ورزشی

دفاع مقدس با اخلاص رزمندگان و شهدا ماندگار و الگو شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند ، در مراسم ویژه ای از سردار علی قاسمی تجلیل شد هفته دفاع مقدس وی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند که به صورت زنده و تقریباً به مناسبت روز اربعین حسینی برگزار شد ، گفت: دفاع مقدس با عاشورا پیوند نزدیک و جدایی ناپذیر دارد ، صحنه دفاع مقدس شبیه عاشورای حسینی ، ظلم و تنهایی ماست. در دفاع مقدس سرکوب و تنهایی امام حسین علیه السلام مشابه است.

وی نقش دانشجویان و اساتید در دفاع مقدس را ارزشمند و مهم توصیف کرد و توضیح داد: گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس در واقع ادای احترام به فداکاری های تمام ملت ایران بود. زیرا دفاع مقدس متعلق به همه اقشار است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: دفاع مقدس نادرترین و بی نظیرترین جنگ در جهان است؛ زیرا در یک سو همه قطب های شرق و غرب هستند و در طرف دیگر جوانان انقلابی ایران.

یادگار گفت: “جنگ برای جوانان ما ، تمام جبهه متحد عربی و تمام استکبار جهانی بسیج شده است تا در مقابل ایرانیان شجاع بایستند و انقلاب اسلامی را متوقف کنند.”

دفاع مقدس با اخلاص رزمندگان و شهدا الگو شد

قاسمی گفت: رزمندگان ما معیارهای جنگ جهانی و آنچه قبلاً در دانشکده های نظامی آموزش داده می شد را نقض می کنند ؛ زیرا ما هیچ مزیت هوایی و زمینی نداریم ؛ برعکس ، ما فقط از قدرت و ایمان انقلابی محض برخورداریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل دفاع مقدس در بین جنگ های جهانی منحصر به فرد است ؛ زیرا رزمندگان ما معیار جنگ در جهان را با ایثار و از خودگذشتگی تغییر می دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در مقابل ما جبهه حقیقت و روشنایی و در مقابل ما دروغ و تاریکی قرار دارد. در مقابل ما ، رزمندگان شجاع در ایثار و از خودگذشتگی بر یکدیگر غلبه کردند و نیروهای دشمن برای فرار از جبهه به یکدیگر حمله کردند.

قاسمی یادآور می شود: آنچه برای خدا انجام می شود ماندگار است و دفاع مقدس به دلیل صداقت رزمندگان و شهدا که در تمام دنیا گرانقدر هستند و الگو می شوند ، پایدار است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه محدودیت پیشرفت هایی در حال انجام است ، گفت: “در دفاع مقدس ، جوانان ایرانی متکی به خدا هستند و خدا به آنها کمک می کند. دفاع مقدس منجر به ظهور خلاقیت می شود و بسیاری از آیات قرآن تفسیر می شود. و تمرین در دفاع مقدس “.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت روحیه انقلاب و جهاد ، اظهار داشت: هرجا جهادی و انقلابی عمل کنیم ، موفق می شویم.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلام خراسان جنوبی نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای گرانقدر به ویژه سردار حاجی قاسم سلیمانی ، از حضور سردار علی قاسمی در بین دانشگاهیان قدردانی کرد. دانشگاه آزاد اسلام واحد بیرجند در هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور سالهای حماسی و ایثار است.

نیاز به تلاش برای کاوش در فرهنگ و اندیشه بسیجی

سیدحسن هاشمی افزود: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی ، فرصت های ارزشمندی برای ما ایجاد شده است تا در جهت تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین قدردانی و پاسداری از مبارزات مخلصانه همه قهرمانان در سالهای حماسی بسیار و ایثار از ضروریات است.

به گزارش آنا ، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلام بیرجند با حضور و سخنرانی سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا و سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دکمه بازگشت به بالا