهبری، دولت و ملت کویت به مقام معظم معظم، ریاست جمهوری و ملت ایران افزود: ما در کویت به دنبال به دو هدف هستیم یکی تقویت روابط با کشورهای دوست و دوم تثبیت امنیت و ثبات منطقه.

توتونچی هم به روابط دوستانه دو ملت دوست و برادر ایران و کویت اشاره و تلاش خود برای ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها در دوران مسؤولیت جدیدش را مورد تأکید قرار داد.

محمد توتونچی پیش از این در سمت‌های رئیس اداره دوم خلیج فارس وزارت امور خارجه و معاونت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط خدمت کرده است.

در دیدار سفیر جدید ایران با وزیر خارجه کویت با اشاره به اهمیت ضرورت تداوم مشورت‌های سیاسی مقام‌های عالی دو کشور، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه به ویژه راهکار ارائه تسهیلات و روادید به اتباع ایرانی و کویتی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

سفیر ایران در این دیدار دعوتنامه حسین امیرعبداللهیان به همتای کویتی برای سفر به تهران را تقدیم وی کرد.

حسین امیرعبداللهیان ۳۱ خرداد ماه سالجاری در سفر به چهار کشور حوزه خلیج فارس سفری چند ساعته به کویت داشت و ضمن دیدار با همتای کویتی با نخست‌وزیر این کشور هم ملاقات و گفت‌وگو کرد. این نخستین سفر امیرعبداللهیان به کویت بعد از تصدی وزارت امور خارجه بود. پس از آن هم وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو با یکدیگر ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند.

«محمد توتونچی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت ۱۸ تیر ماه و پیش از عزیمت به محل مأموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار نیز با تأکید بر اولویت گسترش روابط با کشورهای مسلمان همسایه، رهنمودهایی برای تقویت بیش از پیش مناسبات در همه ابعاد به خصوص حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امور ایرانیان ارائه کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا