اقتصادی

دعوت رئیسی از علی اف برای سفر به ایران

بر اساس اخبار موجود در اینترنت، وزیر امور خارجه کشورمان به دیدار روسای جمهور دو کشور و همچنین سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو و سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران. وی این امر را نشانه ای از روابط خوب دو کشور همسایه عنوان کرد.

شاهزاده عبداللهیان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور آذربایجان، دعوت دکتر رئیسی از رئیس جمهور آذربایجان برای دیدار با همتای خود را ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به توافقنامه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای مشترک بین دو کشور و سایر قراردادهای همکاری بین دو کشور اشاره کرد و بر پیگیری هر چه سریع‌تر اجرای این توافق‌ها تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با قدردانی از همکاری دولت آذربایجان در انتقال تعداد زیادی از ایرانیان زندانی در آذربایجان به ایران، ابراز امیدواری کرد به زودی کمیته مشترک کنسولی دو کشور در باکو تشکیل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، همچنین خواستار تسهیل و تسریع در صدور روادید بین دو کشور به ویژه برای دانشجویان و تجار ایرانی شد.

شاهزاده عبداللهیان همچنین با اشاره به سفر آتی گروه دوستی پارلمانی کشورمان به باکو، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های پارلمان‌های دو کشور به موازات همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها توسعه و گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به استان های شمالی کشور بر توسعه همکاری ها بین استان های مرزی دو کشور تاکید کرد.

جیحون پرموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از توسعه همکاری های دو کشور در ماه های اخیر، از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور خبر داد.

وی همچنین از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان استقبال و آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترک کنسولی دو کشور در باکو اعلام کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

وی همچنین به دیدار روسای جمهور دو کشور در آبان ماه اشاره کرد و بر پیشبرد و اجرای توافقات صورت گرفته بین روسای جمهور دو کشور و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

پیراموف آخرین دیدار دو رئیس جمهور در عشق آباد را تاریخی توصیف کرد و سلام رئیس جمهور آذربایجان را به دکتر رئیسی رساند.

311311

دکمه بازگشت به بالا